Deel dit artikel
-

YouTube scherpt advertentieregels aan

Verdienen aan YouTubekanalen is alweer ingewikkelder geworden. Om in aanmerking te komen voor reclame-inkomsten moet in het afgelopen jaar minimaal 4000 uur zijn gekeken. Daarnaast moet een kanaal minstens duizend abonnees hebben.

Tot dusverre gold als enige eis dat video’s op een kanaal minimaal tienduizend keer waren bekeken. De hoeveelheid kijkuren per jaar deed er niet toe. Dat bleek niet voldoende om misbruik te voorkomen.

Ook gaat YouTubekanalen die de vereiste aantallen halen, aan een strenge inspectie onderwerpen.

YouTube verwacht niet dat de impact groot zal zijn. Het merendeel van de kanalen die afvallen verdiende minder dan 100 dollar per jaar.

Dit bericht is 7 keer gedeeld

2 Reacties

bert

Volgens mij kun je beter een Paypal donatieknop toevoegen en reclamevrij werken. Het is niks om je kanaal te laten verpesten met reclame.

Alexander

Dat zijn de kanalen die geen traffic kopen via de achterdeur bij Google. Dus dan delen ze ook niet mee op advertentie inkomsten. Zo werkt YouTube. Ze verpesten de kijkervaring met hun irritante reclames en als je branded entertainment wil maken dan moet je 60% afstaan. En als kijker weet je al helemaal niet meer wat echt of nep is. Al die kanalen bestaan ook nog eens voor 85% uit gekocht verkeer…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond