Deel dit artikel
-

Zzp’er haalt opdracht steeds vaker online binnen

Zzp’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen: bij 50,9 procent van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd – via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer in opdracht van Yacht onder 1044 zzp’ers in Nederland.

Het onderzoeksresultaat betekent een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen nog slechts voor 20,2 procent van de opdrachten het eerste contact online werd gelegd. De stijging is vooral te danken aan het succes van digitale netwerken als LinkedIn. Marktplaatsen zijn vaak nog te ingewikkeld. De zzp’er wil snel en eenvoudig toegang tot opdrachten.

Mond-tot-mondreclame is met 78,4 procent overigens nog wel steeds de belangrijkste bron van opdrachten, gevolgd door het zelf benaderen van opdrachtgevers en het fysiek zakelijk netwerk. De stijging van het online verkrijgen van opdrachten zal hier in de toekomst wellicht verandering in brengen.

De ZZP Barometer is een initiatief van Victor Mundi, Exact, Freelance.nl, IT-Staffing, ikwordzzper.nl, Knab, LeasePlan, YACHT, Vliegtickets.nl en Volkswagen. FastFlex Quality Sourcing, Freelancehouse en Uniforce Group zijn als sponsor aangesloten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond