‘Zestig procent van de consumenten ervaart problemen met bestellingen bij Chinese webshops’
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten heeft een negatieve ervaring gehad met de levering of kwaliteit van producten die bij Chinese webshops zijn besteld, zo blijkt uit onderzoek van Onderneming.nl. Chinese webshops, die bovenal bekend staan om de spotgoedkope prijzen, worden ondanks de negatieve ervaringen van consumenten steeds populairder.
Nederlanders deden in twee jaar tijd 68 procent meer aankopen bij Chinese webshops. Uit het enquêteonderzoek van Onderneming.nl blijkt echter dat de Nederlandse consument op zijn hoede is. Maar liefst 54 procent van de consumenten zou namelijk nooit een product van 50 euro of meer via een Chinese webshop bestellen. Daar tegenover staat een percentage van 38 procent dat daar geen moeite mee zou hebben. De resterende 8 procent geeft aan dat ze überhaupt nooit een product bij een Chinese webshop zouden bestellen.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd