Deel dit artikel
-

Zuckerberg: Facebook omkatten voor jongeren, pech voor ouderen

Topman en oprichter van Facebook Mark Zuckerberg zet komende jaren alles op alles om te voorkomen dat jongvolwassenen zijn diensten mijden. Met dat als strategische leidraad in het achterhoofd gaat hij zijn apps omkatten.

Tijdens de telefonische toelichting (Pdf) op de financiële cijfers afgelopen nacht sprak Zuckerberg over deze strategische koerscorrectie.

Met het groeien van Facebook in het afgelopen decennium is de centrale gebruikersgroep van 18-29 jaar enorm opgerekt. Het bedrijf wil alles voor iedereen zijn en dat, zo beseft de topman, is een onopgemerkte valkuil gebleken.

“We gaan volgende jaar grote veranderingen doorvoeren bij Instagram en Facebook om video een prominentere rol te geven. Reels wordt een meer centraal onderdeel van deze ervaring. We moeten weer de beste diensten bieden voor jongvolwassenen, omdat zij de toekomst zijn.” Reels is Facebooks variant op TikTok, een bedrijf dat hij aan de toehorende financieel analisten nadrukkelijk benoemde.

Naast TikTok benoemt Zuckerberg ook Apples iMessage als een serieuze concurrent. “De effectiefste die we ooit zagen. Daarom katten we ons team zo om dat jongvolwassenen onze Poolster worden. We gaan niet optimaliseren voor de grotere groep oudere mensen. Dat brengt met zich mee dat we voor een langere periode langzamer zullen groeien.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond