Deel dit artikel
-

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Sinds vorige week is er namelijk een nieuwe targetingoptie beschikbaar in Adwords. Naast computer, smartphone en tablet is het tv-scherm het volgende kanaal dat adverteerders kunnen selecteren. Campagnes kunnen op alle kanalen draaien, een selectie of een specifieke naar keuze.

Adverteerders bereiken zo de doelgroep die YouTube kijkt via een app op de smart-tv of waarbij het in het aanbod van de tv-provider zit. Niet zelden zijn dat jongeren, maar niet uitsluitend.

Het succes van campagnes op YouTube-televisie kan worden gemeten met KPI’s die merkadverteerders al lang hanteren: ad recall en aankoopintentie. Beiden stijgen volgens Google gemiddeld met respectievelijk 47 en 35 procent bij Adwords op televisie.

In juni 2018 werd er dagelijks 180 miljoen uur YouTube gekeken op televisie. In januari 2018 was dat 150 miljoen uur en in oktober 2017 was dat honderd miljoen uur.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond