Deel dit artikel
-

Zanox start affiliate marketing voor Groupon

Zanox moet het marktaandeel van Groupon in Nederland gaan uitbouwen door middel van affiliate marketing. Hiervoor zijn de twee spelers een exclusieve samenwerking aangegaan. (meer…)

Deel dit bericht

12 Reacties

internetbureau

Groupon is afhankelijk van netwerken die ze niet beheren (Facebook). Dat maakt ze zeer kwetsbaar. De hype rondom Groupon volgen wij daarom met grote interesse.

Michel Willems

@internetbureau De afhankelijkheid van Groupon van netwerken als Facebook begint wat af te nemen. Zo hebben ze bijvoorbeeld in Nederland al meer dan 1 miljoen e-mail adressen.

Onno

Wat heb je aan al die adressen als e-mail in rap tempo op z’n retour is???

Pietertje

Slechte keuze van Groupon om met Zanox te starten. Nee, laat ik dat iets nuanceren, niet de beste keus van Groupon om met Zanox te starten. Zanox is een begrijpelijke keuze voor Duitsland en sinds kort ook de UK (via AffiliateWindow), maar zekerrr niet voor Nederland. Als je een Nederland een campagne goed weg wilt zetten moet je toch bij een van de grote drie zitten (M4N, TradeTracker, of Daisycon).

M4N heeft over het algeem een goede srvice en redelijk bereik, maar daarentegen software die niet…ahum…heel brilliant is.

TradeTracker heeft de beste software, rapportage, tracking en een groot bereik, maar kan/moet op het gebied van de service (iig richting affiliates) nog een slag maken.

Daisycon scoort op alles bovengemiddeld, maar stijgt in ieder geval ver uit boven Tradedoubler. Na Tradedoubler komt dan eerst een hele lange tijd niks, en dan komt Zanox. Voor de rest zijn er niet echt relevante netwerken in Nederland. Misschien Claefs, maar die leken het tot anderhalf jaar geleden wel aardig te doen, afgelopen jaar zijn ze wat mij betreft helemaal weggezakt, wat mij betreft alleen interessant voor adverteerders die eens met affiliatemarketing kennis willen maken, maar voor de echte omzetten moet je toch bij een van de drie grote jongens zitten.

Ik wens Groupon wel heel veel succes met Zanox, ze zullen er alleen geen marktleider mee worden, en laten nu dus ruimte voor een http://www.groupdeal.nl/ om via affiliatemarketing wel een significant deel van de markt te pakken.

Remco

Zanox staat bekend als boefjesnetwerk met hun postviewbanners en spampublishers. Ik zie cleafs juist wel groeien het laatste jaar, daisycon zou logisch zijn voor deze cpl campagne.

Pietertje

@Remco

ik wou het zelf niet zeggen maar je hebt gelijk Zanox is idd een boefjesnetwerk met veel cookiedroppers in internationale brandbidders, dus troep waar een adverteerder niks aan heeft. Veel adverteerders die nu bij Zanox sitten zouden daar eens goed naar moeten kijken aangezien het niet meer oplevert dan kanibalisme op de eigen omzet die men anders ook wel gehad zou hebben. Verder is het uiteraard valse concurrentie voor alle affiliates en netwerken die het wel eerlijk aanpakken.

Alexander

@Remco een postview banner is de keuze van een adverteerder, niet van het netwerk zelf.

Patrick

Groupon zat tot voor kort al bij M4N, maar groupon wilt zich meer internationaal gaan profileren. TT, DS en M4N vallen hierdoor af. Keuze viel niet voor TD omdat groupon al zaken met zanox doet. Ben benieuwd of dit ook nationaal de beste strategie is. Persoonlijk denk ik dat dit een hoop sales gaat kosten.

Pietertje

@Alexander

je hebt helemaal gelijk, postview zou inderdaad de keuze van de adverteerder moeten zijn. En dat is nou net het punt, Zanox zet postview zelf heel vaak stiekum aan, of laat hun affiliates (die door een simpele aanpassing in de url kunnen overschakelen van “standaard” naar “postview”) oogluikend toe. Zoek gewoon maar eens op die termen in Google.de dan kom je een enorme bult fraude verhalen over Zanox tegen, vandaar dat een aantal grote adverteerders in Duitsland geen zaken meer met ze willen doen.

Roger Kenbeek

Tjonge, de kritiek is niet mals. Maar zeker welkom. Het betekent dat we duidelijker moeten zijn in onze communicatie.

Wij vinden juist dat wij extra streng zijn op de naleving van de affiliate-regels. Wij hebben een code of conduct, welke streng gecontroleerd wordt.

Als netwerk kan je je onderscheiden door service, transparantie en goede communicatie. En daar horen cookiedropping, pop unders en brandbidding niet bij. Niet binnen affiliate marketing, en zeker niet bij ons.

Graag doen we iets aan de perceptie. Iedereen is van harte welkom op onze volgende Expert Day op 15 april in Amsterdam. Meer dan honderd adverteerders en publishers bespreken dan de laatste trends en leren elkaar dan beter kennen. Langskomen bij ons op kantoor kan ook altijd. Ik hoor het graag!

Groeten,

Roger (zanox)

PS Postview is inderdaad de keuze van een adverteerder en ook contractueel zo vastgelegd. Groupon werkt overigens niet met postview.

Anno

@pieterje,
Je schrijft dat je als Affiliate de links van Zanox kunt aanpassen zodat ze werken op viewbasis, mag ik vragen hoe je dat doet?
Over bovenstaande zaken gaan inderdaad een hoop geruchten over Zanox, maar sari’s waar?

Hendrik

Het valt mij ook op dat veel vuile affiliates vaak bij zanox zitten. Met name internationale sites die lokale programma’s gebruiken.
Jammer dat Groupon weg is bij M4n, dat vind ik persoonlijk een erg sterk netwerk. Evenals het wat onbekendere Cleafs.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond