Deel dit artikel
-

Zorgtech-app Hello 24/7 sluit partnership met Thebe

Mantelzorg-app Hello 24/7 rolt in oktober platformbreed uit bij zorginstelling Thebe, waarmee tienduizenden families toegang krijgen tot digitale ondersteuning voor informele zorg of mantelzorg.

De Nederlandse zorgtechstart-up Hello 24/7 maakt een forse groeistap door de samenwerking met zorgorganisatie Thebe. Per oktober wordt de socialezorg-app uiteindelijk uitgerold naar alle 10.000 cliënten van Thebe en hun naasten, zo vertellen oprichters Arthur Clement (oud Netaspect) en Victor Terpstra (oud Strawberries en Osudio).

Hun app, die sociale kringen helpt bij het organiseren van zorg, telt momenteel tienduizenden gebruikers verdeeld over duizenden ‘families’. Gemiddeld zijn zes familieleden betrokken bij de zorg voor één persoon via het platform, dat zowel praktische zaken als sociale activiteiten faciliteert.

Clement tegen Emerce: “We willen uiteindelijk alle vijf miljoen mantelzorgers van Nederland bereiken.“

Antwoord op personeelstekort en toenemende zorgvraag

Voor Thebe vormt de digitale ondersteuning van informele zorg een strategisch antwoord op het groeiende personeelstekort en toenemende vraag in de zorgverlening. “Zelfredzaamheid en het sociale netwerk van cliënten versterken staat hoog op onze agenda”, legt mede-oprichter Clement uit. “Zorgorganisaties kijken hoe ze de transitie kunnen maken naar toekomstbestendige zorg”.

De samenwerking tussen Hello 24/7 en Thebe begon vorig jaar in het voorjaar met een pilotproject. Na een succesvolle testperiode besloten beide partijen tot uitbreiding. Het platform onderscheidt zich volgens de ondernemers doordat het volledig is gericht op het informele netwerk rondom zorgbehoevenden, in tegenstelling tot traditionele zorgplatformen. Het design en de werking zijn ook wat de verwende digitale consument gewend is van een moderne techleverancier. De interface is geen drempel, vandaar bijvoorbeeld de focus op een native mobiele app. Die wordt gebouwd door een in-house team, dat met grote regelmaat releaset.

Snelle marktopbouw

Sinds het najaar van 2024 heeft Hello 24/7 de Nederlandse zorgmarkt systematisch in kaart gebracht, met volgens eigen zeggen zeldzaam snelle resultaten in het opbouwen van een verkooppijplijn. In juni organiseerde het bedrijf samen met Thebe een webinar dat 51 deelnemers van 25 verschillende zorgorganisaties trok.

“De interesse bevindt zich niet alleen op management- maar ook op bestuurder- en directieniveau”, zegt Terpstra. Het verkoopproces bestaat uit een uitgebreide demo gevolgd door een experimentfase waarin zowel intramurale als extramurale zorg wordt getest, voordat organisaties overgaan tot platformbrede implementatie.

Het bedrijfsmodel van Hello 24/7 steunt op meerdere financieringsbronnen. Zorgverzekeraars spelen een belangrijke rol: Zilveren Kruis vergoedt Hello Premium volledig, terwijl ook Menzis en CZ via verschillende labels vergoedingen bieden. Verzekeraar Ohra geeft kortingen op het platform. Daarnaast financieren vanzelfsprekend ook de zorgorganisaties.

Ambitie voor vijf miljoen mantelzorgers

Hello 24/7 heeft als doelstelling om de vijf miljoen Nederlandse mantelzorgers te bereiken, waarbij zorgorganisaties fungeren als distributiekanaal.

Het platform biedt al mogelijkheden om persoonlijke zorg-apps te koppelen aan thuiszorgorganisaties en verpleegzorg. Een cliënt kan als het ware, mét zijn informele sociale netwerk, doorschuiven naar een zorg- en verpleegomgeving. De digitale koppelingen tussen de mantelzorg-app en de professionele instanties liggen klaar voor het moment dat ze nodig zijn.

Het bedrijf is volledig door de oprichters zelf gefinancierd.


In een notendop:

  • Hello 24/7 rolt in oktober zijn mantelzorg-app uit bij zorginstelling Thebe, waarmee 10.000 cliënten en hun families digitale zorgondersteuning krijgen.
  • Het platform richt zich op het versterken van zelfredzaamheid en sociale netwerken rondom zorgbehoevenden als antwoord op het groeiende personeelstekort in de zorg.
  • Hello 24/7 heeft de ambitie om alle vijf miljoen Nederlandse mantelzorgers te bereiken, met zorgorganisaties als distributiepartners en meerdere financieringsbronnen zoals zorgverzekeraars.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond

Ingelogd als Jan Libbenga - Uitloggen »