-

Van AdWords naar ARwor(l)ds  

‘Zeg me, wat is je diepste verlangen?’ Het is de favoriete vraag van de duivel Lucifer in de gelijknamige Netflix-serie. Het antwoord verbaast de ondervraagde opvallend vaak. Onze diepste verlangens kennen we eigenlijk niet zo goed. Online proberen we daarom niet teveel te letten op wat de consument zegt, maar op wat deze doet. Wat waar is, is wat klikt. Met de nieuwe technologische mogelijkheden kunnen we nóg beter gaan aansluiten op die diepste verlangens. Enter: ARwor(l)ds.

Augmented advertising staat nu nog in de kinderschoenen. Dat kan echter snel veranderen. De betere AR-uiting neemt daarbij zoveel mogelijk data uit de omgeving mee. Denk aan het omgevingslicht, geluid en natuurlijk de objecten en mensen die worden gescand. Met de nieuwe generatie smart glasses kan er nog meer data worden meegenomen. Onze ogen zijn namelijk de spiegels van onze ziel. Als we iets zien wat ons bevalt, verwijden onze pupillen. De slimme bril registreert dit alles middels een cameraatje dat op onze ogen is gericht. En onze smartwatch registreert onze hartslag.

Als adverteerder kun je hier gewiekst op gaan inspelen. Met een heel nieuw business model eraan vast. Met realtime en realworld bidding gaan we van AdWords naar ARwor(l)ds. Met de locatie take-over als de nieuwe homepage take-over. Alleen als de persoonsdata van de scannende consument bevalt, koop je een advertentiepositie in. Je personaliseert deze realtime geheel naar voorkeur van de consument. Je toont het juiste product op het juiste moment aan de juiste persoon. En wekt de gebruikte kleur niet de juiste emotie op? Hop, je past deze on the fly aan. 

Daarmee gaan we van pay-per-click naar pay-per-smile: alleen als het lukt de consument emotioneel te beroeren, wordt er afgerekend. En bij sales-campagnes kunnen we letterlijk de koopsignalen uitlezen. Verwijden de pupillen of verhoogt de hartslag? Dan begeert de consument het artikel. En als iets gewild is, dan kan het gerust realtime een stukje duurder worden gemaakt. Bij de juiste respons zet je het product automatisch in het winkelmandje. Of als de consument in de buurt is van je winkel, projecteer je de snelste route ernaar toe via AR. 

ARwor(l)ds gaan een wereld aan mogelijkheden bieden. Met de juiste toepassing wordt jij de Lucifer van de advertentiewereld. En geef toe, dat is jouw diepste verlangen.

* Dit artikel verscheen eerder in het juninummer van Emerce magazine (#172).

Deel dit bericht

2 Reacties

Sjoerd

Leuk .. en het doel van dit artikel is? Beetje fantaseren?

Kees

En al die inspanningen met geen ander doel dan mensen ongevraagd en tegen hun wens in reclame door de strot te duwen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond