‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.
Dat rekent digitale branchevereniging BVDW voor in een vandaag gepubliceerd onderzoek. De onderzoekers vertellen niet welk affiliatenetwerk verantwoordelijk is voor hoeveel handel. Het is aannemelijk dat Awin (voormalig Zanox) en Affilinet (tegenwoordig een fusiebedrijf) zwaargewichten zijn en ook dat Tradetracker en Daisycon op die lijst staan, aangezien zij al jaren in de oostelijke markt investeren.
In 2016 bedroeg de totale e-commerceomzet in Duitsland 44 miljard euro. Daarvan is overigens een aanzienlijk deel, krap twintig procent, gerealiseerd op Amazon.de.
Het valt de onderzoekers van BVDW ook op, dat de mobiele bijdrage aan het affiliatetotaal afgelopen jaar met 38 procent steeg.
Foto: abstrkt.ch (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond