Deel dit artikel
-

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Onder de noemer Connected Retail rolt het een systematiek uit waarmee fysieke winkels orders kunnen aannemen van online klanten die op Zalando shoppen. Dit werkt enkel voor modewinkels, niet voor beauty.

De baten van de order vallen toe aan de modewinkel. Die zal enkel een vergoeding voor de bemiddeling moeten betalen aan Zalando. Ook zorgt de shop voor de verzending van het pakket.

Connected Retail wordt grootschalig gelanceerd in Duitsland, na proeven met Adidas in Berlijn, en internationaal uitgerold in 2019. Nederland krijgt daarbij prioriteit, aldus Zalando.

Naarmate de fulfillment fysiek dichterbij de consument gebeurt, wordt same day delivery logistiek gezien makkelijker. Op dit moment speelt de vestigingsplaats van de retailer nog geen rol. De winkels maken binnen Connected Retail een afspraak met Zalando over waar hun assortimenten overlappen. De winkelier kan op ieder moment bij Zalando kijken of die bestellingen kreeg voor kleding of schoenen die hij op de planken heeft liggen. Zodra hij, via Gaxsys, die order oppakt trekt het e-commerceplatform zijn handen er vanaf. Pakt geen retailer de order op, dan handelt Zalando hem alsnog zelf af.

De woordvoerster van het Duitse bedrijf zegt dat dit geen proef meer is, maar de eerste fase van een internationaal implementatieproces.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond