Deel dit artikel
-

Zalando sluit ‘uitzonderlijk sterk kwartaal’ af

Zalando is optimistisch over de toekomst na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke prestatie in het tweede kwartaal van 2020’. De Duitse online retailer verwacht een sterke en winstgevende groei voor het hele jaar, waarbij de handelsomzet met 20 tot 25 procent zal groeien.

Zalando publiceerde vanochtend zijn voorlopige cijfers over het tweede kwartaal. De handelsomzet stijgt 32 tot 34 procent naar minimaal 2,6 en maximaal 2,7 miljard euro. De eigen omzet gaat ruim over de 2 miljard heen, van 1,6 miljard een jaar geleden. Het handelsresultaat zal in de buurt van 220 miljoen eindigen, tegen 101 miljoen een jaar geleden.

Zalando kon de resultaten bereiken door snel in te spelen op de coronacrisis. Daarbij heeft het bedrijf volop geprofiteerd van het feit dat veel klanten in een lockdown zaten en alleen online konden bestellen. Het aantal nieuwe klanten steeg in het kwartaal met 3 miljoen. Acties onder de noemer Zalando Lounge waren met name populair.

Ook besloten partners nog meer voorraad aan hun Zalando-platform te koppelden. Tussen april en juni hebben ongeveer 180 nieuwe partners zich aangesloten bij het partnerprogramma. Als gevolg hiervan groeide de omzet van het partnerprogramma op jaarbasis met meer dan 100 procent.

Zalando zal in de tweede helft van 2020 verder investeren in haar platformactiviteiten en in het uitbreiden van haar relaties met merken in de groothandel.

In augustus zal het Zweedse designmerk ARKET beschikbaar komen voor alle klanten van Zalando.

Ook de Nederlandse retailer Nelson Schoenen gaat in zee met Zalando. Nelson Schoenen is de eerste Nederlandse retailer met verschillende merken die toetreedt tot Zalando’s Partner Programma. Eerst verkoopt Nelson Schoenen een groot deel van zijn schoenenassortiment via Zalando in Nederland en daaropvolgend zullen ook België en Duitsland worden aangesloten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond