Zes ton groeigeld voor Amsterdamse Media Distillery

De Nederlandse venture capitalfondsen Peak Capital en Vortex Capital Partners investeren zeshonderdduizend euro in het bedrijf Media Distillery. De Amsterdammers leveren technologie waarmee audio- en videobestanden kunnen worden geanalyseerd.

De investering, waaraan ook de nieuwe CEO Roland Sars bijdroeg, wordt gebruikt voor de verdere ontwikkeling van het platform en de internationale uitrol.

Media Distillery ontwikkelt technologie die video en audio volledig geautomatiseerd analyseert en daarmee doorzoekbaar maakt. De techniek, die real time kan worden ingezet, wordt onder meer gebruikt om realtime radio- en televisiecontent te doorzoeken. De dienst geeft ook alerts wanneer en waar een bepaald merk, persoon of bepaalde zoekterm voorbij komt.

Het platform werd aanvankelijk bij TNO ontwikkeld, maar daar had men geen ruimte voor zelfstandige exploitatie.

Klanten zijn onder meer Lexis Nexis, Buzzcapture, Coosto, Meltwater, Clipit en Media Info Groep. Media Distillery analyseerde zo in de afgelopen twee jaar meer dan honderdduizend programma’s.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug