Deel dit artikel
-

Zalando test bezorging binnenshuis met bpost

Uit een kleinschalige proef in de regio Antwerpen blijkt dat consumenten moeiteloos de (digitale) sleutel tot hun huis aan de pakketbezorger geven. Zalando en bpost deden een test die laat zien dat gemak het wint van eventueel wantrouwen.

Aan de proef deden 750 Belgische klanten mee. Het doel van de test was te achterhalen in welke mate klanten er gerust op zijn dat een bezorger hun huis binnengaat als ze zelf niet thuis zijn. In de eerste fase van de proef zei vijftig procent dat wel te willen.

In de tweede fase van de proef kregen de testsubjecten een slim deurslot van Nuki en een deurbel van Nest geïnstalleerd. De testgroep moest ook de bijbehorende apps installeren.

Wanneer de koerier op het adres toekomt, duwt hij op de slimme deurbel, die rechtstreeks verbonden is met de telefoon van de klant. De klant identificeert de koerier en opent de deur van het huis van op afstand via zijn telefoon. De bezorger legt vervolgens het pakje in huis en sluit de deur. De levering wordt gestreamd en de klanten kunnen het volledige proces van op afstand volgen. Ze kunnen ook spreken met de bezorger.

In een reactie aan deze uitgave zegt Zalando dat er geen plannen zijn om de test op te schalen. Het doel was vooral de perceptie van klanten te onderzoeken. “De technologie bestaat en is er klaar voor. Wat belangrijkst is, mocht je dit soort dienstverlening gaan bieden, is uitleggen aan klanten dat het werkt en vooral hoe.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Ingela de Witte - Idwcare

In de zorg werkt het! Voor vragen mail Idwcare@gmail.com me je telefoon nummer dan bel ik je terug.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond