Deel dit artikel
-

Ziggo levert in op triple play-markt

Het aandeel van Ziggo op de markt voor triple play-diensten – vast internet, tv en vaste telefonie – staat onder druk. Het aandeel is het afgelopen jaar met 4 procentpunten gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper, dat vandaag is gepubliceerd.

Terwijl het marktaandeel van Ziggo het afgelopen jaar met 4 procentpunten is gedaald, nam het aandeel van KPN met 3 procentpunten toe. KPN is de tweede grootste aanbieder van triple play en heeft een marktaandeel van bijna een kwart. De kleinere aanbieders van triple play-pakketten, zoals Caiway, Delta en XS4ALL, zagen hun marktaandelen licht stijgen.

Meer dan 4,6 miljoen huishoudens in Nederland hebben een abonnement op een triple play-pakket. Bijna 10 procent hiervan neemt ook een mobiel abonnement af bij dezelfde aanbieder (quad play).

Het marktaandeel van triple play neemt toe, een jaar geleden was de penetratie nog 56 procent van alle huishoudens. Vooral meer samenwonenden zonder kinderen nemen een triple play-pakket af, namelijk 39 procent van huishoudens in deze samenstelling in Q2 2015 tegenover 35 procent in diezelfde periode een jaar eerder.

De maandprijs is voor consumenten de belangrijkste reden om voor een specifiek triple play-pakket te kiezen. Vier van de tien consumenten gaf aan dit belangrijk te vinden. De betrouwbaarheid van de verbinding komt als tweede met 31 procent. Daarnaast wordt ook het imago van de provider steeds vaker genoemd als overweging in de keuze voor een bepaald triple play-pakket.

Het merendeel van de klanten gaf aan dat ze niets wilden veranderen in de samenstelling van hun triple play-pakket. Vier procent overweegt om vaste telefonie op te zeggen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond