Deel dit artikel
-

Ziggo jaagt klanten weg na inflatiecorrectie

Heel veel klanten geven aan weg te gaan bij kabelaar Ziggo na een extreem hoge inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5 procent per 1 juli.

Bij het populairste Internet Complete-abonnement moeten klanten per maand zelfs 6 euro per maand meer betalen. Alles-in-1 Complete gaat van 74 naar 80,75 euro per maand.

Het abonnement dat in absolute zin de minst hoge prijsverhoging krijgt, is het Internet Giga-abonnement, met momenteel een downloadsnelheid van 1000Mbit/s en een upload van 50Mbit/s.

De provider zegt dat de prijsverhogingen het gevolg zijn van hogere kosten, zoals energie die nodig is voor het netwerk en de datacenters.

Maar de klanten hebben daar geen boodschap aan, getuige de vele negatieve reacties op forums. ‘Je wordt gewoon verplicht om elk jaar om een nieuwe korting te vragen. Het normale tarief is buiten proportie geworden,’ zo valt onder meer te lezen bij Tweakers. ‘Ze mogen wel een keer gaan beginnen met een ‘beloning systeem’ voor klanten die trouw blijven hangen, want ik heb nu een paar mooie alternatieven ter beschikking die veel sneller internet leveren voor een goedkopere prijs.’

Gemiddeld worden de abonnementen duurder dan die van concurrenten als KPN, T-Mobile, Delta en Caiway, die hun diensten via glasvezel aanbieden. Veel klanten worden pas de komende weken ingelicht over hun duurdere abonnement.

Nog een bittere pil: Ziggo zegt dat de inflatiecorrectie wordt toegepast op grond van de algemene voorwaarden en dat het daarom niet mogelijk is om kosteloos op te zeggen voor het einde van het contract.

Een mogelijkheid om de kosten te beperken is om te downgraden, oftewel over te gaan op een lagere internetsnelheid. Ziggo probeert elk jaar klanten te behouden met een verhoging van de internetsnelheden, maar die zijn al  hoog en snelheidsverhogingen dragen nauwelijks nog bij aan een betere internetervaring.

De prijsverhoging lijkt voor Ziggo averechts uit te pakken. De kabelaar zag vorig jaar al 63.000 internetklanten vertrekken naar glasvezel, waarvan 6500 in het laatste kwartaal. In 2021 verloor de kabelaar 1,6 procent van de internetklanten, omgerekend 99.500 Nederlanders.

Ziggo claimt zelf over de laatste vier boekjaren een netto klantverlies van 10.000 klanten. Het bedrijf ziet naar eigen zeggen ‘klanten terugkeren vanuit glasvezel’. Verder wijst het bedrijf erop dat T-Mobile eind vorig jaar ook een inflatiecorrectie heeft doorgevoerd van 8,6 procent.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om over te stappen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderzoekt of er maatregelen nodig zijn om de concurrentie te stimuleren in gebieden waar mensen een snel internetabonnement (van minimaal 200 megabit per seconde) alleen kunnen nemen via het kabelnetwerk.

Dat geldt momenteel voor circa 3 miljoen huishoudens, voornamelijk in grote steden die pas later aan de beurt zijn voor het aanleggen van glasvezel. Omdat op de kabel maar één aanbieder actief is, valt er niets te kiezen voor wie snel internet wil.

Deel dit bericht

202 Reacties

Nicole

ze stunten met aanbiedingen en gaan dan de prijzen verhogen.

Sjaak

Dan ga ik ook maar weg bij Ziggo

Brilletje

Belachelijke hoge prijzen voor traag internet vergeleken bij glasvezel ben blij dat dit nu hier aangelegd word dus binnenkort weg bij deze oplichters

Willem kops - Particulier

dacht goed te zitten bij Ziggo, maar deze prijsstijging gaat voor mijn pensioen te zwaar wegen,

Fred

wordt schandalig duur. Vaste abonnees krijgen niet of nauwelijks korting. En dan ook nog regelmatig melding krijgen ” Internet snelheid is traag” Hoezo gaat alles sneller. Alleen maar duurder.

BBastard

Ik zit al langer te broeden op een andere provider.
Dit soort acties moedigen mij steeds meer aan om er toch maar werk van te maken.
En acties zoals “gratis espn”, daar zit ik niet op te wachten! Geef mij die gratis acties en laat dat abbonement maar lekker weg.

Wim

Deze verhoging is buiten proporties. Dit jaar komt er gelukkig glasvezel bij ons in de straat. Dan wordt Ziggo na ongeveer 25 jaar opgezegd. Trouwe klanten wordt niets voor gedaan gewoon weggejaagd. En dan nog F1 weg en geen compensatie en de schrikbarende lage download is niet meer van deze tijd. Gelukkig dus binnenkort glasvezel met snelle upload wat ik nodig heb voor mijn vpn tussen vakantiehuis en Nederland. Want Ziggo go werkt op google tv niet zonder Ziggo netwerk en met tablet wel waarom wat is het verschil? beide Android

Ed

als trouwe klant van Ziggo wil ik eigenlijk niet overstappen, maar de prijs van het abonnement gaat nu wel erg veel omhoog. als je viaplay espn compleet afneemt bij het abonnement dan is het wel erg duur aan het worden. Er zijn mooie aanbiedingen bij de glasvezelnetwerken zoals T-Mobile en Delta. Als je de series/movies XXL niet gaat missen,dan loont het overstappen. Zelf ga ik nu na al die jaren Ziggo toch overstappen.

Debby

veels te duur kan ik niet meer betalen

Henk

Zelfs met minimale eisen, lage snelheid en basic tv zenders, betaal je veel geld. Het next kastje wat opnemen mogelijk maakt zorgt ervoor dat je dit niet kan gebruiken bij de goedkope abbonementen. Dat zou de basis moeten zijn van waaruit je zelf bepaald welke snelheid of zenderpakket je neemt.

Cor

Ik vind het ook te duur worden
Ik stap over op glasvezel freedom ik betaal nu bij Ziggo bij 92.00 euro per maand
als ik bij freedom zit dan betaal ik bijna 40.00 per maand
En nog veel beter dan Ziggo
zeker oplichters Ziggo
cor

Sandrine

Belachelijk hoge prijs ! snel internet waar je niets van merkt.
Ga zeker ook op zoek naar andere goedkopere . Het is al haast allemaal niet meer te betalen. Hierop kan je bezuinigingen als je overstapt. Zou er maar oo rekenen Ziggo dat er weer heel wat mensen zullen vertrekken !

JIMA services

Buiten proportioneel deze verhoging. Zo snel is het internet van Ziggo niet. Waar niemand het over heeft is het aanbod van Ziggo tv. Konstante herhalingen van de tv programma’s. Goed voor mensen met beginnende dementie. Goedkoper kan het niet.
Nee Ziggo je argumenten kloppen niet.
Gr. Hans

john

als Ziggo nog duurder wordt dan stap ik ok over

R. Lo

Ik ben al jaren bij Ziggo maar niet lang meer met de jaarlijkse verhogingen, trouwe klanten worden niet gewaardeerd, bij de concurrent kan ik een Apple iPad kiezen als ik overstapt.
En ook nog goedkoper.

Arnold

na 25 jaar maar overstappen. het is niet a.nders na steeds weer prijsverhogingen lijkt kabinet wel.

Jowie

Net wat al geschreven wordt wij trouwe vaste abonnees betalen de kortingen.Ziggo zou juist trouwe klanten moeten belonen en dan niet door te onderhandelen via de telefoon ( moeilijk te bereiken) maar gewoon doen. Wij zijn vanaf 1978 abbonee,maar ach dat boeit ze niet. Denk er nu toch ook sterk over om over te stappen.

Fred Franken

Als trouwe klant vind ik het diefstal hoe de prijzen van Ziggo omhoog schieten.
Nu er weer een mega verhoging komt ga ik snel om me heen kijken.
T Mobile en KPN zijn goedkoper en snellere internet.

Martin

Maakt niet uit alles wordt belagelijk duur in Nederland over een lange tijd kan je niks meer betalen

Wouter

Het grote voordeel van Ziggo was de beeldkwaliteit via de kabel, nu ze over gaan stappen op iptv is dat laatste voordeeltje ook weg, net zoals ik.

Patrick

Helaas voor Ziggo. Na 24 jaa ZIGGO ga ik mijn abonnement opzeggen . Ik stap over naar KPN . Heeft ook de beste glasvezel van Nederland . Belachelijk prijzen vragen ze bij ziggo. Trouwe klanten krijgen geen bonussen . Totziens ZIGGO

Perry

Ruim 32 jaar klant van Casema/Ziggo geweest. Huidige abonnement internet + televisie (basic) voorheen € 71,- nu de laatste 3 maanden moest ik € 93,- Per maand betalen. vanaf eind maart stap ik over naar een ander provider voor maar liefst €30,- voor de zelfde diensten.
Weg met die oplichters!!

André

Moet €84.50 p/m gaan betalen. Krijg als vaste klant geen voordeel, wél bagger slecht internet, ondanks boosters van Ziggo.
Bellen met Ziggo geeft geen oplossing. Mensen in dit callcenter hebben zeer beperkte kennis. Een half uur aan de lijn mét belkosten.
Maat is vol. Ik ga over op glasvezel.

Dennis

Valt altijd wel op eers verhogen ze “gratis” de snelheid om een tijdje daarna de prijs flink te verhogen. De sigaar uit eigen doos dus die snelheidsverhoging. Heb zelf gelukkig al jaren TV via schotel. Internetten gaat nu nog via koper maar binnenkort krijg ik glasvezel en stap ik daarop over. Voor mij in ieder geval geen Ziggo.

Mario van den Akker

Ja ik ben ook al jaren trouwe klant en ik betaal nu al € 96 euro aan Ziggo excl Netflix €17,99 . Dat word overstappen naar T-mobil of KPN dus ! of down graden. Betaal aan een hoop zenders waar ik ook nooit naar kijk 😡

Ron

Deze verhoging is te gek voor woorden. Zit er al langer aan te denken om op te zeggen en dit is een goede stimulans. Al jaren trouwe klant. Binnenkort glasvezel hier dus dan lekker overstappen op iets anders. Die tv kanalen ook niet meer nodig want die bestaan toch alleen nog maar uit domme spelletjes en reclame.

Nikki niklaus - Par6

vindt ziggo veel te duur maar durf niet over te stappen omdat ik niet zo handig ben met instaleren van een nieuwe provider. zou willen weten als je overstap dat dan alles ook goed werkt en je daar hulp bij krijgt, ik denk dat ik niet de enige ben.

J.G. Zengerink

Al meer dan 30 jaar trouwe klant, belachelijke verhoging, dit gaat veel trouwe klanten kosten, de jeugd kijkt geen tv meer…, Ziggo, u graaft uw eigen graf!!

Rene

Ja glasvezel goedkoper dan die uitzuigers van ziggo willen zeker inkomsten terug dat ze formule 1 zijn kwijt geraakt..abonn loopt tot 1 juli dus gelijk weg bij ziggo

T heijman

ik vind het wel heel duur worden hoor nu al 78 euro zou wel eens een aanbieding willen met goed koper bedrag moet toch kunnen want ik blijf liever klant van ziggo

W pennings

Zo dat word weer een klant minder dat ben ik

Dirk

zij denken dat heel Nederland 10% meer geld of loon gekregen bebben.
Dan willen zij net als die anderen er voor zorgen dat wij uit eindelijk 30% minder hebben.
het zijn gewoon dieven want de aandeelhouders gaan met dikke winst ervandoor.
wat is het erg als zij net als wij wat moeten inleveren.
als 40% opzecht gaan zij ook naar de failliet.
dus massaal opzeggen is de enige optie .
😡😡😡

Jef

Heb in november 2022 contact afgesloten en nu bericht door inflatie wordt mijn abonnement duurder. Ik zeg in november 2023 mijn abonnement op!!

Gerard ten Heggeler

Dit lijkt nergens op als dat doorgaat ben ik zo weer weg!!!

Jeanet van Eersel Boon

ik moet helaas ook afhaken dit trek ik niet meer met m’n pensioen

J.Dekker

Ga ernstig nadenken om overtestappen naar een andere provider.
Bij elke jaarwisseling gaan prijzen omhoog.
Nu misbruikt iedereen energiecrisis en oorlog als excuus om maar ongebreideld prijsverhogingen door te voren.
Never waste a good crisis.

Hummingbird

Ga nu ook vertellen bij Ziggo wordt gewoon te gek voor woorden.

Koos

wat ziggo nu aan het doen is ??

men jaagt de klanten weg.

ziggo leek mij goed en degelijk.

Maar zodra ik mijn contract met Vodafone heb uitgezeten, stap ik onmiddellijk over naar een goedkopere aanbieder en die zijn er genoeg.

nogmaals geen goede zet van ziggo.

Ron

na bijna 25 jaar (eerst @home later Ziggo) is het ze dan eindelijk gelukt om mij ook weg te jagen. De prijzen en prijsverhogingen gieren de pan uit bij Ziggo. Ik vind het ook apart en bijzonder dat er in Nederland zulke prijzen voor internet en TV worden gevraagd. in alle landen om ons heen ligt dit toch echt beduidend een fors stuk lager. En dan bedoel ik ook fors lager. 100mb down/20 up inclusief TV in Duitsland vanaf 25 euro, hier minimaal 60 euro!

Gre

Sinds kort glasvezel in de straat dus nu gauw kijken naar een andere mogelijkheid.Dit is gewoon te gek voor woorden.Vind €74 al heel veel geld en dan nog duurder en dat in deze tijd.Een woord schandalig!

CJ

Zou ook graag overstappen maar kunnen hier maar uit 1 provider kiezen en dat is Ziggo van alles al geprobeerd zou graag overstappen naar KPN maar dan moeten er kabels worden getrokken en die kosten moeten we zelf betalen!!!

Simone den Heeten - Ziggo

Simone ik heb een pensioentje bij mijn aow. Allles is al zo duur, ben al jaren trouwe klant bij Ziggo’s ! Ik denk er over om over te stappen ! Ik betaal nu al €87,95 EN ALS JE EEN SERIE KIJKT , wordt het laatste seizoen uitgezonden op videoland zo dat je daar weer een abonnement voor moet nemen !ik heb het over de serie met Angela Schijf : Meisje van plezier 1 en 2 was gewoon op rtl 4 seizoen 3 niet meer , alleen op Videoland!

Wante

ja ga zo door ziggo Dan graaf je je eigen graf

RogValk

Vawege die prijsverhogingen ieder jaar ben ik ook overgestapt, toen we vorig jaar glasvezel kregen. Wel moet ik zeggen dat de lineaire tv kijken met de Next gebruiksvriendelijker en vlotter is. Zit nu bij Stipte, aangezien zij een eigen tv dienst hebben. Behalve kpn leunen bijna alle glasvezelaanbieders op canal digitaal, waar je veel klachten over leest. Misschien voor einde van het contract jaar nlziet nog maar eens uitproberen.

Klaas

dit is te belachelijk voor woorden. ben al dik 13 jaar vaste klant en kreeg dit jaar omdat ik er zelf achteraan ben gegaan 9 maanden 10 euro korting maar dan moest ik wel een jaar extra klant blijven… dat is tot oktober.
die korting heb ik dus niks aan!
Dus helaas ziggo , ik ga naar de concurrent komend jaar.
die prijzen slaan helemaal nergens meer op.

Eva

Alles is al duurder en dan komt deze er nog even bij.

Bellen met Retentie 6 maanden €20 korting! Krijg je wel een nieuw jaar contract….. Het is absurd dat je als klant zijnde niet een normaal aanbod kunt krijgen. Ja dan moet je nieuwe klant worden, dan krijg je alles.

En de mensen die maar blijven zeuren dat Formule 1 weg is en dat ze hier geen compensatie voor gekregen hebben. Klopt u heeft daar ook Nooit voor hoeven te betalen. Dus daar hoeven ze dan ook geen compensatie voor te geven. Heeft u iets gratis gekregen en dan achteraf onzin lopen uit kramen!

Frans

Ziggo heeft last van Inflatie? de Klanten ook wat een sufkoppen ! Bye bye Ziggo. Meer dan 25 jaar klant (geweest)

Ronald

en in het zo genaamde buitengebied heb je alleen maar een koperdraadje met max 15mb of ziggo… dusvje bent afhankelijk en geen alternatief.

schande is het

Felix

Helaas moet ik mij hierbij aansluiten. Ik ben ook al bijna 25 jaar (eerst @home) trouwe klant bij Ziggo. Maar ik denk binnenkort ook overstag te gaan. Zojuist stond T-Mobile op de stoep met een zeer aantrekkelijk aanbod. Eigenlijk ben ik helemaal niet van het overstappen. Maar ze laten mij geen keuze. Zoveel geld betalen en dan nog dagelijks “haperende” uitzendingen te moeten kijken. Ik ga eens een kritische blik werpen op de overeenkomsten van andere veel goedkopere providers. Jammer Ziggo!

Willem

Als ze dit echt gaan doordrukken dan ben ik ook na 28 jaar bij Casema/Ziggo weg…
Ik hoop dat ze dit lezen
Ben het sponseren van die club uit Amsterdam (Ajax) toch al zat, waar veel geld naar toe gaat.
Misschien kunnen ze dat geld beter besteden om het abonnement voor trouwe klanten te verminderen in plaats te verhogen.

Groet Willem

Cornelis

Tja Ziggo..ook ik ga opzeggen..na ruim 30 jaar klant te zijn geweest is het nu met de laatste prijsverhoging mooi geweest..opzouten met Ziggo! Bizarre prijsverhoging met inflatie als reden is regelrechte lariekoek! Er zijn genoeg minder dure alternatieven. Toedeledokie..

bart

twee jaar terug nog 68 euro voor een alles in één
vorig jaar naar 74 euro en nu na 80 euro.
mooi voor ziggo
maar we zijn blij dat delta glasvezel aan het aanleggen is
eindelijk concurentie
stap in het loop van dit jaar ook over einde ziggo
regio arnhem

Hidding - Ziggo

by by Ziggo

Ben Kuppens

Ik kan er niet bij dat Ziggo dit doet, het gaat ze alleen maar trouwe klanten kosten (waaronder mijzelf), ik was al allerlei abonnementen aan het verbreken puur omdat het me allemaal teveel wordt maar daar zorgt Ziggo weer voor met hun belachelijke prijsverhoging dat ik terug bij af ben, dankjewel Ziggo, stop met deze verhoging, ook ik ben jaren trouwe klant en heb nog nooit een voordeeltje gehad, alleen maar betalen, hoelang houdt ik dit nog vol?

Goel

Ziggo heeft decennia lang niet het uiterste uit de kabel getrokken maar uit de klant.
Over een jaar komt hier glasvezel en dan laat ik mijn ‘dank’ aan Ziggo zien: OVERSTAPPEN, zelfs bij gelijke prijzen en diensten!

Zelden zo’n walgelijk bedrijf meegemaakt. Monopolist van top tot teen. Hopelijk gaan zij failliet.

Cees

misschien minder sponsering naar Amsterdam
dan blijft er voor ons ook wat over

Esa69

afgelopen maand bericht gratis snelheid verhoging, nu krijg ik zojuist een email. prijs met 8 euro per maand omhoog, en dat terwijl ik 12 maanden contract heb afgesproken….vaste prijs dacht ik, ga iig na het contract niet verder, email al terug gestuurd dat ze niet automatisch hoeven te verlengen

Michel

Ik had eerder vorige week een verlenging gedaan en dat was een goede verlenging tot ik van het weekend de verhoging zag. Direct gebeld en ja hoor ook voor mij dit haha helden. Heb de direct de verlenging geannuleerd en daarna een nieuwe contract van 1gb bij de gogogogogooo concurrent afgesloten. Scheelt per maand minimaal 20 euro! Even wat gedoe met mobiele abonnementen verhuizen maar ook dat is uiteindelijk de 20 euro per maand meer dan waard. Sorry ziggo maar jullie gaan echt te ver!

Zebra

Wat echt balen is:
als je je mobiel telefoon abonnement overzet gaat je tel.nummer mee, maar:

bij overstappen van internet provider ben je de klos ! email adres weg !
valse concurrentie is het.

Patrick

kpn is bezig met glasvezel in de straat hier, wanneer ik het startsein krijg om op te zeggen zeg ik op, het is overal wat en het gras is echt niet groener, maar een belachelijke verhoging zoals dit zaagt de poten van ziggo omver….

Arnold

Eigenlijk geen behoefte om over te stappen, nu zakelijk Ziggo en voordeel van 24/7 support, maar aan de andere kant, nog nooit nodig gehad. Netwerk is verder wel stabiel en TV aanbod en kwaliteit ook naar wens. Maar de alsmaar toenemende prijsverhogingen doen mij wel kritisch nadenken over een mogelijke overstap.

Binnenkort wordt glasvezel via Delta bij ons aangelegd, daar ben ik dan weer minder gecharmeerd van, had liever op het KPN netwerk gezeten. Dit weerhoudt mij er dus van de knoop door te hakken. Alleen aanbod uit Caiway, Delta, Freedom, Helden van nu, Kliksafe en Online.nl

Onderzoek naar klanttevredenheid resulteert in matig enthousiasme om over te stappen. Wanneer KPN of T-Mobile op deze kabel hun diensten zouden aanbieden, was ik denk ik wel om.

Rob

zeker weten ga ik weg bij Ziggo. laatste jaren al flauw van hoe de snelheid zich houd en dat voor deze prijzen..ongeloofelijk dat ze nu over inflatie praten.tis gewoon een goedkope manier om nog meer geld te verdienen.. hop naar de glasvezel goodbye Ziggo na 30 jaar

Wil

dat wordt op zoek naar andere provider schandalige prijsverhoging.
ga je SCHAMEN

ABijlsna

Delta is bezig met glasvezel in het dorp. Kan mij niet snel genoeg gaan.
Internet van Ziggo is er regelmatig af en veel storing met tv, hoop snel afscheid van Ziggo te nemen.

Ruud

Al vele jaren vaste klant maar wij moeten binnenkort voor het snelste pakket bijna €100 gaan betalen. Ga nu toch maar eens naar een alternatief omkijken. De enige oplossing voor Ziggo zou vaste klanten korting zijn. Maar ja, daar zullen de aandeelhouders (die ten koste van het gewone volk steeds rijker worden) vast niet blij mee zijn.

Henk Brandsma

ook ik ben klaar bij ziggo
misschien kortingen invoeren zoals bij auto verzekering hoe langer lid hoe hoger de korting

Mensen kalmeer

Het maakt niet uit waar je zit. Ik ben 2 jaar geleden al over gestapt van Ziggo naar Caiway op glas en ook die gaan ieder jaar omhoog. zolang we dat met zn alle maar blijven slikken zal internet binnen nu en 5 jaar onbetaalbaar zijn voor de meeste.

Sijtse

Idd ik ga ook uitkijken naar iets anders, misschien wel een schotel installeren, ik ben wel een beetje klaar met deze prijsverhogingen en het sponsoren van de elite van Ajax🤮

Leereveld

dit is niet leuk meer
altijd trouwe klant geweest
maar ga nu toch maar nadenken?

Norbert

Ik ben dan hele maal klaar met Ziggo.
Ga snel over naar een ander.

Zus

Ik ben dan hele maal klaar met Ziggo.
Ga snel over naar een ander.

Hugo Strik - Ziggo Sport

ik ben nu 40 jaar klant daar moeten ze iets mee doen in plaats van prijs verhogen maar verlangen Dank u

Mart

De verhoging is fors. En dan lopen mensen weg. Logisch, want het geld groeit niet aan de bomen. Maar als ik naar de concurrentie kijk zie ik niet veel alternatieven als het om de prijs en beschikbaarheid gaat. Helemaal als je nog geen glasvezel in het hele huis hebt. Ik heb glas tot in de meterkast. Als ik, zoals anderen hier, naar bv KPN zou willen verhuizen dan moet ik eerst flink kabels trekken. En dat heeft ook een aardig prijskaartje. KPN is overigens ook niet goedkoop en die gaan ook verhogen natuurlijk. Lastig verhaal…

Kas

al jaren weg bij Ziggo . mij een raadsel waarom ze überhaupt nog klanten hebben. vaak traag, maar vooral onbetrouwbaar internet, slechte kwaliteit, geen klantenservice en wel bizar duur! dacht lang geen alternatief te hebben omdat ik destijds nog geen glasvezel had. uit bittere ellende uiteindelijk overgestapt naar internet via een antiek isdn lijntje, tot mijn verbazing bleek het gewoon sneller en betrouwbaarder te zijn dan Ziggo! nooit weer!

Emile

goed gedaan ziggo ga zo door dan lig je in de kortstekeren op het kerkhof .

Jan

formule 1 weg darten weg Engels football weg .en ga zo door

Jan

het is een puin zooi

de vries

belachelijk steeds duurder, en wat krijg je als klant, ga ook overstappen.

J.keus

zo raken jullie wel veel klanten kwijt ik heb alleen maar a.o.w afz j.keus

Henze Koller

als het nog hoger wordt , da. wordt het tijd om op te stappen… wij zitten al ver voor het ziggo werd bij dit zooitje ongeregeld. toen was het nog betaalbaar. ik jreeg laatst een rekening van. 115 euro. De snelheid die ze hier beloven hebben we niet. en draadloos valt ondanks 3 versterkers gewoon. weg. tijd om te zoeken naar een andere provider. dag ziggo slaap gerust verder …

Egbert

Vanaf de @home tijd klant bij ziggo,gezien de belachelijke prijs verhogingen op basis van de inflatie gewoon vertrekken en opzeggen,dit zijn geen normale prijzen meer,elk jaar hetzelfde liedje,de snelheden worden verhoogd,maar de abonnementskosten worden nog harder opgeschroefd,als aow-er valt dit niet meer te rijmen met het inkomen.Dus Ziggo ik hoop dat er velen volgen.

Dan

Massaal weggaan. Er moet ook hier een prijsplafond komen. Te gek voor woorden.

Marco

Ik hou nog even vol aangezien Delta al in de buurt bezig is met glasvezel.
Ziggo graaft ook maar dan wel zijn eigen graf.

Ontevreden mannetje

Ik heb het idee dat ik voor stroom en gas betaal niet normaal voor 100 mb internet en een tv signaal €65.- betalen nog niet de verhoging van juli Geen formule 1 meer.Ik heb van de week al gezegd dit gaat hem straks niet meer worden Belachelijke prijzen Ook straks een Internet/Tv. Plafond .Net als mee energie.
Ja Ziggo dit gaat jullie echt veel klanten kosten Ik ben binnenkort ook weg

Romano

hier ook bijna glasvezel zo dra het er is ga ik ook kijken voor andere aanbieder zo klaar met ziggo en ik zit er al van Af het begin toen zoggo kwam .maar ze worden alleen maar duurder

Rob

Bij ons in de buurt (nieuwbouwproject) heeft Ziggo ook glasvezel gelegd, maar dat is maar tot het kastje in de wijk. Dat laatste stukje tot in huis is gewoon koper. Niks snel internet, ze verklaarden ons voor gek dat we de glasvezelkabels van KPN namen.
Nu heeft iedereen spijt en wij niet.

Den

Dan gewoon allemaal het contract op zeggen gaan ze vanzelf naar de klote

Gerrie - Hoppa

belachelijk die prijzen, ze gaan hiermee ten onder.

Piet

vindt het al belachelijk dat Ziggo shirtsponsor is van Ajax en nu nog die super hoge prijsstijging.

Dennis Eijs

Bij concurrentie ga ik er zeker over nadenken om over te stappen. Maar dat glasvezel is hier nog niet. Dus zit ik nog bij Ziggo. niet slecht, maar het kan beter. even geduld nog om te kijken wat glasvezel biedt.

Windbuulke

Klant van het eerste uur vanaf TVHome / Essent Kabelcom maar daar gaat een eind aan komen.
Ik heb haar op mijn hoofd spijt dat ik ben in gegaan op een aanbieding Internet Start XXL en TV Compleet voor de prijs van Internet start en TV Compleet voor een 1/2 jaar voor maar € 5,- PM voordeel. Nu zit ik tot eind dit jaar vast aan Ziggo. Dat ze me kwijt zijn eind dit jaar staat zo vast als een huis. We zijn beiden gepensioneerd en alles wordt duurder en de zorg kost klauwen met geld als je ouder wordt. En te bedenken dat in onze woning al meer dan 8 jaar geleden glas is aangelegd in de meterkast. We zijn de enigste in het blok van 8 woningen die nog Ziggo hebben.

John

ziggo maakt misbruik van zijn monopolie positie in grote delen van Nederland. Gelukkig gaat dit snel veranderen na de introductie van glasvezel op heel veel plaatsen. Binnenkort is het bye bye Ziggo, klanten kwijt en die krijgen ze niet snel meer terug.

A.J.Kievit

voor de mensen die in een buiten gebied zitten en bijna geen aansluiting hebben kun je overstappen naar t-mobile of kan met 4G modem is net zo goed als een vaste aansluiting.
en sommige mensen denken dat ze veel download snelheid nodg hebben maar de vertraging zit in de upload. klein voorbeeld een kantoor met 50 mensen ook website bouwen en onderhouden kunnen goed zonder haperingen op het internet glasvezel 100mb up en down.dus als je niet extreem films downloaden gebruik je niet zoveel.

Rilanda

jammer dat cliënten van sheerenloo alleen maar bij Ziggo mogen anders was ik ook allang weggegaan veelste duur voor wat je krijgt 😞

Piv

Ik kon niet wachten op glasvezel. Gelijk genomen toen het kwam en ik ga nooit meer terug naar ziggo.
Wat een verschil in internet en tv kwaliteit en dan heb ik het niet eens over de prijs. Ik betaal nu 45 euro per maand voor 1000Mbit/s upload en download snelheid.
Ik heb TV er onlangs uit gedaan, maar met het pakket wat ik had, betaalde ik nog geen 60 euro en had ik op alle tv’s ook tv en betaalde ik niets extra’s.

Internet is zoveel beter. Nooit storing en heel stabiel.
Die upload is zwaar onderschat. Met alle data die je tegenwoordig verstuurd, is het zeer handig. Ik heb mijn foto’s en video’s heel snel in de cloud staan.

Ziggo, nee dankje. Als er glasvezel is, neem het! Goedkoper en vele malen beter!

Schip

Snap iedereen wel een beetje, er wordt ook veel gejammerd over de woz. Maar iedereen blijft dure boodschappen halen, velen gaan dure vakanties boeken en blijven in slurpende auto’s rijden. Iedereen mag van mij doen wat hij/zij wil, maar ga er maar vanuit dat de rest van kabel en glasvezel de prijzen ook goed op gaan drijven.

Fijne dag 👋👋

Helmond van

niemand heeft het over de €1300000 die ze sporten aan Ajax geld van de gewone man

KoalaBear

Zelf sinds 9 maanden glasvezel, absoluut geen spijt van. Keek toch al nooit TV, en nu via NLZiet, wat ook beter van kwaliteit is dan verwacht. Kon ook niet wachten tot glasvezel kwam. Zelf ongeveer 14 jaar bij Ziggo gezeten, sinds dat ik op mezelf woon.

Kan het iedereen aanraden, wellicht leren ze er ooit wat van.

Jack

zodra knp klaar is met het aanleggen van de glasvezel dan gelijk kijken voor een overstap

Ben

internet heb ik van tmobile, geen kabel maar via mijn gsm. dit is onbeperkt, daarvoor betaal ik 25 euro per maand. ik zet mijn hotspot aan en mijn woning is voorzien van internet en voor mij snel zal. tv kijk ik op mijn smart tv via nlziet, dit kost mij 7.50 euro per maand. dus internet en tv samen voor 32.50 euro per maand. ik heb geen onzin dingen als een video deurbel, wasmachine met wifi of iets dergelijks. dit voldoet en is zeer betaalbaar.

Tom

26 jaar bij ziggo en hun voorgangers,betaal 98,50 p maand en ga bij kpn glasvezel voor exact hetzelfde 25 p mnd minder betalen .
overgaan naar kpn was niet moeilijk..

Henry

Altijd trouwe klant geweest, maar nu ga ik ook rondkijken voor wat anders, heb de glasvezel toch al in de meterkast liggen

Annie

Wij kunnen niet over want ze leggen in onze straat geen glasvezel

Michael

Helemaal duidelijk dan ga ik naar de concurrent. Ben helemaal klaar met die belachelijke prijs verhogingen van Ziggo. Begon 10 jaar geleden voor €35, dan betaal ik dus nu straks ongeveer €66 voor hetzelfde aanbod. Dat is bijna het dubbele. Heb al eens om korting gevraagd omdat ik al tien jaar klant ben maar dat verrekken ze.

En dan hebben ze ook nog het lef te bellen omdat ik een bedrijf heb met een zogenaamde leuke aanbieding. Die aanbieding is €3 duurder voor precies hetzelfde abonnement maar omdat ik een bedrijf heb kan ik de btw terugvragen. Oftewel het is zogenaamd een aanbieding maar Ziggo verdient alsnog meer aan me. Het zijn gewoon een stelletje geld wolven dat is het enige wat ik er over kan zeggen. Ik gun het ze niet eens meer, voor mij is het duidelijk ik ga naar de concurrent.

Radj

het zijn bloedzuigers, ga ze bedanken 😡😡😡

Jos

Dat wordt dan stoppen met ziggo.
Heb al veel goede aanbieding gezien
Ze wilen meer leveren en de klanten gaan steeds meer betalen

Kries

ik zit al jaren bij ziggo! En ik heb zelfs een alles in een pakket ik ben toen begonnen tegen de 65 euro pm en nu betaal ik voor zelfde pakket 96 euro en als ik een extra decoder kasje neemt komt 4 euro bij kijken :((

Sorry jongens maar tv kijken is niet meer leuk steeds het zelfde troepen die we elke dag moeten zien.

ik kijk liever op Netflix of
Prime al moet ik voor films betalen.
ik neem liever een goedkope internet provider.

Gerard

vanaf het begin bij Casema / Ziggo.
ik hoef niet steeds sneller sneller, ik wil goedkoper goedkoper.
Dus na al die jaren van goed internet toch maar op zoek naar een andere provider.

Kries

En voor de goeie zenders die meest bekeken worden zoals Sport en F1 moeten we ineens naast onze vaste Pakket gaan betalen:(

Wilma

Andere providers zijn niet veel goedkoper dan Ziggo.
Maar ja toch even verder zoeken.

Dirk

wij krijgen nu binnenkort glasvezel dan na 30jaar snel weg bij ziggo

Joel

Ziggo is misschien een van de eerste die het melden, maar deze correctie zal elke provider door gaan voeren (waarbij ziggo de laagste correctie heeft, dus overal ben je duurder uit). Daarnaast heeft ziggo wel degelijk acties voor bestaande klanten die beter zijn dan hier genoemd worden. Ik adviseer de klantenservice te bellen voor je conclusies trekt.

jan

dat wordt voor mij dan ook stoppen met ziggo veel te veel geld voor het product

Rob

Ik ben al 30 jaar een grote fan van Ziggo, al sinds het nog @home was, maar dit nodigt wel erg uit om naar een andere provider te gaan kijken. En dat heb ik Ziggo’s vandaag ook laten weten. Vooral een provider die zowel 1GB down- én 1GB upload heeft, want een veel lagere up- dan download is wel achterhaald in deze tijd. Ik houd me dus aanbevolen voor tips.

Ryan

heeft geen zin om met ziggo door te gaan…..
Dan maar overstappen….

Winston

altijd fan geweest van Ziggo maar nu is het mooi geweest. glasvezel van Delta komt eraan. en dan giga snel opzeggen.

Anne

Met ingang van 1 juli 2023 passen we volgens onze voorwaarden een inflatiecorrectie toe, gebaseerd op het gemiddelde CBS inflatiecijfer van vorig jaar. Daar zijn we graag helder in, zodat je weet waar je aan toe bent. Het maandbedrag wordt dan 7,50 meer.

Zodra het kan wegwezen bij ziggo

Willem de Tukker

Ik heb ook bijna het duurste abonnement , ben helemaal klaar met Ziggo. Smerige zakkenvullers zijn het !

Jack Roling

ziggo prijst zichzelf uit de markt. het is schandalig hoe zij de prijzen vaststellen onder de camouflage van hogere snelheden. ga maar eens een speedtest instaleren dan zie je de werkelijke snelheid. en neem vooral niet de speedtest van Ziggo zelf.

Angelo

Ook ik zit aan het duurste abonnement dat ze hebben en het is nu idd zoo belachelijk duur aan het worden dat ik er nu zeker over denk te stoppen met ziggo. Ben al heeeel lang lid van ziggo maar vind dat ze idd niets voor bestaande trouwe klanten doen en het alleen maar onbetaalbaarder maken. Zeker de
Moeite nemen om mij beter te informeren voor een goedkopere provider

Patricia van Gent

Ik ben vorig jaar al opgestapt bij Ziggo.
Ik belde hen als trouwe klant van 21 jaar al vanaf chello met de mogelijkheid om aanbiedingen of kortingen niets was mogelijk.
Want ja dat was alleen voor nieuwe klanten voor interessante acties als vaste klant is je korting zo weinig dat het weinig verschil maakt en totaal geen zode aan de dijk zet.
Persoonlijk vind ik het schandalig dat allerlei cadeautjes zoals hoge kortingen,gratis tv enz enz alleen beschikbaar gesteld worden voor nieuwe klanten want als je indirect goed bekijkt en je sluit jaarlijks opnieuw je contract af ook al is het dezelfde provinder ben je in wezen steeds weer nieuwe klant.
Toen Ziggo weigerde een mooie aanbieding te doen kreeg ik een mooi aanbod van kpn en een lagere bedrag op mijn abonnement en een gratis tv .
Dus zei Ziggo goodbye.
Het is gewoon schandalig hoe ze met vaste klanten omgaan ze zouden juist hun stinkende best moeten doen om.juist die lange trouwe klanten extra te belonen omdat ze steeds blijven want over hun abonnement en kwaliteit was ik zeker niet in te vreden had nooit geen problemen eigenlijk.
Maar ze zijn alleen maar bezig met nieuwe klanten werven en meer geld in de pocket te krijgen dan met klanten behoud zeer triest eigenlijk voor een bedrijf als Ziggo.
En de steeds hogere verhogingen gaan niet op tegen de dingen die ze je vaak te bieden hebben dan moeten ze ook hun aanbod in het abbonement meer upgraden zodat het ook interessant blijft voor wat je betaalt.
Ze vergeten namelijk dat er grote andere concurrenten zijn en vooral de grootste momenteel iptv door alle extreme kosten flink in de opmars is wat eigenlijk alle providers op tv en film gebied de das om kan doen als ik zo eens naar die abonnementen kijk

Erwin rommel

als je uit je contract wilt komen moet je ze gewoon bellen dat je naar caiway gebied verhuisd bv naaldwijk. je foogled gwn een straatnaam in bijvoorbeeld naaldwijk geeft dat door en je kan je abbonoment stopzetten. ik raad iedereen aan om over te stappen ze waren hele lange tijd de maffia van internet maar glasvezel heeft dat verandert. zij hebben te veel geld geinvesteerd in docsis dat het voor hun onmogelijk is om zelf glas aan te leggen. dus mensen gwn doorgeven dat je naar non ziggo gebied verhuisd wel ff een straatnaam en postcode doorgeven en je komt er onderuit.

Dennis

mooi, ik ben er klaar mee. ik kijk toch amper tv omdat er niks op is. abonnement opgezegd. ik kijk f1 wel via de pc.

Jan van Gend

al jaren een trouwe klant van Ziggo, maar ben blij dat ik straks kan kiezen voor glasvezel of blijven bij Ziggo. dit gaat wel heel erg ver met de prijzen. ben binnenkort aan de beurt om glasvezel in huis te krijgen, dus nu al kijken naar een vergelijkbaar pakket en de prijzen daarvan.

Nico Willemsen

Bij ons in de wijk is Glaspoort klaar met de aanleg van glasvezel, nog even wachten en dan kan ik die oplichters van Ziggo vaarwel zeggen. Mij zijn ze kwijt als klant.

E

Ziggo moet toch ergens geld vandaan halen om die club uit 020 en de Ziggo directie van geld te voorzien…. SCHANDALIG!!! Al zo’n beetje 30 jaar klant, maar ik vermoed niet lang meer.

Eveline

And again, in mei wordt de snelheid opnieuw verhoogd. update na update, maar merk er niets van. In julie weer een verhoging. Why. Ik lees: 22.000 nieuwe abonnementshouders volgens de stabiele jaarcijfers.

ingezet tijd wordt een ZIGGO abbn een beetje te kostbaar.

Gerard

Al van het prille begin lid van ziggo (@home) jammer dat het bij ziggo alleen om de centen gaat. Internet hoeft voor heel veel mensen echt niet sneller dan het al nu is. Al vaak geroepen maar het wordt nu echt tijd om op een andere provider op te zoeken. Echt jammer dat het zo moet…

Ex

Je kunt de klantenservice bellen en aangeven dat je opstapt als klant. Ziggo biedt je dan voor 6 maanden een korting aan van € 20 per maand,

Albert

Belachelijk! Ik betaal al 92 euro per maand. Zit al meer dan 30 jaar bij upc/ziggo. Tijd om over te stappen…..

Paul

Bij ons wordt aankomende zomer ook eindelijk glasvezel aangelegd, kan niet wachten om over te stappen!!! Deze laaienlichters verdienen een faillissement met de manier hoe ze omgaan met vaste klanten. werkelijk schandalig!! Je kan bellen om te smeken voor een aanbieding, nou, mij niet gezien. zodra het kan, ben ik weg!!

Lina

Wij zijn vorig jaar helaas ook overgestapt naar Ziggo. wat een aanfluiting. Omdat ze de communicatie met de vorige aanbieder niet goed lieten verlopen moesten wij twee maanden dubbel betalen. Met veel gezeur bij de vorige aanbieder het geld terug kunnen krijgen, want Ziggo had er geen boodschap aan en wilde ook niet helpen met de communicatie (en dat terwijl zo een overstapservice hadden).
Ziggo had een leuke aanbieding, maar na 1 maand hebben ze de prijzen al verhoogd, want ja, dat mogen ze per 1 juli doen.
Nu gaan ze weer fors verhogen. Al met al zeer ontevreden over Ziggo, vanaf dag 1. Bye bye!

Jan

Ja ja zolang als deze provider bestaat incl de voorlopers upc enz enz zijn wij al abonnee maar het wordt nu onbetaalbaar voor ons met een aow- eetje en moeten we op zoek naar een goedkoper alternatief dus vaarwel ZIGGO wat wij wel heel jammer vinden!

Wim

over witte boorden crim, ??????

Ronnie

na 10 jaar over gestapt naar t mobile glasvezel, doen alleen maar iets voor nieuwe klanten. hechten geen waarden aan mensen die trouw 10 jaar lang bij hun zitten overstappen mensen!

Vrouwke

Hoii,
Hier ook laaste jaar Ziggo dus!!!
En hoezo kun je niet gelijk opzeggen? Met deze prijsstijging moet het toch mogelijk zijn

Frans

dat wordt opstappen bij Ziggo zo snel als mogelijk

Breedijk

nu precies 30 jaar bij ziggo maar nu ga ik ook weg Wordt veel te duur.

Lia

Het vervelende is waar ik woon heb je alleen maar ziggo

Dde

zit al sinds casema/wanado op de kabel.
ik denk nu zo’n 30 jaar ongeveer.
altijd goed geweest.
maar ze leggen hier binnenkort glasvezel aan en nu heeft het mij echt aan het denken gezet.
en dit enkel en alleen om de prijs.
verders altijd goed geweest.

Angelina.fp

dit wordt te duur ga wegi

Stoorzender

Ziggo laatste tijd erg onstabiel zat al te twijfelen om over te stappen. nu WEER duurder.

ze verhogen “gratis” de snelheid elk jaar maar wel elk jaar prijs hard omhoog.

wees dan gewoon eerlijk.
als het stabiel was geweest en nog F1 rechten had had ik het er voor over. heb nu natuurlijk een los abbonement erbij.

ik denk dat ik ook ga shoppen.

Jan Schoppen

Het is gewoon een kille rekensom, prijsverhoging minus de klanten die weglopen geeft een voor Ziggo positief resultaat.

Michael

dit is mijn eerste jaar bij ziggo en ook meteen mijn laatste snel terug naar kpn

Cor

veel tunnelvisie hier. alles wordt duurder en waarom mag Ziggo dat niet doen
ik zie stijgingen van 16% voorbij komen.

Marcel

Al jaren trouwe klant maar merk daar niets van. Nieuwe klanten krijgen van alles. Nu een verhoging. Ben al aan het kijken waar ik goedkoper uit ben word mij te duur.

Peter

mensen wordt eens wakker en ga eens informeren naar iptv, 60 euro per jaar dan heb je 150.000 zenders en alle vods die er zijn (video on demand zoals Netflix etc) alle nl zenders in 4k/8k
dat scheelt een hoop geld

Vishvadew

Via Shopbuddies.nl krijg je bij “KPN Thuis” tot € 63 en bij “T-Mobile Thuis” tot € 72 cashback.

Op de modem van de provider heb ik mijn eigen router aangesloten. Alle wifi en vaste verbindingen gaan vanaf mijn router. Ik gebruik bijgeleverd tv-kastje niet, maar de app van de provider.

Als de korting via retentie-lijn lager is dan voor een nieuwe klant, dan stap ik over naar een andere provider met elke keer cashback. Ik pendel tussen KPN en T-Mobile.
Mobiele abonnementen hebben we bewust bij een ander provider (YouFone).

Oude modem van provider verwijderen, nieuwe modem aansluiten. Oude apparatuur terug sturen en dat is het.

Vergeet niet dat 99% van de ceo’s een bedrijf ook laten vallen als ze elders meer kunnen verdienen.

Frits

Maar wel de hoogste baas een salaris van 10 miljoen betalen ja ja geen probleem

Remco

Ben gelijk overgestapt naar T-mobile voor internet, tv en mobiel. Ik krijg nu veel sneller internet (met een lage ping wat voor mij belangrijk is), vergelijkbaar tv en een uitstekend mobiel netwerk voor veel minder per maand. Was een makkelijke keuze.

Barend Haas

Beste Ziggo, omdat ik als inwoner van Nederland gedupeerd word door de hoge inflatie zie ik mij genoodzaakt mijn maandbedrag voor internet en televisie per 1 julli te verlagen en wel met 5 euro.
(Ik kan dit niet maken en Ziggo dus ook niet! We zijn samen een maandbedrag overeengekomen en je kunt dit niet zomaar verhogen omdat het Ziggo wat beter past…Juridisch een aanvechtbare en onaanvaardbare stap van Ziggo. Absoluut niet klantgericht maar ik-gericht. Schandalig!

F

bla bla bla gewoon even een jaartje helemaal geen abonnement nemen IEDEREEN!!!!
kijken wat er gaat gebeuren… ze hebben de mensen toch nodig, hoe je het keert of draait
,

Antonio

word tijd om over te stappen. . Ziggo is al lang niet meer zo …stront duur aan worden. dus eens kijken voor wat anders .

Ed P - PSC

Ziggo gevraagd om korting voor langdurig klant zijn en aangegeven dat de snelheid niet is wat hij moet zijn. Antwoord Ziggo “geen korting (u kunt wel downgraden) plus een lijst met handeling om te doen teneinde snelheid te controleren.
Voordat ik dat wilde doen even de speedtest gedaan en …. zo maar de juiste snelheid, geheel spontaan. En nee, ik geloof niet in sprookjes, dus Ziggo heeft op afstand ingegrepen.
Glasvezel ligt sinds een week in onze straat, dus abonnement Ziggo zal niet verlengd worden.

Jan Norden

Al jaren trouwe abonnee. Nog mailadres met home.nl gehad. Nooit een aanbieding in de zijn van een half jaar minder abonnementskosten. Iedere nieuwe klant krijgt korting in de eerste maanden. Nog nooit iets gehad in die ruim 40 jaar. wifi in ons huis is niet even sterk overal. Betere WiFi dan kost het weer ,€60 voor een onnozel stekkertje. Toch maar overgaan naar een andere provider. Glasvezel ligt er al.

John

Ik betaal 12 maanden maar 50% daarna stap ik over naar kpn met een goede deal(laatste x kpn vorig jaar tv cadeau en 3 maanden 50%) ik stap dus ieder jaar over scheelt 400 tot 500 per jaar. Gewoon effe de tijd nemen om het te regelen. Al mijn familie en vrienden doen dit jaarlijks.

Mala katwaroe

Waarom heb ik nog steeds geen antwoord gekregen van jullie , dat mijn abonnement is aangepast. het gaat om mijn pakket dat ik geen kinderpakket meer wil en dat mijn WiFi snel hied ook wordt aangepast , want het kinderpakket kijk ik niet en ik woon alleen dus WiFi moet ook lager. ik ben het al zat ben er al maanden mee bezig. en het is nog steeds niet opgelost.

XaVioN

Ik ben vorige maand overgestapt en zal nooit meer terugkomen bij Ziggo, arrogant kapitalistisch kudt bedrijf.

Edwin

Ik kreeg vanmiddag ook het bericht van Ziggo dat mijn abonnement met 6,50 omhoog gaat. Delta gaat binnenkort beginnen met glasvezel bij ons in de buurt. Zojuist aangevraagd. Bye bye Ziggo.

Dirk

Zo dan , ik kreeg ook mail van ziggo dat het met 6 euro omhoog gaat ;(
Dus tijd om na te denken over iets anders , maar gelukkig zijn ze van kpn bezig in de straat voor glasvezel – kom dat even mooie uit 😉
Dus na langer dan 30 jaar upc/ziggo komt er jammer genoeg een einde aan.
Want voor trouwen klanten doet ziggo nix , beetje jammer.

Rita

Ben nog geen 3 maanden bij ziggo mooie actie zeggen ze dan. wordt het nu al verhoogd. Kunnen ze niet maken ik heb voor 1 jaar getekend kunnen ze niet zomaar verhogen. Ga dus maar weer weg bij Ziggo

Johan

Ik ben al 12 jaar klant maar ik ga toch echt naar tmobile

P. Leevendig

Ziggo tot ziens bij de voedselbank

Sayed

Ik ga wag ook van ziggo.

Jolanda

Ik was nog aan het twijfelen om over te stappen. Bedankt Ziggo dat je keuze makkelijk hebt gemaakt.

Daniel uit de Bosch

Heb je glasvezel in huis? En wil je van ziggo weg? Stuur mij een berichtje en kan ik een mooie deal voor je fixen! danieluitdebosch@gmail.com

Wim

ja al langer gedacht om weg te gaan bij ziggo allemaal herhalingen zo waardeloos dus ook ik zeg weg met ziggo

Rob

Mooi aanbod gehad van KPN glasvezel
Tevens 5 euro korting op Mobiel.

Morgen Ziggo bellen om op te zeggen.

Wens ze veel succes met hun absurde inflatiecorrectie.

Fred

Dag Ziggo ik vertrek naar een andere provide. Heb jezelf veroorzaakt met je verhogingen die nergens op slaan. Het wordt Delta leuke welkomsaanbiedingen

Eduard

tja, gewoon goedkoop digitaal product wat ze aanbieden. winstmarge gigantisch. triest dit.

Ruud wessel - Geen

Ik ga ook weg. Wordt te duur.

Theike Futs

Zolang de kwaliteit goed is, heb ik er geen probleem mee dat de prijs hoger wordt. En ik ben nog tevreden, dus…?

Peter

Ze moeten wel mensen hoe moeten ze anders die 1 miljard winst per kwartaal gaan jagen voor hun aandeelhouders? Tja inflatie zorgt ervoor dat hun Bentley immers ook duurder is geworden om te onderhouden, u zult daar echt wat harder voor moeten bloeden.

P.anoniem

de pakketten zijn veel te duur. en enorm hoge internetsnelheid heeft lang niet iedereen wat aan. ik stap nu ook over, naar kpn. is het eerste jaar veel goedkoper maar daarna ook niet meer. dus ook die is duur als je blijft zitten

Jan

Ik ga ook weg maar weet iemand of ze aan hun eigen voorwaarden voldoen ?

G v welsenis

abusurt dat ze dat blijven verhogen krijgen trouwe klanten GEEN korting ?

Rob

Gauw Ziggo elimineren. Ik ga overstappen. Bovendien vind ik internet te langzaam. Belachelijke, eenzijdige en niet doordachte actie. Shame on Ziggo. Zielig.

Dirck

Zelfs kale Budget 50/20 internet ging van €32,50 via €35,- straks €38,50 kosten, maar VDSL2 met 100/30 is voordeliger dus ook ik ga weg, dat 2 jaren oude modem + administratie+ reclame is voor niets geweest, na 2 jaren terug op KPN kabeltje, jammer van wifi gastgebruij, maar dat werd ook slechter en zeer traag

Ingrid

ook ik overweeg om over te stappen naar t- mobile. deze heeft echter maar 100mbits download snelheid tegenover ziggo 350mbits. iemand ervaring of je dan nog wel online kunt gamen?

Annemiek

Te gek voor woorden en niet kosteloos opzeggen? als je lang lid bent kun je binnen een maand opzeggen kosteloos.

Dries

Joh, tel es uit hoeveel klanten ze hebben. laten we zeggen een miljoen. (zijn er vast meer). En die betalen allemaal 75€. Das hoeveel miljoen per jaar aan pure winst?
Ze lullen over verlies, maar de werkelijkheid is “minder winst”.
Naar mijn smaak, en Ziggo niet alleen, krijgen de dikkoppen hun bek niet vol genoeg. Tijd dat ze alles word afgenomen en er andere schippers aan boord gaan.

Wij zijn vertrokken. Waarom? Ze hebben vanalles uit het pakket gehaald. O.a. geen formule1 meer. Maar ik blijf wel hetzelfde betalen voor die schamele 235 up en 35 down. Nu ga ik voor 35€ naar de conculega met ruim 400/400. Ze zijn overigens ook niet helemaal eerlijk over coax/glasvezel. En daar betaal je dan 13 x 80,75 voir dadelijk. Mooi niet dus.

Edwin en Margriet

Dit wordt ons wel te Gortig na zo LANG klant te zijn en denken toch z.s.m. over te stappen op glasvezel… en die is nog sneller ook en niet zo duur!!
Ga zo door Ziggo dan verlies je dit jaar etc. etc. nog meer klanten !!!
Stelletje ongeregeld, waar zijn jullie mee bezig??!!

Wim

Eerst twijfel maar nu weet ik het zeker. Zo snel mogelijk over op glasvezel. In Zoetermeer volop bezig met aanleggen van o.a. T-Mobile.

Jim

jammer maar helaas, na bijna 10 jaar zonder al te veel klachten. goed bereikbare servicedesk, gratis mesh accesspoints, korting op vodaphone na de laatste verhogen toch maar eens gaan kijken of dit niet goedkoper kan.
Heb me laten verleiden om alles toch maar “over the top” te laten gaan nu heb ik voor het bedrag van voor de inflatie correctie synchrone gigabit verbinding (970Mbit sneller upload, 650Mbit sneller download) over glas, gratis mesh points (geen bruikleen) extra tv zenders en onbeperkt mobiel abbonnement voor precies hetzelfde bedrag en dus na verhoging 6.50 goedkoper. Adieu, i bid you farewell.

nada

Ziggo houdt er nogal rare interpretaties op na voor wat betreft klantvriendelijkheid en klantenservice. Bovendien zijn de opties vrijwel nihil als het gaat om vrije modem keuze. De oude Cisco die ik had voldeed prima, maar die moest en zou vervangen worden. Met de brakke connectbox die ik nu heb kan ik niet uit de voeten en Ziggo blijkt ook niet genegen om daar verder iets aan te doen. Daar bovenop opnieuw een prijsverhoging gaat mij veel te ver. Ik ben pleitte.

Bono

Belachelijk,

Al heel lang lid maar ga opzeggen eg bij Ziggo.

Vorig jaar juli een prijsverhoging van 4,50 euro en nu een stijging van nog eens 4,75 euro en dat binnen een jaar met het goedkoopste abonnement.

Richard

Jaren klant geweest bij Ziggo, begonnen bij goldmine naar chello en upc en later Ziggo. Maar ben er helemaal klaar mee. Vanaf vandaag bij een Glasvezel provider, ook al mijn simkaarten omgezet. Scheelt bijna 60% met Ziggo en het is notabene sneller en heb meer zenders. En mijn oude eigen wifi versterkers waren met 1 kabeltje over gezet. Hebben gebeld met dikke korting(Toen kon het ineens wel) Ik zei netjes, dikke vinger en had je maar trouwe klanten moeten belonen. En mijn gehele famillie en vrienden zijn nu allemaal over aan het stappen. Zelfs mijn bedrijf heb ik Ziggo zakelijk eruit gegooid. Paar honderd abbonees zeggen Bye bye op dit moment.

Jan

AL die jaren klant van Ziggo, geweest de laatste tijd is ziggo Go op mijn pc een bron van ergenis, ook de snelheden van het internet beginnen te haperen. Verschillende keren nu ook onderhoud gehad waarvoor geen compensatie.
En nu als kers op de taart een verhoging van maar liefst 7,75 euro per maand, en niet omdat de kosten die ze maken hoger zijn geworden nee om mee te gaan in de toch al stijgende inflatie in Nederland, simpel graaien dus, bah bah.

Tijd om na zo’n 30 jaar trouwe klant maar eens weg te gaan!

boze klant

Hoogste tijd om over te stappen naar glasvezel wat al is aangelegd.

De geus

ik heb net me abonnement verlaagd ivm te hoge kosten zodat er iets ruimte is en nog geen maand later is het goedkope abonnement net zo duur als het oude duurdere abonnement…oplichters ..ik ga ook over naar glasvezel!

Ewald

In ruim 10 jaar tijd 160 % duurder geworden. Zelfs de diverse zorgverzekeringen kunnen daar niet aan tippen. Ronduit schandalig!

Franky

Stijgende loonkosten zijn meestal de belangrijkste noodzaak om inflatiecorrectie door te berekenen in de prijs van producten. Dus Ziggo medewerkers: Gefeliciteerd want het lijkt er op dat Ziggo voor sorteert op 8,5% loonsverhoging! (of zouden ze toch aan het graaien zijn…??)

Johan

Heb gisteren contact met Ziggo gehad omdat ik het na die inflatiecorrectie te duur vond worden. Na doorverbonden te zijn met de sales afdeling vroeg ik of Ziggo wat kon doen voordat ik overstap naar KPN of T-Mobile met glasvexel.
Hij begon met zn salespitch waarbij hij beweerde dat T-Mobile maar een kleine speler was waarop ik hem corrigeerde dat het een hele grote is. Waar hij niet gediend was van mijn interruptie en daarna de verbinding verbrak. En daar sta je dan als Ziggo klant. Mijn besluit staat vast!

Irving

Ben ook al zeker 25 jaar klant bij Ziggo ga er vanwege de zoveelste verhoging alle acties moet je samen tellen en dan deelen door twaalf dan kom je op een gemiddelde prijs per maand uit en die is veel te hoog binnenkort als T-Mobile glas hier ligt ga ik over zou lieftst per juni overgaan maar dan is er nog alleen adsl mogelijk en ben bang dat dat tegenvalt kwa stabiliteit ik neem geen contract meer bij Ziggo dan kan ik per maand weg bij die jongens waar ik zo lang cliënt was bye bye Ziggo

S Feenstra

Ben inmiddels al overgestapt want vond de verhoging niet normaal.
Men moet gewoon de maanden uitzitten want een verlaging geeft weer een jaar of 2 jaar ellende.

Aisha

Na alle zg snelheidsverhoging en de toch al hoge prijs voor abonnement nu helemaal klaar met ziggo. Absurde prijsverhoging weer per 1 juli en al bijna 2 weken constant internetstoringen die ze zelf ontkennen. Per 1 juli overstap naar T-Mobile, veel goedkoper en sneller internet ook. Zat altijd bij casema en dat was goed, maar ben nu echt zat van die ziggo geldwolven. Bye bye ziggo.

Syl

Ik ben 17 april overgestapt en betaal nu €20 per maand minder.

De problemen kwamen na het opzeggen.
Zou eerst een tegoed krijgen binnen 14 dagen, die 14 dagen werd 4 weken.
Toen kreeg ik opeens 2 facturen van materiaal en termijnbedrag van Juni.
Beiden bleken onterecht en zijn geannuleerd.
Daarna zou mijn tegoed over zijn gemaakt op 6 juni en zou het binnen een paar dagen op mijn rekening verschijnen.
Toen werd mij verteld dat ik geen tegoed zou krijgen, want er waren 4 facturen die verrekend waren.
Deze facturen waren ook onterecht en werden geannuleerd.
Vandaag krijg ik bericht dat het tegoed klaar staat om verzonden te worden binnen nu en 14 dagen.

Prutsers daar bij Ziggo

Mariska

Na 24 jaar trouwe klant te zijn geweest, ben ik overgestapt naar een andere veel goedkopere provider.
Had ze vorige maand gesproken en zou een leuke korting krijgen 9 maanden 20 euro per maand goedkoper. Nu opeens is dat niet meer in de systemen te vinden en krijg ik een rekening van 65,50, 5,50 meer, wegens de inflatie. Ronduit diefstal. Klaar er mee!
Leuke aanbieding gevonden, zit nu veel goedkoper per maand. Had ik veel eerder moeten doen!

Bernard

Ik ben ook al een 30 jaar klant van Ziggo. Altijd tevreden geweest maar nu naar een kleine 100 euro is veel te gek. Ik ben geen melkkoe want zo voelt het. Ik ga binnenkort naar glasvezel. Ligt al bij de voordeur dus lang zal het niet meer duren. Ziggo heeft meer kosten en het is een inflatie verhoging. Ja kan kloppen dat ze dit nodig hebben nadat mensen massaal weg gaan. Dan zullen de anderen het zelfde geld moeten binnen brengen, maar ze kunnen beter vanuit binnen de kosten bekijken. Zo gaat het averechts werken denk ik. In het verleden was je vaak aangewezen op 1 aanbieder maar die tijd is gelukkig voorbij

Anoniem

Ook heb ik niet veel zin in om een nieuwe internetaansluiting aan te leggen en de daarbij behorende problemen te facen. Dus daarom blijf ik nog bij Ziggo. Het is dat voor mij besloten word. Ik had al lang ergens goedkoper gevonden.

Anoniem

Diep verlangen (komt nooit uit weet ik).
Ik hoop dat ZIGGO failliet gaat en niemand hun coax netwerk overneemt.
Ik denk echt dat ik dan een gat in de lucht spring.
Zo van hou die troep maar zelf.
Enige minpunt ik zit dan zonder internet, maar dat overleef ik ook wel.
Gewone TV is tegenwoordig toch alleen maar ingeblikte zooi en herhalingen en smakeloos. Zal wel aan mij liggen, maar ik kijk al heel lang geen tv meer. Ik denk zelfs dat als mijn tv er niet meer zou staan ik zou het opmerken, maar de tv en de tv programma’s niet missen. Ik ben vervangbaar. Ze kunnen wel zonder mij. Wereld draait ook wel verder zonder mij. En dit is niet depressief bedoeld.

Mr C

Zelf ook al vele jaren trouwe klant geweest, nog sinds het prille begin van kabel-internet zo rond de eeuwwisseling, toen het nog @home heette. Maar toen ik ineens een mailtje kreeg dat de prijzen verhoogd gingen worden ben ik toch maar even op onderzoek uitgegaan.
En bij T-Mobile (nu Odido) betaalde ik de helft van wat ik bij Ziggo betaal, voor internet dat 2 keer zo snel is!

Ik nog Ziggo gebeld om te vragen of er een trouwe-klantenkorting bestaat, maar de ongeïnteresseerde medewerker aan de lijn zei dat dat niet mogelijk was. Ik heb toen tijdens datzelfde gesprek mijn abonnement geannuleerd. Ook dat interesseerde de medewerker overigens niks, hij klikte op een paar knopjes en 5 minuten later hield de TV-ontvangst via de Ziggo Next-box er al mee op.

Prima zo. Ik heb nu een abonnement via glasvezel bij T-Mobile (Odido) en ’t werkt geweldig. Super stabiel, ontiegelijk snel en de helft van de prijs.

Tot nooit meer ziens Ziggo!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond