Deel dit artikel
-

Zalando groeit 40 procent in tweede kwartaal

Zalando groeide sterk in het tweede kwartaal van 2021. De handelsomzet voor aangesloten verkopers ging 40 procent omhoog naar 3,8 miljard euro.

Zalando boekte in het tweede kwartaal een aangepaste winst van 184,1 miljoen euro op een omzet van 2,4 miljard. De Duitstalige landen namen daarvan 1,1 miljard voor hun rekening. De nettowinst ging licht achteruit naar ruim 120 miljoen.

In de afgelopen twaalf maanden hebben meer dan 10 miljoen nieuwe actieve klanten zich gemeld op het Zalando-platform, wat resulteerde in 44,5 miljoen actieve klanten aan het einde van het tweede kwartaal. De gemiddelde orders gingen ook omhoog.
Klanten die tijdens de eerste lockdownperiode in 2020 werden verworven, bleven zeer actief, ook nu er versoepelingen zijn doorgevoerd. De site werd 1,6 miljard keer bezocht.

Het Zalando-platform werd in zes nieuwe markten uitgerold. Klanten in Litouwen, Slowakije en Slovenië kunnen sinds begin juni bestellingen plaatsen en Kroatië, Estland en Letland gingen eind juli live. Zalando creëerde ook extra groeimogelijkheden voor bestaande en nieuwe merkpartners door het partnerprogramma uit te breiden naar alle zes recent gelanceerde markten.

Zalando herhaalt zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2021. Het handelsresultaat voor de verkopers zal naar verwachting met 31-36 procent groeien tot 14,0-14,6 miljard euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond