Deel dit artikel
-

Zalando opent cosmeticawinkel voor mannen

Modewinkel Zalando breidt de afdeling Cosmetica uit en heeft nu ook verzorgingsproducten voor mannen in de schappen liggen.

De uitbreiding is voorlopig enkel te zien bij het Duitse filiaal. Oostenrijk en Polen volgen nog voor de kerst. Hiermee speelt de winkel in op de vraag naar cadeaus die tegen het einde van het jaar erg sterk is.

Het assortiment onder het kopje ‘Care’ voor mannen wordt geleverd door 25 merken die in totaal rond de 1.500 producten leverbaar maken. Het soort product varieert van huid- en lichaamverzorging tot en haar- en baardwaar.

In totaal liggen er bij Zalando rond de zevenduizend items in de cosmeticaschappen van 150 merken. Claudia Reth, Vice President Category Specialities, vertelt over de relatie tussen mode en verzorging: “We zien dat zeventig procent van de klanten die cosmetica aanschaft ook mode-artikelen koopt. De initiële datapunten bevestigen onze crossselling datastrategie.”

Foto: Jörg Schubert (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Wessel

Zalando blijft verrassen. Mooi dat ze meegaan in deze nieuwe trend. Benieuwd wanneer dit in Nederland ook komt en of het ook echt aanslaat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond