-

Ziggo heeft dringend een loyaliteitsprogramma nodig

De inflatiecorrectie die kabelbedrijf Ziggo recent heeft aangekondigd van in sommige gevallen zeven euro per maand is niet goed gevallen bij trouwe abonnees die dan ook dreigen met opstappen. Ziggo wordt met die verhoging een van de duurste aanbieders van internet en tv in ons land en dat terwijl glasvezel overal oprukt.

Het bedrijf heeft de respons op de verhoging duidelijk verkeerd ingeschat. De kabelaar neemt niet echt de moeite om de verhoging uit te leggen, anders dan met een aantal dooddoeners. 'Als de prijzen in Nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten,' klinkt het. 'Om te zorgen dat je iedere dag een stabiele verbinding hebt, gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten van materiaal voor het leveren van diensten en onderhoud zijn sinds vorig jaar gestegen.' Maar of dat zo blijft nu de energietarieven ook weer dalen laat het bedrijf wijselijk in het midden.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!