Ziggo probeert weglopende klanten te paaien met hogere snelheden

Kabelbedrijf Ziggo voelt de concurrentie aan alle kanten. Klanten lopen massaal weg na de laatste inflatiecorrectie die de hoogste was van alle aanbieders. In dat kader moet ook de snelheidsverhoging worden gezien die Ziggo maandag heeft aangekondigd.
Ziggo verhoogt vanaf 2 oktober de internetsnelheden. Bij de goedkoopste abonnementen wordt de downloadsnelheid verdubbeld, bij sommige duurdere abonnementen gaan alleen de uploadsnelheden omhoog.
Voor klanten met de abonnementen Basic, Start en Start XXL verdubbelt de downloadsnelheid naar respectievelijk 100, 200 en 400 Mbit/s. De uploadsnelheid van Start XXL gaat naar 40 Mbit/s.
Voor Complete-klanten gaat de downloadsnelheid van 400 naar 500 Mbit/s en de uploadsnelheid van 40 naar 50 Mbit/s. Bij de pakketten Max en Giga blijven de downloadsnelheden gelijk, maar bij Max gaat uploaden met 60 Mbit/s en bij Giga gaat de uploadsnelheid van 75 naar 100 Mbit/s.
In de loop van oktober zijn de vernieuwde internetsnelheden voor alle klanten te merken. Klanten krijgen van Ziggo een melding zodra de verbeterde snelheden voor hen beschikbaar zijn. Om gebruik te maken van deze verhoogde snelheden, is het noodzakelijk om het modem te resetten.
De nieuwe snelheden maken het extra aantrekkelijk om te downgraden en zo een goedkoper abonnement te nemen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
19 Reacties
v
ik zit al maanden zonder tv omdat de monteur het niet nodig vond om me te helpen. Wel 68 euro per maand betalen, wanneer wordt dit opgelost?
M Elfrink
ik ben al vanaf het begin bij Ziggo (voorheen upc) ik heb liever korting van €10 per maand als vaste klant
Hans
Ik hoop oprecht dat Ziggo al haar klanten kwijt raakt.
Ik ben zo dom geweest om in oktober 2022 een jaar contract met ze aan te zijn gegaan voor 35 euro per maand.
2 maanden geleden werd dit verhoogd met 10%
Onbetrouwbaar en niet mee te communiceren….
Gun ze een faillissement!
René Buitenkamp
in mei een abonnement afgesloten, zwart op wit zou ik €27,75 gaan betalen. Mooi niet! ze laten me €3,- meer betalen en gooien het op infatiecorrectie. dat noem ik contractbreuk, zo ben ik het niet aangegaan. Ik zou een jaar lang 50% korting krijgen en toen ik moest tekenen stond er voor 9 maanden. Het zijn en blijven stropers, dieven, oplichters. Ik dacht ach ja, heb ik tóch voor 9 maanden maar voor €27,75 totdat de eerste rekening kwam en die sullen in de winkel beweren dat ze niks kunnen doen en als je ze hoort gaat het eigenlijk alleen maar om telefoonproblemen. Ik zou nooit voor Ziggo gekozen hebben, maar het was een aantrekkelijk aanbod waar ik eigenlijk nog niks mee kan want ik kan niet terugkijken.
Cleopatra
Ik ga ook weg bij ziggo. Ben al duizend jaar klant daar en mijn rekening gaat alleen maar de lucht in.
Ik wil niet tot de zon slapende klant behoren. Nieuwe klanten krijgen alles en de oude geen ene moer.
Hub Ladeur
nu betaal ik voor een verhoogd internet snelheid ,gaat dit dan vervallen?
Aboe
Ook slechte ervaringen met Ziggo, beloven van alles, zit je te wachten op een pakket, ontvang je niks, bel je, staat er niks in het systeem geregistreerd. Echt heel slecht.
Gest john
ik was al eeuwen lid van ziggo (upc) zat al jaren te klooien met ziggo onder upc was alles prima goed geregeld maar ziggo zuigen de mensen uit ben nu bij glasvezel odido (t mobile) perfect tip gelijk overstappen en elk jaar doen naar ander provider dat is het goedkoopste ik ben nu tevreden
Frances
Als ik de check doe kan ik hoger dan 200, wat nou sneller internet, overweeg ook sterk om over te stappen!!!
Trijntje menkema
ik krijg steeds een rekening via de mail. en sinds dit jaar ook een papieren rekening. waar ik voor moet betalen. Al een paar keer gebeld. maar nog steeds die papieren rekening. de laatste keer dat ik gebeld heb. gezegd dat ik als er nog een keer een papieren rekening komt. ik stop met ziggo. ik ben benieuwd.
Rob - Ziggo
Ook ik ga opzeggen waant als trouwe klant geen korting maar nieuwe 50 %
Tmobile voor. Snellere verbinding veel minder betalen en gelijk direct tot modem glasvezel
Rob - Ziggo
Ook ik ga opzeggen waant als trouwe klant geen korting maar nieuwe 50 %
Tmobile voor. Snellere verbinding veel minder betalen en gelijk direct tot modem glasvezel
Anke
heb niets aan sneller internet . liever korting.en ook ik ga een kijken bij andere providers.
Pn diependaal van derwal - Ziggo
ik ga 10 -10 -2023 weg bij Ziggo,na ruim 40 jaar lid geweest te zijn. omdat er niet geluisterd wordt ,er zijn geen oplossing voor het slechte beeld dat ik heel vaak heb,ik klaag al ruim 5 jaar en dan zeggen ze het lig aan je bekabeling!!!!
Nico
in mijn wijk wordt momenteel glasvezel aangelegd. Zo gauw dit is aangesloten ga ik ook weg bij Ziggo. Mij te duur geworden.
Veerman
Ik ben al vanaf 2004 klant bij ziggo ( hier voor multikabel ) maar de afgelopen jaren gaat de snelheid wel omhoog maar de prijs vliegt ook omhoog en de WiFi daar heb ik het niet over wand dat is huilen met de pet op
diversen keer een monteur over de vloer gehad die alles door meet en tot conclusie komt dat alles werkt naar behoren en dood leuk weer weggaat met als gevolg dat 2 dagen er na weer een monteur op de stoep staat die het dan minder slecht maakt 🥴 met een nieuwe modem en dan komen de deco’s aan de beurt om de boel een beetje stabiel te houden maar ach je moet wat
Nou de tv dat is ook weer zo iets we gaan van anoloog naar digitaal 👍 dan krijgen we eerst de humax dat werkte goed maar ja die moet op een geven moment vervangen worden dus gaan we over naar horizon nou dat was het helemaal na 3 nieuwe apparaten dan maar over naar de next storing storing en oja storing bellen bellen en dan krijg je z’n gogelaar aan de telefoon die dood leuk zegt ik weet het niet maar om een lang verhaal kort te maken ze composeren dan wel met 3 maand met een extra paket maar daar heb je dus niks aan als je storing houd en de zenders niet kijkt maar goed het is nog even afwachten wat de nieuwe glasvezel ons brengt wand wij zijn er al lang al klaar mee
En de prijzen die ze hanteren zijn gewoon schandalig hoog en je haalt de snelheid waar voor je betaalt ook vaak niet dan is het juist erg traag
Judith
ik zit er ook aan te denken om bij ziggo weg te gaan nieuwe klanten krijgen alles oude klanten niks
Jan
Kapitalisme ten top: Ziggo buit al jaren de kleine klanten met enorme prijsverhogingen uit om het netwerk te vernieuwen en zo meer te verdienen aan de rijkere klanten. Bah!
René
ik wilde overstappen en dat kon niet omdat ik ook een telefoon abonnement heb van Vodafone. Dat zou toch los van elkaar moeten zijn. Pure misleiding.
ik hoop dat iemand deze koppeling eens kan ontrafelen.