Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo ziet mobiele omzet dalen

De combi Ziggo en Vodafone doet het niet goed op het mobiele vlak. De consumentenomzet daalde in het vierde kwartaal met 7 procent, op jaarbasis zelfs met 8 procent, deels door verminderde inkomsten uit roaming en ook de kredietverplichtingen bij de aanschaf van smartphones helpen niet echt mee.

Ook zet het bedrijf steeds minder om met mobiele klanten, gemiddeld 24 euro. Het datagebruik neemt daarentegen fors toe met 59 procent. De mobiele omzet bij consumenten daalde over een jaar gemeten met 17 miljoen euro.

Het aantal klanten voor mobiel is overigens wel toegenomen, van 2,53 naar 2,55 miljoen in 2017. Daardoor kwam het totaal voor de groep in 2017 op 9,7 miljoen abonnees.

De omzet daalde 4 procent in het vierde kwartaal naar iets meer dan 1 miljard euro, de jaaromzet naar iets meer dan 4 miljard. De operationele winst daalde fors, van 64 miljoen euro naar 9 miljoen. Op jaarbasis eindigde deze winst op 193 miljoen. Sterk gestegen uitgaven waren hier mede debet aan.

Het bedrijf wist 51.000 nieuwe klanten te interesseren voor de Ziggo Mediabox. 33 procent van alle tv-abonnees maken gebruik van deze decoder. De app Ziggo GO heeft 1,1 miljoen gebruikers, een kwart meer dan vorig jaar.

De zakelijke markt groeit wel, met 8 procent. Er kwamen 18.000 breedbandklanten bij. Maar ook hier leverde het bedrijf in met betrekking tot de mobiele abonnementen. De opbrengst per klant daalde fors.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond