Deel dit artikel
-

Zalando breidt uit met 150 cosmeticamerken

Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.

Met namen als L’Oréal, Maybelline, Nails Inc. en jongere merken als Penhaligon’s en Percy & Reed aan boord, slaat Zalando zeker geen flater als het Duitse filiaal zijn assortiment uitbreidt. Er zijn in ieder geval dertig merken bij en mogelijk tot 150. Daarover biedt de geruchtenmachine geen duidelijkheid.

Afgelopen najaar, bij de presentatie van de kwartaalcijfers, kondigde co-CEO Rubin Ritter aan dat zijn winkel een nieuw aanpalend segment gaat betreden: cosmeticaproducten. Dat varieert van haar- en huidverzorging tot parfums en accessoires.

Vooralsnog beperkt Zalando de verkoop tot thuismarkt Duitsland. Het is wel de bedoeling dat op termijn ook in andere landen cosmeticaproducten worden aangeboden. Er komt ook een fysieke Beauty Concept Store in Berlijn, waar Zalando onder andere beautyevents wil organiseren.

De Europese markt voor beautyproducten wordt geschat op jaarlijks zo’n tachtig miljard euro. Vijf procent daarvan wordt via internet verhandeld.

Foto: Steve Depolo (cc)

Dit bericht is 7 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond