Deel dit artikel
-

YouTube neemt belang in muziekplatform VEVO

YouTube heeft een belang van zeven procent verworven in muziekvideobedrijf VEVO. Daarvoor is volgens vakblad Billboard vermoedelijk tussen de 40 en 50 miljoen euro betaald.

VEVO werd in december 2009 gelanceerd door grote platenlabels als Sony Music en Universal en investeerde meer dan tweehonderd miljoen dollar in de content van muziekvideo’s en -programma’s. Het platform kan worden ingericht op basis van persoonlijke wensen en maakt volop gebruik van social media. Zo kunnen dankzij de integratie met Facebook VEVO-gebruikers afspeellijsten samenstellen en delen met vrienden. De VEVO-diensten zijn gratis en ook beschikbaar via het mobiele internet. Op korte termijn zal het beschikbaar zijn op Xbox.

In april maakte VEVO bekend dat het zich ook op Nederland richt met video’s van Afrojack, Anouk, Gers Pardoel, Laura Jansen en Lisa Lois.

Vermoed wordt dat YouTube net zijn belanf wil voorkomen dat VEVO een contendeal sluit met Facebook. De registratie voor het platform liep al via Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond