Deel dit artikel
-

YouTube serveert reclame op mobiele site

Google is begonnen met de uitrol voor reclame op de mobiele site van YouTube. Hiermee zet de zoekmachinegigant de volgende stap in de onderneming om de populaire video-site winstgevend te maken.

De reclame zal vooralsnog niet de Nederlandse mobiele kijkers bereiken. In eerste instantie wordt de optie uitgerold in De Verenigde Staten en Japan.

Met de acceptatie van mobiele telefoons als de iPhone en mobiele telefoons die draaien op het Android-besturingssysteem, wordt mobiel adverteren makkelijker en effectiever voor adverteerders, aldus een persbericht van YouTube.

Het gaat om pre-roll advertenties aan het begin van de video’s die door de kijker weg geklikt kunnen worden.

Het verkeer op YouTube trekt jaarlijks aan (160 procent in 2009), maar Google heeft de site tot nog toe niet winstgevend weten te maken.

De reclame biedt een extra mogelijkheid aan de adverteerders om de YouTube-bezoekers te bereiken via hun mobiel. Het persbericht gaat in op de early adopters die bereikt kunnen worden met de reclame op de mobiele website van YouTube.

Eerder testte Google al met mobiele reclame op YouTube om te leren hoe de kijkers reageren. Sony, L’Oreal en Kia waren drie adverteerders die reclame toonden in de test. Deze reclames kenden ‘sterke resultaten’ wat betreft de doorklikratio en merkbekendheid.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond