Deel dit artikel
-

Ziggo rolt zijn nieuwe mediabox uit

Kabelaar Ziggo is begonnen met de uitrol van zijn nieuwe mediabox onder de noemer Mediabox Next. De nieuwe box, die vorig jaar al aan de pers werd voorgesteld, is grotendeels gebaseerd op de Virgin v6, de 4K ontvanger die in het Verenigd Koninkrijk al langer wordt gebruikt.

De deels stemgestuurde mediaspeler vervangt de Mediabox XL, die in september 2012 werd onthuld voor toen nog UPC Nederland.

Voor het eerst is het mogelijk om met de nieuwe mediabox 4K content te bekijken van onder andere YouTube en Netflix, maar aparte 4K zenders gaat Ziggo vooralsnog niet aanbieden.

In tegenstelling tot voorgaande spelers beschikt de Mediabox Next niet meer over een harde schijf. Klanten kunnen met de Mediabox Next opnamen maken in de cloud. Dat heeft als voordeel dat ze een groot aantal programma’s tegelijk kunnen opnemen.

Deel dit bericht

34 Reacties

Willem R van Oostenbrugge - 1956

Laat maar komen die mediabox

Aad Riemens

Kan je dan nog de reklamen weg sappen.
Anders toch nog liever een harde schijf.
Met de horizon kan je ook meerdere programma’s tegelijk opnemen.

Jan van den Berg

Het zou geweldig zijn als dit een box is die het echt doet. Ben intussen aan de vierde horizonbox bezig, en wordt er niet vrolijk van.

Heidi

Dan hoop ik dat deze box beter is als die horizon box die we nu hebben, als we netflix willen kijken is het hopeloos en tig keer per week dat we niks op kunnen nemen omdat de box offline is.

Peter Smeets

Ik sluit mij aan bij Jan van den Berg.
Dit is momenteel al mijn 5 box. en de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Het beeld blijft regelmatig bij een opgenomen programma stilstaan en daarbij blijft het geluid wel door lopen.
vreselijk dat Ziggo dit niet kan oplossen. Hoop inderdaad dat de volgende box wel goed is

Ton

Zojuist ziggo gesproken ivm de nieuwe mediabox next.
Deze vertelde me dat deze in Nederland alleen in een test fase is.
Wil je deze hebben moet jeje er voor in schrijven.
Dus deze is nog niet beschikbaar op het moment.
Wel vreemd dat ziggo nu ermee uit komt maar is nog niet te krijgen.

J

Ik hoop dat de nieuwe box betrouwbaarder is dan de oude. Regelmatig denk je een programma te hebben opgenomen maar lijkt dit niet zo te zijn. Verder zou het fantastisch zijn om minder reclame te moeten kijken.

Gerard

Vorige week hoorde ik van een medewerkster van Ziggo dat inschrijven niet meer mogelijk was omdat de box snel op de site beschikbaar was. Hij is nu verkrijgbaar maar als je ernaar vraagt blijken de medewerkers hiervan niet op de hoogte te zijn. Jammer

Adrie

Hij spraakgestuurd maar aangezien Ziggo meestal minimaal vijf jaar achterloopt zal samenwerken met Siri, Alexa of home er wel niet in zitten vrees ik.
Opnemen in de cloud is technisch slim, maar Ziggo weet dan wel in nog meer datail wat je allemaal opneemt en bekijkt. Mag dat van de AVG?

Ton

Ik heb nog wel een hoop films op de HD vd Horizon staan. Die ben ik straks dus kwijt?

Sandokan

Ook ik heb vorige week contact met ZIGGO opgenomen en de medewerker vertelde mij dat de Mediabox nog in de testfase bevindt en dat hij niet met zekerheid kon vertellen wanneer deze voor de consument beschikbaar gesteld wordt. Ook wist hij mij te vertellen dat je wel over een TV moet beschikken die 4K ontvangst mogelijk maakt.
Ik lees ook dat veel van de reageerders meermaals hun Horizon box hebben moeten inruilen. Bij mij was het niet anders. Vaak mijn beklaag gedaan over de slechte ontvangst en storingen. Vaak ook gehoord dat de bekabeling niet juist was en dat deze vervangen diende te worden. Na vervanging nog geen verbetering totdat een kennis tegen mij zei dat monteurs van ZIGGo in de buitenkast bezig zijn geweest met het vervangen van de kabels. Wat bleek ? De aansluitkabels van woning A was verwisseld met mijn aansluiting !

Petra

Helaas al de 4 de box slechte verbinding WiFi valt altijd weg en komt dan op 3 0f 4 g en zou mooi zijn als we de box idd allemaal mogen ontvangen want zo verliest ziggo een hoop klanten

Hans Gezel

Niet iedereen is ontevreden.
Bij mij werkt alles goed
WiFi werkt in en om mijn huis.
Dus niets te klagen

Nico

Ik gebruik nog steeds mijn oude Humax 5200C. Opnemen, afspelen, time shift en natuurlijk gewoon tv kijken werkt al jaren probleemloos. Als modem heb ik een Cisco.
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement, inclusief bellen, kreeg ik ook een mediabox. Die staat dus al een jaar ongebruikt in zijn doos op de zolder, geschrokken als ik ben door alle negatieve berichten. Als mijn Humax kapot gaat zie ik wel weer, hoewel ze nog steeds te koop zijn bij de Mediamarkt.

Paul

Net op tijd hoop ik.
Ik stond op het punt om mijn abonnement bij Ziggo te beïndigen omdat ik die bagger ziggo media box van nu meer dan beu ben!
Hoop dat ik snel de nieuwe box mag ontvangen anders ….ben ik weg bij Ziggo?

A.M.van der Kwast

Die nieuwe box mag naar me toe komen, de oude XL geeft zoveel problemen dat ik van plan was om dan maar zonder te gaan kijken.

Jacky snijder

Laat maar komen

Marion

Net vanmiddag weer een nieuwe horizon box gehad. De zoveelste. De monteur vertelde mij dat de nieuwe box nog in de testfase zit. En dat ook deze box niet helemaal zonder problemen is. Hopelijk snel glasvezel en dan maar naar de KPN

Niek

Ik heb hem nu enkele maanden als test in huis
Een ding is zeker, hij gaat de deur niet meer uit 😎
Echt veel beter dan de oude

Zoro de Braqanche

Ja wordt tijd hè! Hoop dat er 2 afstand bedieningen bij zitten! Deze slijten het snelst!! En een remonte app voor de phone!! En…vergeet niet een nieuwe coaxkabel te kopen! 4k ultra HD hè! Zegt ook niemand! En HDMI 4 K! Dat werkt!!! En als er een ethernet kabel in moet …..een Cat6!!! Iemand ervaring?

Geert

Heb inmiddels mijn derde Horizon box en ook deze loopt geregeld vast. Wat mij betreft zo gauw mogelijk weg met die rommel (Horizon Box)

Rene

Ik heb net de xl ontvangen, hadden ze mijn niet kunnen informeren omtrent die nieuwe box? Zou wel zo netjes zijn geweest

Forced

Top eindelijk ben benieuwd of ie en stuk beter is dan die verschrikkelijke hbxl box heb al ruim een half jaar de humax aan de tv hangen😁.
Oja en welk 4k er is nog geen zender die dat uitzend ja ok netflix maar het verschil met hd is nauwelijks waarneembaar.

Pieter

Gewoon een 4k tv neerzetten, met een internet kabel erin .
Heb je super kwaliteit YouTube.
4k Ziggo word pas interessant als er ruim tv aanbod is in 4k. Maar dat was nog niet.
Knappe release van Ziggo.
Maar voor de doorsnee consument pas interessant als iedereen er lyrisch over is.
Maar dat was nog niet.

Nico

Heb heel lang problemen gehad met ziggo , met name de horizon box , 3 boxen gehad maar geen oplossingen alleen maar storingen en problemen
Toen toch maar de knoop doorgehakt
Ziggo opgezegt en overgestapt naar kpn
Had het al veel eerder moeten doen
Nooit geen storing of haperingen meer gehad
En die nieuwe box , daar kunnen jullie nog maanden op wachten.

Forced

NICO
hoeveel mb internet krijg je bij kpn 😂.
Op zich is ziggo niet slecht maar ze hadden nooit die hb box van upc moeten overnemen 😁.
Is vanaf het begin tot nu een slecht product geweest daarom alweer een tijdje de humax in gebruik die werkt uitstekend.en dat kpn nooit problemen heeft is gewoon bull.

Nico

Bij kpn heb ik 100 mb
Sinds ik kpn heb en dat is nu een jaar
Heb ik nog geen problemen ondervonden
Bij ziggo was het wekelijks

Forced

Dat bedoel ik 😁.
Kpn kan max 100mb leveren op mijn adres.
De meeste providers max 50 mb. Als ik alles zon beetje optel aan wat er aan internet zit gekoppeld heb ik toch zeker wel. Die 200 mb nodig 😎.
Dus wordt tijd dat ziggo die lijnen open gooit zodat we met zijn allen meer te kiezen hebben.
Maar de grootste veroorzaker is toch echt diie hb box met humax geen problemen meer tegen gekomen.

Joop

EINDELIJK. De Mediabox XL had nooit op de markt mogen worden gebracht. Wat een gedrocht. Zo traag als dikke str**. Reageert slecht op de afstandsbediening. Kan nauwelijks door universele AB worden bediend.
De interface is totaal onlogisch. Het apparaat loopt vast en moet herstart worden,
Dat er nooit een update is gekomen voor de werkelijk idiote interface vol bugs is een complete wanprestatie van Ziggo

Bert

Heb vorige week mijn mediabox xl terug gestuurd ben er klaar mee hoop dat deze box beter en betrouwbaar is ,alhoewel de xl goed was om je koffie op warm te houden ,kijk nu uit naar de next ,heb nu voorlopig een ci module , vandaag nog gebeld met ziggo en kreeg te horen dat ik geduld moet hebben tot eind April ,hopelijk houden zij woord gr Bert

Francis

Waarom een 4k box als er geen 4k word doorgegeven,zonde van de extra kosten die je er voor zult moeten betalen

Forced

Francis.
Het gaat er bij de meeste mensen om nu eens een goed werkende box naast de tv te hebben,die wel om kan gaan met de apps YouTube/netflix etc . Idd 4k is er nog weinig maar weer wel via YouTube. Netflix 😁

M.Herman

Wij hebben al vanaf het begin bij UPC een Horizon box tot volle tevredenheid. Alleen de laatste tijd word hij wat langzaam in het wisselen van zenders. Maar ik heb gehoord van iemand van ziggo die de 4 K BOX al een jaar in test heeft en helemaal lyrisch is over dit apparaat. Wat mij betreft mag hij morgen komen. Dus ZIGGO zet hem op.

Marcel

Ziggo is voor mij altijd hulpvaardig geweest bij pioniers problemen, uiteindelijk is samen met de gebruikers steeds ingesprongen op nieuwe ontwikkelingen. Alle problemen werden steeds opgelost, soms met work arounds. Diverse keren echt goede tips en geduldige klantenservice medewerkers aan de lijn gehad. De vorige box werkte prima, de extra box werkte prima via WiFi, en nu de media next box is een juweeltje. Heel snel en de spraakbesturing is fantastisch. Dat mag ook wel eens gezegd worden. En nee, ik werk niet bij Ziggo

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond