Deel dit artikel
-

Ziggo onderzoekt klachten over haperende Google diensten

Ziggo gaat de oorzaak achterhalen van klachten over slecht werkende verbindingen met de diensten van Google. Nagenoeg alle diensten binnen het Google domein – van de zoekmachine tot Blogger – haperen bij het kabelbedrijf. Pagina’s laden traag of in het geheel niet. Ook bij KPN Glas worden problemen gemeld.

Ziggo spreekt tegenover Tweakers over een gering aantal meldingen, maar wellicht komt dat doordat andere internet diensten wel goed functioneren. Het instellen van een andere DNS helpt niet.

Een aanwijzing dat de problemen bij Google zelf liggen is dat ook gebruikers van Android smartphones problemen ondervinden.

Kabelaar Ziggo kampte in februari nog met een omvangrijke landelijke storing, waardoor in veel gevallen geen internetverkeer mogelijk was. De oorzaak is nooit echt duidelijk geworden.

Deel dit bericht

13 Reacties

A

Ook
Ik
Heb
Veel
Last
Van
Bovenstaand.
Is er dan nog hoop?

CvdKraats

Na een bericht van Ziggo dat mijn uitgaande mail werd geblokkerd maar dat een nieuw wachtwoord aanmaken een fluitje van een cent was. Na vele pogingen volgens de aanwijzingen van Ziggo lukte het mij niet. Ook de hulp van ziggo medewerkers mocht niet baten. Nu maar de hulp inroepen van een bevriende relatie. Ben benieuwd of het hem wel lukt. Niet zo tevreden over de Ziggohulp.

H.Raaphorst

Sinds kort heb ook ik het probleem dat Google moeizaam werkt. Traag openen of vast gaan staan. Meestal geef ik het op en probeer het dan later nog ‘s.

J.E. Glasbergen - particulier

Goedemorgen,
Al enige tijd werkt de Wi-Fi onvoldoende. Nu hoor ik van NLE dat ik op mijn adres 28 Mbs ontvang. En dat is erg laag. Hoe is dit te verhelpen of wat is er aan te doen?
Een tweede vraag: Ik heb een provider vergelijking gemaakt en schrik van wat ik betaal per maand bij Ziggo: €. 66.58. Hoe komt dit bedrag zo hoog? Dit staat niet bij Ziggo in die vergelijking. Ik ben een minimale TV kijker, bel weinig en maak normaal gebruik van de pc.

EV

Gisteren nog contact gehad met Ziggo omdat ook wij last hebben van traag internet inderdaad vooral Google en youtube. Ziggo bevestigde dat er problemen waren met deze diensten en druk bezig zijn om het op te lossen. verder krijg ik nog een snelheid check voor het internet. tot nu toe geen klachten over de service van Ziggo

Bob

Op mijn tel kan ik o.a. Google Analytics en AdSense APPs niet gebruiken als ik ben verbonden via WIFI thuis of op kantoor (bijde Ziggo), via 4G.. geen probleem! Mooi dat Ziggo iets gaat ondernemen, niet bij me opgekomen dat Ziggo het probleem was.

Jeu

Ik ben al 3 dagen geen telefoon en al bijna 4 weken geen normale EPG en de epg loopt steeds vast alles uitzetten en na 3 min start hij weer op zwaar kloten van ziggo monteur komt pad 4 dagen later. Wat een service.T

Rob

Ik heb geen klachten over de snelheid van het internet bij Ziggo. Wel regelmatig het probleem dat websites van Google onbereikbaar zijn en daarnaast, met televisie via de Horizon Mediabox om de paar minuten haperend beeld terwijl het geluid gewoon doorloopt. Talloze meldingen bekend in de Ziggo Community. Er is al een nieuwe Mediabox geplaatst en alles is doorgemeten, probleem blijft.

Eugene Snoek - geen

Hebben niet heel mensen hun DNS op de DNS servers van Google gezet, al dan niet dit jaar of veel eerder geleden met die DDOS script kiddies ? Denk dat het misschien wel eens in die richting te zoeken valt!

Schipper - Ziggo

Diverse site’s laden niet voldoende op

wim hardes - 1951

goedendag, sinds twee maanden krijg ik via google crome geen ondertiteling meer op pag 888 als ik naar NOP uitzending gemist kijk ,dit lukt via een ander browser wel maar het vervelende is dat die niet gecast kan worden,heeft u enig idee waarom google dit niet meer doorgeeft terwijl de oranje T onder in het beeldscherm wel oplicht.
bijvoorbaad dank
wim hardes

Rob van Dijk

Ook bij mij in Utrecht problemen met voortdurend wisselende internetsnelheid, traag openen van webpagina’s, niet alleen Google, en via, jawel, ook al een voor de tweede keer vernieuwde en herhaaldelijk doorgemeten Horizon Mediabox, nieuwste type, zeer regelmatig haperingen in het televisiebeeld, terwijl het geluid doorloopt.
Een monteur laat ik niet meer komen, dat is alleen maar zonde van de tijd omdat dat ook niets meer oplost. Ziggo heeft gewoon geen enkel idee waaraan het kan liggen.

Jaap

Ook ik heb haperend internet, soms duurt laden van een pagina 1 minuut en soms laad hij helemaal niet en moet ik een paar keer refressen. Ziggo zegt dat het te maken heeft met de TP-link router met extra wifi of de kabel daarna toe. Als ik de speedtest doe dan heb ik soms 15mb maar meestal haal ik de max snelheid. De PC is vast bekabelt
Het probleem is dat we hiervoor Z4all hadden ( max snelheid 10mb) op het zelfde router aangesloten en die had het probleem niet. Internet werkte gevoelsmatig ook sneller.
Ik denk dat het aan de ziggo modem ligt

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond