Deel dit artikel
-

Zalando geeft winstwaarschuwing

Zalando geeft voor het derde kwartaal een omzet- en winstverwachting af. Voor het lopende kwartaal rekent de leiding zelfs op een verlies. Reden: klimaatverandering.

De kledingwinkel haalt zijn eigen doelstelling niet, zo blijkt uit de tussentijdse cijfers. Daarom ziet het zich genoodzaakt om de markt daarover te informeren. Waar men constant stuurt op een omzetgroei van tussen de twintig en 25 procent per jaar komt de verkoopgroei dit kwartaal niet hoger dan 19,8 procent.

Voor het hele jaar schat Zalando zijn omzet nu aan de onderkant van de bandbreedte van die twintig tot 25 procent.

Verlies zal de winkel niet draaien over 2018, maar de winst ligt wel aanzienlijk lager. De verwachting wordt omlaag geschroefd naar 150 tot 190 miljoen euro. Eerder was dat nog 220 à 270 miljoen euro. Voor het derde kwartaal rekent men op een verlies van twee miljoen.

De reden voor de onverwachte financiële tegenvaller is ‘de ongebruikelijk hete zomer en de late overgang naar het herfst- en winterseizoen’.

Deel dit bericht

2 Reacties

Marjon

Ik ben benieuwd of het stoppen van Zalando met (affiliate) marketing niet een van de redenen zou kunnen zijn. Indirect zou dit een positieve weerslag kunnen hebben gehad op partijen die wel door zijn gegaan, we zullen het zien in de cijfers van concurrenten…

Pim van den Berg - Schulte herenmode

Zeker is weer een grote bepalende factor in de mode of de omzetten goed of slecht zijn.
Het is nog steeds vrouwen bloot handel dood, maar je moet eigenlijk tegenwoordig het hele jaar door voor de klant hun vraag kunnen vervullen.
In de winter een polo verkopen is voor ons tegenwoordig geen probleem de consument gaat ook het hele jaar door op vakantie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond