Naar Emerce.nl

Advanced Marketing Analytics

Ga voor next level fact-based marketingbeslissingen

Je wilt meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer fact based maken? En je wilt een volgende stap zetten richting geavanceerde analyses? In de training Advanced Marketing Analytics leer je hoe je een gedegen – zelfs voorspellende – analyses doet en de resultaten hiervan verwerkt in een business case, campagne voorstel, productontwikkeling of klant/marktstrategie.

Natuurlijk staat data centraal in deze training. Over het belang van data hoeven we je niets meer te vertellen maar hoe kun je data nog slimmer gebruiken en voor je laten werken? Niet alleen bij campagnes maar ook bij alle andere marketingprocessen.

Want wie data en analytics beheerst, kan marketinginspanningen in verschillende kanalen zuiver beoordelen en zo beter kansen benutten.

Je leert:

✔️ Data transformeren naar inzichten
✔️ Juiste toepassing van analytics en tracking
✔️ Hoe je KPI’s per funnel bepaalt
✔️ De verschillende campagne sturingsmodellen
✔️ Wat zijn de valkuilen bij conversie attributie
✔️ Alles over 1st party data en cookies
✔️ Data-mining technieken en visualisatie
✔️ Nut en noodzaak van voorspellende analyses
✔️ Voorwaarden om Artificial Intelligence en Machine Learning te implementeren
✔️ De ethische dilemma’s en risico’s bij besluitvorming over gebruik van data

Voor wie?

Je bent geen hardcore data scientist maar zit iedere dag wel dicht op de data. Je werkt bij een wat grotere MKB organisatie of een Corporate met voldoende data en conversies. De basis op het gebied van data is aardig op orde: zo zijn er al een TechStack en dashboard aanwezig. Als Marketeer, Campagnemanager of Customer Journey expert zoek je naar de volgende stap in analyse. Je wilt door slimmere datacollectie en ontsluiting naar (media) keuzes betere resultaten halen. Kennis van analytics tooling is handig maar geen must. Je werk- en denkniveau is minimaal op HBO-niveau.

Programma

Dag 1 –  Data, personalisatie en campagnes

•    Data kwaliteit & analyse: Hoe je data genereert en transformeert tot bruikbare inzichten
•    Hoe Analytics & Tracking werkt en de illusie van zuivere data en tracking
•    Van business goals naar relevante kpi’s per funnel
•    Sturen op doelen; Target CPA, Target ROAS, Maximaliseren conversie
•    Conversieattributie – valkuilen / kansen
•    1st party data goed inzetten in campagnes / ID solutions

Dag 2 – Toepassen, voorspellen en meten

•    Het nut en de juiste toepassing van data
•    Waarom is A.I. belangrijk voor Marketing
•    Toepassen van data analyse technieken en datamining technieken
•    Van real-time naar predictive / Predictive analytics / Predictive modelling
•    Artificial Intelligence & Machine Learning
•    Legal / privacy / ethics

Docenten

Fabian van de Wiele is founder/CEO van CLICKTRUST, een bedrijf in Brussels dat gespecialiseerd is in digitale media. Fabian is betrokken bij talloze e-commerce projecten als sponsor of adviseur.

Alex Dowdalls is oprichter en partner bij AXVECO BV en helpt klanten hun businessmodel te vernieuwen door de inzet van digitale technologieën zoals AI en blockchain.


Heb ik wat er voor nodig is? Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij marketing analytics helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met betere data en analyses? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding. 

  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 995
  • Datum:
    → 23 en 24 augustus (startgarantie)


Verwante opleidingen

Growth hacking
Online classroom

Growth hacking

Technologie heeft marketing voorgoed veranderd. De massa bereiken is niet meer alleen...