Deel dit artikel
-

Zes op de tien Fransen op sociale media

Zes op de tien Fransen maken gebruik van sociale media, zo blijkt uit de nieuwe studie van Médiamétrie.

24 miljoen Fransen zitten dagelijks op Facebook, 1,7 miljoen meer dan in 2018, en 14 miljoen Fransen maken daarnaast dagelijks gebruik van Snapchat, zelfs 5,8 miljoen meer dan een jaar eerder. Instagram groeide van 7,3 naar 11,5 miljoen Franse gebruikers.

Maar liefst 37,4 miljoen Fransen maken dagelijks gebruik van de smartphone, 7 miljoen meer dan een jaar geleden.

Gemiddeld spenderen Fransen ruim 2 uur op internet. Zeker 7,6 miljoen Fransen zitten zelfs bijna 7 uur per dag op internet.

44,6 miljoen Fransen raadplegen nieuws op internet, 3,4 miljoen meer dan een jaar terug.

Uit het onderzoek blijkt verder dat zeker 40 miljoen Fransen regelmatig winkelen bij Amazon, Cdiscount of Fnac.

Fransen beginnen het internet en digitale technologie overigens wel steeds meer te wantrouwen, meldt het Franse dagblad Le Figaro. De krant citeert onderzoeker Acsel, die al sinds 2009 metingen verricht.

Het vertrouwen in internet schommelt rond de 40 procent, in online bankieren rond de 62 procent, in sociale media rond 26 prcent en berichtendiensten rond de 50 procent. In alle gevallen is het vertrouwen gedaald, vooral onder hoogopgeleiden.

Zo’n twintig procent is slachtoffer van hacking.

De invoering van de AVG wet heeft weinig het vertrouwen niet versterkt. Fransen delen na het Cambridge Analytica schaandaal minder data met platform. 18 procent is gestopt met sociale media.

Foto Pexels

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond