Deel dit artikel
-

Zalando zekert tech- en B2B-focus met aanstelling nieuwe CEO

Zalando krijgt een nieuwe co-CEO in de persoon van David Schröder. Hij richt zich voornamelijk op het uitbouwen van de platformfunctie van het bedrijf en de onderlinggende infrastructuur.

De aanstelling betekent tevens het vertrek van weer een oprichter als co-CEO uit de top van het bedrijf. David Schneider (foto, midden boven) gaat zich vanaf nu richten op strategische samenwerkingen en connecties met merkfabrikanten.

Robert Gentz (rechtsboven) blijft aan als co-CEO en is in het managementteam verantwoordelijk voor alles dat betrekking heeft op de consumentenmarkt. Dat is met afstand het grootste deel van de omzet van Zalando: 2 miljard euro omzet. De B2B-tak doet tweehonderd miljoen.

De stoelendans in de top is het gevolg van het aanscherpen van de strategie die zich nadrukkelijker uitspreekt voor de platformactiviteiten van het Duitse bedrijf.

Schröder is momenteel Zalando’s chief operating officer en zit sinds 2010 in het seniore management.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond