Deel dit artikel
-

Zanox betreedt Turkse markt, deels voor Groupon-werk

Affiliatemarketingbedrijf Zanox breidt het speelveld uit met de opening van een kantoor in Turkije. Het bedrijf, actief in Europa met 12 kantoren, gaat klein van start met drie medewerkers. Het bedrijf gaat onder meer voor bestaande klant Groupon aan de slag in Turkije.

De opening van het kantoor is in lijn met de internationale uitbreidingstrategie.

Het bedrijf regelt de regelt de affiliatemarketing voor Groupon al in meerdere andere Europese landen, waaronder Nederland. Met de uitbreiding naar Turkije lijkt Zanox vooral voor de internationale klanten, die het al heeft in dit nieuwe land, de markt op te gaan. Naast de grote kortingspeler, zullen ook adverteerders als Bigpoint, eDarling en Akazoo gebruik maken van het Zanox-netwerk voor hun eigen uitbreiding naar de Turkse markt op dit gebied.

“Volgens het OECD had Turkije in 2010 de hoogste economische groei van heel Europa. We zien ook veel potentieel in de Turkse online markt. Dankzij Zanox hebben Turkse adverteerders directe toegang tot de internationale markten en profiteren onze bestaande klanten van nieuwe mogelijkheden,” verklaart Philipp Justus, CEO van Zanox.

Het affiliatemarketingbedrijf werd vier jaar geleden nog overgenomen door uitgeverij Axel Springer en exploitatiebedrijf PubliGroupe. Het Duitse en Zwitserse bedrijf betaalden 215 miljoen euro om de – toen nog – negen Europese kantoren over te nemen.

In Nederland mag Zanox Daisycon en TradeDoubler tot zijn concurrenten rekenen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bram vd Veer

“In Nederland mag Zanox Daisycon en TradeDoubler tot zijn concurrenten rekenen.”

En waarom M4N (1 na grootste van NL) of andere internationale partijen zoals Webgains en Affili.net niet?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond