Deel dit artikel
-

Zalando besteedt afhandeling retouren uit

Zalando stopt met het zelf afhandelen van de miljoenen retourzendingen per jaar en gaat dat uitbesteden aan een derde partij.

Dat is een strategische keuze die eind vorige week is bekendgemaakt. De beslissing raakt 570 vaste medewerkers bij de fulfillmentcentra in Erfurt, Lahr en Mönchengladbach. Welke partij de retouren gaat ontvangen, verwerken en terugbrengen in omloop is nog niet bekend.

Volgens Zalando betreft het een kostenmaatregel.

Algemeen wordt aangenomen dat zeker de helft van alle pakketjes die het Duitse bedrijf verzendt weer terug wordt gestuurd naar de winkel. De optie om onbeperkt te bestellen en terugsturen gebruikt de winkel als een verkoopargument. Het moet drempelverlagend werken richting de consument. De kosten daarvoor worden toegewezen aan de marketingbudgetten. Met de nieuwe maatregel legt Zalando een deel van het risico bij een derde partij.

Foto: Beau Giles (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond