Deel dit artikel
-

Ziggo rolt zijn nieuwe mediabox uit

Kabelaar Ziggo is begonnen met de uitrol van zijn nieuwe mediabox onder de noemer Mediabox Next. De nieuwe box, die vorig jaar al aan de pers werd voorgesteld, is grotendeels gebaseerd op de Virgin v6, de 4K ontvanger die in het Verenigd Koninkrijk al langer wordt gebruikt.

De deels stemgestuurde mediaspeler vervangt de Mediabox XL, die in september 2012 werd onthuld voor toen nog UPC Nederland.

Voor het eerst is het mogelijk om met de nieuwe mediabox 4K content te bekijken van onder andere YouTube en Netflix, maar aparte 4K zenders gaat Ziggo vooralsnog niet aanbieden.

In tegenstelling tot voorgaande spelers beschikt de Mediabox Next niet meer over een harde schijf. Klanten kunnen met de Mediabox Next opnamen maken in de cloud. Dat heeft als voordeel dat ze een groot aantal programma’s tegelijk kunnen opnemen.

Deel dit bericht

69 Reacties

Willem R van Oostenbrugge - 1956

Laat maar komen die mediabox

Aad Riemens

Kan je dan nog de reklamen weg sappen.
Anders toch nog liever een harde schijf.
Met de horizon kan je ook meerdere programma’s tegelijk opnemen.

Jan van den Berg

Het zou geweldig zijn als dit een box is die het echt doet. Ben intussen aan de vierde horizonbox bezig, en wordt er niet vrolijk van.

Heidi

Dan hoop ik dat deze box beter is als die horizon box die we nu hebben, als we netflix willen kijken is het hopeloos en tig keer per week dat we niks op kunnen nemen omdat de box offline is.

Peter Smeets

Ik sluit mij aan bij Jan van den Berg.
Dit is momenteel al mijn 5 box. en de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Het beeld blijft regelmatig bij een opgenomen programma stilstaan en daarbij blijft het geluid wel door lopen.
vreselijk dat Ziggo dit niet kan oplossen. Hoop inderdaad dat de volgende box wel goed is

Ton

Zojuist ziggo gesproken ivm de nieuwe mediabox next.
Deze vertelde me dat deze in Nederland alleen in een test fase is.
Wil je deze hebben moet jeje er voor in schrijven.
Dus deze is nog niet beschikbaar op het moment.
Wel vreemd dat ziggo nu ermee uit komt maar is nog niet te krijgen.

J

Ik hoop dat de nieuwe box betrouwbaarder is dan de oude. Regelmatig denk je een programma te hebben opgenomen maar lijkt dit niet zo te zijn. Verder zou het fantastisch zijn om minder reclame te moeten kijken.

Gerard

Vorige week hoorde ik van een medewerkster van Ziggo dat inschrijven niet meer mogelijk was omdat de box snel op de site beschikbaar was. Hij is nu verkrijgbaar maar als je ernaar vraagt blijken de medewerkers hiervan niet op de hoogte te zijn. Jammer

Adrie

Hij spraakgestuurd maar aangezien Ziggo meestal minimaal vijf jaar achterloopt zal samenwerken met Siri, Alexa of home er wel niet in zitten vrees ik.
Opnemen in de cloud is technisch slim, maar Ziggo weet dan wel in nog meer datail wat je allemaal opneemt en bekijkt. Mag dat van de AVG?

Ton

Ik heb nog wel een hoop films op de HD vd Horizon staan. Die ben ik straks dus kwijt?

Sandokan

Ook ik heb vorige week contact met ZIGGO opgenomen en de medewerker vertelde mij dat de Mediabox nog in de testfase bevindt en dat hij niet met zekerheid kon vertellen wanneer deze voor de consument beschikbaar gesteld wordt. Ook wist hij mij te vertellen dat je wel over een TV moet beschikken die 4K ontvangst mogelijk maakt.
Ik lees ook dat veel van de reageerders meermaals hun Horizon box hebben moeten inruilen. Bij mij was het niet anders. Vaak mijn beklaag gedaan over de slechte ontvangst en storingen. Vaak ook gehoord dat de bekabeling niet juist was en dat deze vervangen diende te worden. Na vervanging nog geen verbetering totdat een kennis tegen mij zei dat monteurs van ZIGGo in de buitenkast bezig zijn geweest met het vervangen van de kabels. Wat bleek ? De aansluitkabels van woning A was verwisseld met mijn aansluiting !

Petra

Helaas al de 4 de box slechte verbinding WiFi valt altijd weg en komt dan op 3 0f 4 g en zou mooi zijn als we de box idd allemaal mogen ontvangen want zo verliest ziggo een hoop klanten

Hans Gezel

Niet iedereen is ontevreden.
Bij mij werkt alles goed
WiFi werkt in en om mijn huis.
Dus niets te klagen

Nico

Ik gebruik nog steeds mijn oude Humax 5200C. Opnemen, afspelen, time shift en natuurlijk gewoon tv kijken werkt al jaren probleemloos. Als modem heb ik een Cisco.
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement, inclusief bellen, kreeg ik ook een mediabox. Die staat dus al een jaar ongebruikt in zijn doos op de zolder, geschrokken als ik ben door alle negatieve berichten. Als mijn Humax kapot gaat zie ik wel weer, hoewel ze nog steeds te koop zijn bij de Mediamarkt.

Paul

Net op tijd hoop ik.
Ik stond op het punt om mijn abonnement bij Ziggo te beïndigen omdat ik die bagger ziggo media box van nu meer dan beu ben!
Hoop dat ik snel de nieuwe box mag ontvangen anders ….ben ik weg bij Ziggo?

A.M.van der Kwast

Die nieuwe box mag naar me toe komen, de oude XL geeft zoveel problemen dat ik van plan was om dan maar zonder te gaan kijken.

Jacky snijder

Laat maar komen

Marion

Net vanmiddag weer een nieuwe horizon box gehad. De zoveelste. De monteur vertelde mij dat de nieuwe box nog in de testfase zit. En dat ook deze box niet helemaal zonder problemen is. Hopelijk snel glasvezel en dan maar naar de KPN

Niek

Ik heb hem nu enkele maanden als test in huis
Een ding is zeker, hij gaat de deur niet meer uit ?
Echt veel beter dan de oude

Zoro de Braqanche

Ja wordt tijd hè! Hoop dat er 2 afstand bedieningen bij zitten! Deze slijten het snelst!! En een remonte app voor de phone!! En…vergeet niet een nieuwe coaxkabel te kopen! 4k ultra HD hè! Zegt ook niemand! En HDMI 4 K! Dat werkt!!! En als er een ethernet kabel in moet …..een Cat6!!! Iemand ervaring?

Geert

Heb inmiddels mijn derde Horizon box en ook deze loopt geregeld vast. Wat mij betreft zo gauw mogelijk weg met die rommel (Horizon Box)

Rene

Ik heb net de xl ontvangen, hadden ze mijn niet kunnen informeren omtrent die nieuwe box? Zou wel zo netjes zijn geweest

Forced

Top eindelijk ben benieuwd of ie en stuk beter is dan die verschrikkelijke hbxl box heb al ruim een half jaar de humax aan de tv hangen?.
Oja en welk 4k er is nog geen zender die dat uitzend ja ok netflix maar het verschil met hd is nauwelijks waarneembaar.

Pieter

Gewoon een 4k tv neerzetten, met een internet kabel erin .
Heb je super kwaliteit YouTube.
4k Ziggo word pas interessant als er ruim tv aanbod is in 4k. Maar dat was nog niet.
Knappe release van Ziggo.
Maar voor de doorsnee consument pas interessant als iedereen er lyrisch over is.
Maar dat was nog niet.

Nico

Heb heel lang problemen gehad met ziggo , met name de horizon box , 3 boxen gehad maar geen oplossingen alleen maar storingen en problemen
Toen toch maar de knoop doorgehakt
Ziggo opgezegt en overgestapt naar kpn
Had het al veel eerder moeten doen
Nooit geen storing of haperingen meer gehad
En die nieuwe box , daar kunnen jullie nog maanden op wachten.

Forced

NICO
hoeveel mb internet krijg je bij kpn ?.
Op zich is ziggo niet slecht maar ze hadden nooit die hb box van upc moeten overnemen ?.
Is vanaf het begin tot nu een slecht product geweest daarom alweer een tijdje de humax in gebruik die werkt uitstekend.en dat kpn nooit problemen heeft is gewoon bull.

Nico

Bij kpn heb ik 100 mb
Sinds ik kpn heb en dat is nu een jaar
Heb ik nog geen problemen ondervonden
Bij ziggo was het wekelijks

Forced

Dat bedoel ik ?.
Kpn kan max 100mb leveren op mijn adres.
De meeste providers max 50 mb. Als ik alles zon beetje optel aan wat er aan internet zit gekoppeld heb ik toch zeker wel. Die 200 mb nodig ?.
Dus wordt tijd dat ziggo die lijnen open gooit zodat we met zijn allen meer te kiezen hebben.
Maar de grootste veroorzaker is toch echt diie hb box met humax geen problemen meer tegen gekomen.

Joop

EINDELIJK. De Mediabox XL had nooit op de markt mogen worden gebracht. Wat een gedrocht. Zo traag als dikke str**. Reageert slecht op de afstandsbediening. Kan nauwelijks door universele AB worden bediend.
De interface is totaal onlogisch. Het apparaat loopt vast en moet herstart worden,
Dat er nooit een update is gekomen voor de werkelijk idiote interface vol bugs is een complete wanprestatie van Ziggo

Bert

Heb vorige week mijn mediabox xl terug gestuurd ben er klaar mee hoop dat deze box beter en betrouwbaar is ,alhoewel de xl goed was om je koffie op warm te houden ,kijk nu uit naar de next ,heb nu voorlopig een ci module , vandaag nog gebeld met ziggo en kreeg te horen dat ik geduld moet hebben tot eind April ,hopelijk houden zij woord gr Bert

Francis

Waarom een 4k box als er geen 4k word doorgegeven,zonde van de extra kosten die je er voor zult moeten betalen

Forced

Francis.
Het gaat er bij de meeste mensen om nu eens een goed werkende box naast de tv te hebben,die wel om kan gaan met de apps YouTube/netflix etc . Idd 4k is er nog weinig maar weer wel via YouTube. Netflix ?

M.Herman

Wij hebben al vanaf het begin bij UPC een Horizon box tot volle tevredenheid. Alleen de laatste tijd word hij wat langzaam in het wisselen van zenders. Maar ik heb gehoord van iemand van ziggo die de 4 K BOX al een jaar in test heeft en helemaal lyrisch is over dit apparaat. Wat mij betreft mag hij morgen komen. Dus ZIGGO zet hem op.

Marcel

Ziggo is voor mij altijd hulpvaardig geweest bij pioniers problemen, uiteindelijk is samen met de gebruikers steeds ingesprongen op nieuwe ontwikkelingen. Alle problemen werden steeds opgelost, soms met work arounds. Diverse keren echt goede tips en geduldige klantenservice medewerkers aan de lijn gehad. De vorige box werkte prima, de extra box werkte prima via WiFi, en nu de media next box is een juweeltje. Heel snel en de spraakbesturing is fantastisch. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En nee, ik werk niet bij Ziggo

Misha

Tegen de tijd dat dat ding écht wordt uitgerold is het al verouderd. Sterker nog, dat is het al. De box is in 2016 al uitgebracht in het Verenigd Koninkrijk…. https://tweakers.net/nieuws/118669/settopbox-met-4k-ondersteuning-komt-niet-voor-eind-2017-naar-ziggo-klanten.html

L G Butter

Ook ik hoor bij de ”club” horizon ellende . Zojuist weer een 45 min.. met Ziggo aan de lijn gehangen en weer komt er een monteur. Mij is ook vertelt over de nieuwe media box die over een maand komt en ik sta er ook voor ingeschreven. Ik moet wel zeggen dat ik keurig geholpen word door de klantenservice . Eigenlijk jammer dat Ziggo het zover laat komen toch ? het product is prima als het werkt… Blijf kalm landgenoten . Een groet

Hans - Prive

Hallo veel gezegd over de mediabox 4 k maar je kan alleen 4k zien bij Ziggo sport formule 1 en netflix en de rest is gewoon in HD tv dat gaat hij gewoon doen maar de hoop is voor iedereen dat hij beter is als de oude zwarte gare bak ik heb nog steeds slechte teletext die elke keer op de helft gaat als je zit te lezen ik vind het nog steeds heel makkelijk om wat nieuws te bekijken maar ik ben benieuwd mensen hoe het allemaal gaat werken met de zuinige mediabox 4k een voorloper van de 8k tv die ook al te koop is maar lang niet in nederland in japan gaan ze er massaal naar kijken op de olympische in 2020 maar hou vooral dan je geld buidel dicht hij is niet te betalen voor de gewone man ik wens iedereen veel plezier met de nieuwe 4k mediabox.

Youri

14 dagen geleden via facebook messenger contact gehad met klantenservice en aangegeven in aanmerking te willen komen voor de Next box ivm niet goed functioneren Horizon. Ik werd aangemeld in een belangstelenden pool en nog geen week later een DM van Ziggo met een actielooptijd van een week om de Next (zonder activatiekosten) te verkrijgen. Gedaan en binnen 2 dagen in huis. Inmiddels een week ervaring. Wat kinderziektes zoals een aggresieve HDMI – CEC wat nog niet is uit te schakelen (opgelost door HDMI killer te bestellen 6,-) en niet kunnen instellen van audiolag verder erg tevreden. Zuinig, stil, klein en lekker snel. Afstandbediening (RF) ook dikke prima!

Arie van der Kwast

Ook ik heb me aangemeld voor de next en op een lijst gezet, maar nog niet zo gelukkig als Youri.

Marcel

Hoi
Sta zelf al ruim twee jaar ingeschreven bij ziggo
Heb nog nooit wat van ze gehoord.
Heb inmiddels de horizon box afgekoppeld ben dat ding zo zat ruim drie jaar en drie boxen verder en nog steeds doet ie niet wat ie moet doen grrrr.
Nu de humax maar weer aan het werk gezet ?.
Die doet wat ie moet doen gaan lawaai van de fan geen hoog energie verbruik tot nog toe geen blokjes bliepjes zwart beeld na zappen etc etc etc.

Forced

Hoi
Sta zelf al ruim twee jaar ingeschreven bij ziggo
Heb nog nooit wat van ze gehoord.
Heb inmiddels de horizon box afgekoppeld ben dat ding zo zat ruim drie jaar en drie boxen verder en nog steeds doet ie niet wat ie moet doen grrrr.
Nu de humax maar weer aan het werk gezet ?.
Die doet wat ie moet doen gaan lawaai van de fan geen hoog energie verbruik tot nog toe geen blokjes bliepjes zwart beeld na zappen etc etc etc.

Ton

Laatste weken weer helemaal hopeloos met Ziggo en de Horizon. Er is geen zender meer die terug keken kan wordne zonder storing. Geluid prima, maar steeds haperingen of stilstaand beeld voor 1 of meer seconden
Een paar weken geleden konden we helemaal niet terugkijken. Er bleek dat deze service een storing had en de dienst niet geleverd kon worden. Een aantal afleveringen van programma’s zijn dus niet mer mogelijk om alsnog te kijken.
Zender Spike is vandaag weer zelfs live kijken hopeloos.

Allemaal haperingen….
Horizon herstarten, geeft geen soelaas.

En die eeuwige call center reactie, het ligt waarschijnlijk aan de bekabeling….
Flauwekul, is allemaal vervangen op hun advies door professioneel materiaal.
Als je die kabels nu doormeet qua signaal doorgifte, dan is er amper verlies.

Harry

Heb al ruim 2 jaar de horizonbox. Heb al door een monteur van Ziggo alles opnieuw laten aansluiten. Alle juiste kabels gebruikt.
Maar de horizonbox blijft een traag apparaat.
Gids of menu doorlopen kan erg irritant worden omdat alles pas na een paar tellen pas werkt.
Afsluiten van bepaalde apps , netflix e.d. duurt ook erg lang of loopt vast.
Hoop dat er snel een betere versie te krijgen is want dit is voor 2019 onacceptabel.
Monteur heeft alles al doorgemeten en vervangen wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn maar vertelde dat de box inderdaad zeer traag is en daar weinig aan gedaan kan worden.
Dus vervangen voor een betere mediabox of toch maar overstappen naar een andere provider?

Nijssen

Ik heb al jaren ellende met de horizonbox ze willen al geen monteur meer sturen omdat ze zelf ook niet meer weten wat er te doen is aan de horizon box krijg 3 keer per jaar een nieuwe nu moet ik wachten op de next box wanneer die wordt uitgedeeld tot die tijd kijk ik via ziggo go maar mag wel de volle pond betalen hopen dat die snel wordt uitgeleverd

Jan

Nou?? Ik ben zo langzamerhand de tel kwijt geraakt zo vaak heb ik een andere Horizon geprobeerd.. Flinke onkosten gemaakt om de bedrading te vernieuwen en signaal te versterken met een door Ziggo goedgekeurde versterker, maar op een gegeven moment heb ik het op gegeven.. Wilde van dat abonnement af, maar dan kamen mijn pasjes voor de Humaxen te vervallen en heb ik niks.. Dus betaal ik voor een hopeloos apparaat waar ik eigenlijk niets mee kan.. Ja als ik veel geduld heb dan per afstandbedienings-opdracht lang wachten tot die geaccepteerd wordt..
Dus heb ik bij Vodafone ook een aanvraag gedaan.. Wie weet hebben ze toch nog een soort medelijden.. Grote stroomverbruiker die ook nog eens lawaai maakt.. Geef mijn Horizon maar een zetje de plomp in denk ik.. Als mijn PC zo’n lawaai zou maken ging echt het raam open.. Dus kom maar op met dat nieuwe ding, zonder verhoging natuurlijk, want ik heb trammelant zat gehad..

Forced

Ha ha Engeland heeft em al
België wordt ie nu uitgerold met eenmalige kosten van €35 maar dan geen verhoging van abonnement.
En in Nederland rolt ie stilletjes ons huisje voorbij ?.
Tegen de tijd dat wij em krijgen is er al een aardige achterstand opgebouwd.

Carlo

Heb nu mijn 4e mediabox xl en het k…apparaat werkt voor geen meter. Hoop snel bericht van ziggo te krijgen dat ik de mediabox next krijg.

Jan

Ik krijg de next deze week in huis.
Ik heb overigens totaal geen problemen gehad met mijn horizon box.
Ook super WiFi in en om huis.

angelique

helaas hier ook al de 6 de horizon box en weer blijft ie hangen opnemen
gaat ook al niet meer.
nu komt er alweer een monteur bij vrijdag pas gekregen die box
geef maar de nieuwe onderhand
anders maar over stappen als dit zo blijft doorgaan

Willem

Die Horizon geeft niet alleen problemen (wij hebben ook al de tweede), maar hij maakt ook veel lawaai en vreet stroom. Dat laatste heb ik uitgerekend en het komt neer op ongeveer 500 Kilowatt per jaar, of iets van 100 euro. Er is wel een spaarstand, maar die werkt niet goed.

Leo

Bij mij is het niet anders, stilstaand beeld, programma’s niet opgenomen, harde schijf blijft hangen en gids die de halve tijd niet werkt. Er werd mij een nieuwe horizon aangeboden maar die heb ik geweigerd. Ik ben geen klager maar nu ben ik het zat. Ze hebben me op lijst gezet, maar als het te lang gaat duren stap ik over naar KPN.

Arno

Eindelijk, de horizon (de meest waardeloze mediabox die ooit op aarde is geproduceerd) is nu vervangen door de nieuwe Ziggo go mediabox .
En ik kan je vertellen, het is een verademing. Wat een snelheid, wat een bedieningsgemak en wat een stroombesparing.
Vooralsnog ben ik alleen maar positief, hopelijk blijft het zo anders stap ik na 20 jaar alsnog over naar een andere aanbieder.

Ron

De nieuwe box slaat de opgenomen programma’s en films dus op in de cloud, betekent dit dan ook dat je gebonden bent aan een bepaalde bewaartijd net zoals dat toen het geval was bij online .nl ?
Daar verdwenen de opgenomen programma’s en films vanzelf na 30 dagen.

Jeroen

Ben net overgestapt van KPN naar Ziggo, na tien minuten ervaring met de Horizon had ik spijt als haren op mijn hoofd. Wat is dat ding ontzettend traag en over de verschrikkelijke gebruikersinterface weet ik niet waar te beginnen om te omschrijven hoe slecht die is vergeleken met KPN. Dus dit is (hopelijk) ontzettend goed nieuws!

HANS - Geen

Tja kom bij Ziggo maar ik denk er over om naar NLE te gaan daar is het 10 maanden 29.50 euro wel aantrekkelijk het gaat weer omhoog maar ik zit mij af te vragen wat we er voor terug krijgen ze zeggen sneller internet maar dan moet je wel een goede PC voor hebben anders werkt het niet.Het is weer 2.50 euro per maand er bij ik hoop dat het kabinet is gaat ingrijpen waarom die verhoging er bij komt en wat krijgen we er echt voor als klant.Ik ga is bellen naar NLE en maar is zien.

J.Eijsink

Sinds 4 weken de mediabox xl in mijn bezit. Haperende teletekst met veel halve pagina’s en schokjes in beeld. Erg traag apparaat. Klachten vorige week besproken met ziggo-medewerker. Klachten waren bekend. Zou nw box toegestuurd krijgen. Helaas een verkeerd apparaat gekregen. Vandaag gebeld. Alles werd teruggedraaid. Mag kleine ding houden voor de 2de tv, maar krijg geen nieuwe mediabox xl. Want het zou aan mijn bekabeling liggen ( die aangelegd is door een monteur van ziggo) Moet eerst alles uitproberen. Lukt het niet dan komt monteur en als het toch aan de bekabeling ligt, moet ik betalen. Had 4 weken geleden gratis monteur kunnen krijgen, maar nu niet meer omdat ik de box zelf aangesloten heb. Dus wat de een begrijpt en toezegt, wordt door een ander herroepen. In een gesprek alle tevredenheid van Ziggo verdwenen. Laat het even rusten en ga mij oriënteren op andere aanbieders van tv, telefoon en internet. Wil niks overhaast doen, maar er miet iets gebeuren.

René

Al 6 jaar ben ik aan het kloten met Ziggo. De Horizonbox is een dráma en na 3 boxen ben ik dus weer overgestapt op de Humax. Op zich doet ‘ie het prima, alleen…bij nagenoeg ieder geluid dat op de TV hoorbaar is, valt de eerste seconde weg, ook bij radio. Ziggo vertikt het om hier naar te kijken, of een monteur te sturen en geven de Samsung-TV de schuld… zou aan de “handshake” liggen!. Ze zijn zéker behulpzaam, maar na 6 jaar dezelfde klacht te hebben, mag je toch verwachten dat ze er een keer een techneut op loslaten? Ik hoop dat zodra de Next er is, dit probleem eindelijk verholpen is.
Uiteindelijk zijn er maar 2 redenen waarom ik bij Ziggo blijf:
1: Formule 1 (ik kan niet zonder :))
2: 500 Mbit internetsnelheid
Maar dat Ziggo sucks is overduidelijk.

Alex

Het is dat mijn partner de mediabox XL het vaakst gebruikt, anders had ik hem allang opgeruimd. Ik heb nog nooit zon slecht en traag apparaat in huis gehad. De helft van de tijd is een harde reset vereist, of is het menu zo traag dat hij eigenlijk functioneel niet te gebruiken is. Ik ben blij dat we hier in helvoirt glasvezel krijgen. Heb ik in ieder geval de keuze om over te stappen. De kwaliteit en betrouwbaarheid van ziggo laat het afgelopen jaar zwaar te wensen over, helaas.

Brenda

Heb sinds vrijdag de next in huis geen tijd gehad om deze aan te sluiten. Kom ik zaterdag avond thuis heb ik geen zenders meer op de mediabox xl. Gebeld met ziggo om de mediabox weer te activeren krijg ik te horen dat dat niet meer mogelijk is. Dus iedereen die de mediabox next krijgt hou er rekening mee dat je alle opgenomen films etc kwijt bent. Het schijnt volgens ziggo dat je niet een media box xl en de next samen kan hebben

Carlo

Sinds zaterdag de mediabox next in huis. Wat een verademing, supersnel en vrij simpel installeren. Minpunt is wel dat ik veel moeite had om volume van soundbar met next afstandsbediening voor elkaar te krijgen. Nu werkt alles super. Telefoniste vertelde wel dat de next alleen werkt me een hoger internetabonnement

Henk

Een week geleden contact gehad met Ziggo van wegen een storing in de mediabox. Toen werd verteld dat ik in aanmerking kwam voor vervanging van mijn box voor de mediabox next. Nu net contact contact gehad, word me verteld dat ik hem niet krijg omdat ik 50 mb snelheid heb, dat moet volgens hen 100 zijn. Zou er weer 7.50 bij komen, net een verhoging van 2.50 gehad. Gaat niet gebeuren, ik heb die snelheid niet nodig om te mailen en Google te gebruiken. Kijken doen we alleen npo1 en RTL 4,5,6, en 9. Ga toch maar eens kijken of het goedkoper kan, helaas is koperdraad het enige alternatief in Hoogvliet

Forced

Nu een week de media box next in huis.
Pfffff wat een verademing zeg super snel perfect beeld en geluid.
Eindelijk verlost van die media box xl. ?

Willem P.

Al heel lang klant bij Ziggo en ook weleens problemen gehad met de Horizon Box XL. Altijd zelf weer kunnen oplossen. Er zijn wat trucs om een vastgelopen Box weer aan de praat te krijgen. Laatste tijd nooit problemen meer. Nog steeds mijn eerste Box. Als ik alle verhalen lees, heb ik dus veel geluk.

K ruin

Gewoon een perfecte box de horizon box…heb hem al jaren zonder enig gezeur…nooit storing….toch een tevreden klant

Harry Beugelink

Ik ben in het gelukkige bezit van een Humax IHDR 5400 C met een 1 GB harddisk en daar heb ik nooit problemen mee. Maar ik heb bij een drietal kennissen met de walgelijke Horixonbox mogen stoeien. Wat een waardeloos @#€##@ apparaat is dat. Dat rot ding is alleen geschikt om een ei op te bakken, zo heet (en dus brandgevaarlijk) is dit UPC gedrocht. Bovendien zuipt dit apparaat stroom. GroenSlinks zou alleen daarom al dit apparaat willen verbieden. Maar nu de problemen met de helpdesk. Een 75 jarige alleenstaande mevrouw zat al weken naar omgekeerde (negatieve) kleuren te kijken en de dombos bij de Ziggo helpdesk kwamen niet verder dan steeds een andere kabel op te sturen die deze dame zelf uiteraard niet kon vervangen. Weken zat ze met dat waardeloze beeld. En een kind kan begrijpen dat negatieve kleuren nooit aan een kabel kan liggen. Ik ook de helpdesk gebeld en die konden mij ook niet verder helpen en zouden dan wederom na een aantal dagen een monteur langstdurende. Ik geef niet zo snel op, dus ik ging zelf zoeken op internet en vond de oplossing, er moest iets bij de HDMI instelling gewijzigd worden en wel de RGB instellingen. Ik dat gedaan en we hadden perfect beeld. Dat zegt genoeg over de onkunde die sommige mensen over dit walgelijke apparaat bezitten bij ziggo. En maar kabeltjes opsturen. Verder kun je bij de horizonbox niet de scart en HDMI gelijktijdig gebruiken, iets wat bij de Humax wel kan. Ik kijk op de slaapkamer via scart en bedien de Humax beneden met een Pyramid afstandsbediening transmitter. (Heb ook 2 afstandsbedieningen) en beneden via HDMI. Maar nu heeft de waardeloze Ziggo besloten om Humax em anderen geen licentie meer te geven waardoor Humax straks niet meer te verkrijgen zal zijn. Ergo, men heeft momenteel nog maar 1 Humax model in het programma. Dus als Ziggo (UPC) op deze kloteweg blijft doorgaan zal KPN het erg druk gaan krijgen. En onze koffie kunnen we ook in een thermosfles warm houden daar hebben we de Horizon niet voor nodig.

Alex

Ik heb ook mijn zevende box al nu gebeld voor de nieuwe wat ik al een jaar op wacht ik bellen naar Ziggo.
Lieve mevrouw aan de telefoon deze vertelde u moet een andere abonnement de net.
Kost niets extra maar u moet wel 20€ aansluitkosten betalen.
Ben al met dan 30 jaar lid wordt je gewoon stom behandeld.
Ziggo schaam je

Jeroen v.d. Veen..

WAUWIE de Mediabox NEXT. Mooi en perfect nieuwe tv-apparaat zeg.
Alles in the ‘CLOUD’, dus: Opnemen wat je wil en kan!
HAD MEDIABOX XL: KLOTEAPPARAAT. Wordt heet, snel kapot, oud, en alles is kut…

Nu dé NEXT: Wauw man… Effe jaren was het kut-tv, nu kan ècht alles! Zo positief dat wachten…
Porno, veel makkelijker kijken, want 1X code invoeren. In plaats van 7maal.
Wèèr alles beter en sneller! Persoonlijk wil GROTE BORSTEN massage enz van CUP G, H, I, J, ZIEN…
ZÓ BEN IK, MEMMEN zie je WEINIG, OOK BIJ de NEXT!
Dus mollige dames en lezers…. TRY REACHING ME via Whatsup 06.

ALLE NIEUWS IS IN MEDIABOX… NEXT ! Heb NEXT NU 2 maand.
NOG NOOIT HET KLEINSTE PROBLEEM GEHAD.

Mediabox NEXT is 700% ’n AANRADER MENSEN…

Frank

Ik heb me jarenlang aan de horizon box geërgerd . Er was altijd wel iets wat niet werkte. Tot recent werkte de afstandsbedieningen weer half en wilde ik na zoveel stoornissen opzeggen. Toen vernam ik van de nieuwe box en heb die opgestuurd gekregen . Alles werkt fantastisch en snel. Super apparaat , geen geluid meer in de avond van de harde schijf , nu in de cloud, een hele fijne afstandsbediening die ook met voice control goed werkt en de beeldkwaliteit is ook veel beter. Al met al een super tevreden klant. Voor het eerst sinds vele jaren! ???

Menno

Ik was in eerste instantie helemaal blij met dit apparaat. Helaas heeft het traagheidsvirus hier ook toegeslagen. De programmagids is zeeeeer traag geworden. Als ik naar de volgende rij zenders door ga duurt het soms een seconde of 10 voordat de werkelijke programma’s vermeld worden. Vaak staan de programma’s van totaal andere zenders bij de zenders. Het werkt tegenwoordig echt verschrikkelijk! Helaas nog geen mogelijkheid gevonden om handmatig naar nieuwe softwareupdates te zoeken. Signaal enzo schijnen goed te zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond