Deel dit artikel
-

Zooplus groeit 21% tot 1,3 miljard euro

De Europees werkende online dierenwinkel zag de omzet in 2018 met 21 procent groeien tot 1,34 miljard euro. Het aantal terugkerende klanten ligt onverminderd hoog op 95 procent.

Hoeveel de Nederlandse omzet bedroeg maken de Duitsers in de loop van maart bekend wanneer het complete jaarverslag wordt gepubliceerd. Wel is duidelijk dat in alle dertig landen waar het actief is dubbele groeicijfers zijn geschreven.

Het belangrijkste deel van de omzet wordt gerealiseerd met de verkoop van diervoer, zoals honden- en kattenbrokjes. Dat segment groeide met 23 procent en is nu goed voor 85 procent van de totale omzet.

Veertien procent van de omzet is afkomstig uit verkoop van private label-producten, items die het onder een zelfontwikkeld merk op de markt brengt. Deze omzet groeide met 35 procent.

Lag de retentieratio van het klantenbestand in 2017 op 93 procent, afgelopen jaar steeg dat tot 95 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond