Deel dit artikel
-

Zestig miljoen voor Eventbrites Europese expansie

Eventbrite, een site om evenementen mee te organiseren en tickets te verkopen, stelt zijn beursgang uit en haalt daarom zestig miljoen dollar op bij durfinvesteerders. Het geld wordt gebruikt om te groeien in Europa.

Een consumentenmerk is Eventbrite niet, althans niet in Europa. In Amerika is dat anders. Daar gebruiken jaarlijks tienduizenden bedrijven en consumenten de service om kleine of grote evenement en bijeenkomsten te organiseren. Als de entree gratis is, vraagt de site ook geen geld. Is toegang betaald, dan vraagt Eventbrite een vergoeding voor de bemiddeling. Zeventig procent van de events zijn gratis.

Kevin en Julia Hartz, oprichters van Eventbrite, zijn deze dagen in Europa om hun dienst te promoten. Na hun landing in Duitsland namen ze de gelegenheid om een nieuwe financieringsronde voor het bedrijf bekend te maken. Zestig miljoen dollar werd opgehaald bij de huidige externe investeerders en, het nieuwe T. Rowe Price.

Het Hartzkoppel wilde hun onderneming in de loop van dit of volgend jaar naar de beurs brengen. Dat plan is uitgesteld.

In dit video-interview leggen ze uit dat het groeigeld wordt gebruikt om te groeien met mobiel en social. En passant hopen ze lokale concurrentie als Amiando en Gidsy een stap voor te blijven.

Eventbrite ging in juni 2012 live in Nederland, wat met Duitsland de Europese primeur was.

Foto: Gary Bembrigde (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond