Deel dit artikel
-

Zalando opent Duitse cosmeticawinkel, Nederland volgt

Zalando heeft in Duitsland een nieuwe sectie toegevoegd aan zijn winkel: cosmetica. Nederland is binnenkort ook aan de beurt.

De webwinkel heeft met Beauty eigenlijk een compleet nieuwe shop geopend, een met een uitgebreid assortiment met lipsticks, parfums, haarverf, huidverzorging en accessoires.

In totaal liggen er ruim vierduizend producten in de schappen van 150 merken, onder wie L’Oréal, Maybelline, Nails Inc. en jongere merken als Penhaligon’s en Percy & Reed.

Mede-CEO Rubin Ritter noemt de verbreding naar cosmetica een logische stap, omdat er vraag naar zou zijn.

Er komt per juni ook een fysieke Beauty Concept Store in Berlijn waar Zalando onder andere beautyevents wil organiseren.

Hoofd Beauty Claudia Reth zegt tegen het FD dat het bedrijf veel proefmonsters gaat sturen naar zijn klanten. Dat moet hen bekend maken met nieuwe geuren. Het dient ook als middel om retouren tegen te gaan.

Er is een apart account op Instagram ingericht ter inspiratie.

In Nederland zal het vooral concurreren met bol.com. Dat lanceerde in 2012 Mooi Gezond met de subcategorieën Make-up & Geuren, Persoonlijke Verzorging en Gezondheid.

De Europese markt voor beautyproducten wordt geschat op jaarlijks zo’n tachtig miljard euro. Vijf procent daarvan wordt via internet verhandeld.

Foto: Mark Bonica (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond