Deel dit artikel
-

Zestig nieuwe klanten voor chatbotplatform Watermelon

De Nederlandse startup Watermelon heeft naar eigen zeggen zestig nieuwe klanten verwelkomd voor zijn chatbotplatform. Daaronder bekende namen als Randstad Nederland, Timing Uitzendbureau, het UWV en Alphabet Lease.

Het laten ontwikkelen van een chatbot kan snel enkele tienduizenden euro’s kosten. Daarom biedt Watermelon biedt zijn technologie, deels gebaseerd op kunstmatige intelligentie, aan als software-as-a-service (SaaS). Voor een vast bedrag per maand maakt Watermelon het mogelijk om binnen vijf minuten een chatbot actief te krijgen op onder meer Facebook Messenger, Twitter of Telegram.

Ook is er mogelijkheid om gratis een chatapplicatie aan de eigen site toe te voegen. Deze applicatie – LiveChat genaamd – kan ook uitgerust worden met een chatbot. Zo’n 650 bedrijven maken daar gebruik van.

De Utrechtse kende enkele jaren geleden geen gelukkige start. Het bedrijf ging failliet nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd vanwege een WhatsApp-dashboard voor bedrijven. Het Utrechtse bedrijf zou inbreuk maken op de gebruiksovereenkomst van WhatsApp, waarin staat dat de app niet mag worden gebruikt voor ‘koude acquisitie’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond