Deel dit artikel
-

Zalando ziet brutohandelsvolume dalen

Zalando behaalde een operationeel bedrijfsresultaat voor rente en belastingen (aangepast EBIT) van 23,2 miljoen euro in het derde kwartaal. Dit is een stijging van 72 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde echter net 2,4 procent naar 2,2 miljard euro.

Het bedrijf bevestigt hiermee de prognose voor 2023 voor het aangepaste EBIT-bedrijfsresultaat, maar stelt de verwachting voor brutohandelsvolume (Gross Merchandise Volume, GMV) en omzet bij vanwege de ‘aanhoudende druk op de vraag’. De bruto omzet voor het vierde kwartaal zal naar verwachting met 3 tot 5 procent dalen.

De nettowinst is nog steeds negatief, naar met 8,2 miljoen euro wel minder dan de 35,4 miljoen een jaar geleden.

Het aantal actieve gebruikers nam zelfs licht af, naar 50,1 miljoen. Ook het aantal orders daalde, van 58,8 naar 54,5 miljoen. Klanten bestelden gemiddeld vijf artikelen.

Zalando is intussen begonnen met het uitrollen van een nieuwe luxe boutique-style afdeling voor designermerken in de Fashion Store.

Vorige maand lanceerde het bedrijf het B2B-merk ZEOS, een afkorting voor Zalando E-commerce Operating System, waarmee mode- en lifestylemerken en retailers hun multichannel-activiteiten in heel Europa binnen één verenigd platform kunnen beheren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond