Deel dit artikel
-

Zalando open voor aanbod van lokale, fysieke kledingwinkels

Lokale retailers hoeven Zalando niet meer als bedreiging te zien nu het voor hen mogelijk wordt om ook zelf via de internationale kledingwinkel spullen te verkopen.

Zalando breidt namelijk de proef uit die in 2016 begon om zijn platform open te stellen voor lokale retailers. Toen waren enkel schoenwinkels welkom, nu ook kledingzaken. Omdat het momenteel nog steeds om een proef gaat, kunnen enkel winkeliers met een zaak in Duitsland hier gebruik van maken.

Binnen de proef wordt samengewerkt met technologieleverancier Gaxsys. Dat zorgt ervoor dat winkeliers hun producten in de digitale schappen kunnen leggen en orderinformatie ontvangen. De retailers handelen namelijk vanuit hun eigen winkel en hun eigen voorraad, niet vanuit de fulfillmentfaciliteiten van Zalando.

Een woordvoerster tegen Emerce over de potentie van deze opzet: “We zien dit ook als een kans om handelaren in landen waar onze ‘warehousefootprint’ minder sterk is te integreren.” In een persverklaring klinkt het: “Voor kleinere ondernemers met beperkte technologische infrastructuur is dit een extra verkoopkanaal.” In Duitsland zijn er zo’n honderd schoenwinkels die deze route gebruiken.

Het project om offline retailers online te krijgen, is onderdeel van Zalando’s Integrated Commerce-proef. Ook Adidas doen daaraan mee, door het aanbod van zijn Berlijnse flagshipstore online aan te bieden en orders supersnel te laten bezorgen in de hoofdstad.

Wanneer Integrated Commerce-diensten in Nederland beschikbaar komen, is nog niet bekend.

Foto: PRODiego Torres Silvestre (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond