Deel dit artikel
-

Zeven procent Douglas via online kanalen

Douglas Holding, waar ook de gelijknamige parfumerie onder valt, realiseerde afgelopen jaar zeven procent van de concernomzet via het web.

Dat vertegenwoordigt een internationale digitale groei van dertien procent tot 240 miljoen euro. De helft daarvan, 97 miljoen euro, komt van de thuismarkt Duitsland waar de internetgroei zelfs vijftig procent zou bedragen. Over Nederlandse webhandel zegt Douglas Group niets.

Deze summiere digitale cijfers blijken uit het jaarverslag (PDF) dat Douglas publiceerde over het gebroken boekjaar, dat eind september sloot. Tot het concern behoort niet enkel de parfumerie Douglas, maar ook boeken- (Thalia) en kledinghandel. Tweederde van de verkopen (3,4 miljard) wordt gerealiseerd in de Douglaswinkels. Nederland droeg daar voor 184,5 miljoen euro aan bij.

Net als alle andere grote ketens tuigt Douglas Group een ‘brick&click’-strategie op. Details over de status daarvan blijven vandaag achterwege.

Foto: Lindsay Wilson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond