Naar Emerce.nl

Advanced marketing analytics

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Vergroot je succes in de wereld van ‘Big Data’ en marketing analytics

Advanced marketing analytics in de praktijk

Je weet wat ROI, eCPM en een customer journey is. Maar je wil meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer ‘fact based’ maken. De opleiding Advanced marketing analytics geeft je die mogelijkheid. Ga in 4 losse dagdelen aan de slag met je eigen praktijkcase. Analyseer en visualiseer data, en presenteer je nieuwe inzichten en acties aan je medecursisten en aan je collega’s.

Voor wie

De opleiding Advanced marketing analytics is voor specialisten en managers. Je hebt een rol als bijvoorbeeld online marketeer, web analist of customer insight Manager. Ervaring met data analyse en web analytics tools als Google Analytics is noodzakelijk. Kennis van business analytics tools als QlikView of Tableau is handig, maar geen must.

Haal meer inzichten en acties uit je data

De opleiding is interactief met aardig wat huiswerk. Na de opleiding heb je van begin tot eind je eigen case doorlopen. Dit biedt je een framework voor vergelijkbare vraagstukken in de toekomst. Daarnaast haal je inspiratie uit de theorie, en leer je van de ervaringen van andere deelnemers.

Dit mag je verwachten:

  • Ruime aandacht voor de belangrijkste stappen in marketing analytics
  • Formuleren van een case
  • Verzamelen van data
  • Analyseren en vergroten inzichten
  • Visualiseren en rapporteren resultaten
  • Ervaring opdoen in je favoriete business analytics tool
  • Praktijkvoorbeelden en inspiratie uit diverse sectoren
  • Persoonlijke ondersteuning bij je eigen praktijkcase
  • Tips en advies om je analyse te onderbouwen

Wanneer, waar en investering?

Dinsdag 3, 10, 24 en 31 oktober 2017 (in de middag) Bekijk de agenda voor alle startdata.
In Amsterdam, Leusden of Utrecht
€ 1.615,- voor vier halve dagen, exclusief btw en inclusief materialen en catering
€ 1.495,- voor Emerce leden en betalende deelnemers aan Emerce events in het afgelopen jaar

Programma Advanced marketing analytics

Dag 1
13:00 – 15:30 Marketing analytics en tools
15:30 – 17:00 Brainstorm en doorspreken eigen case

Dag 2
13:00 – 15:00 Data collectie en ‘summary statistics’
15:30 – 17:00 Onder begeleiding werken aan eigen case

Dag 3
13:00 – 15:00 Data analyse en insights
15:30 – 17:00 Onder begeleiding werken aan eigen case

Dag 4
13:00 – 14:00 Visualisatie en storytelling
14:00 – 15:00 Onder begeleiding werken aan visualisatie & presentatie
15:00 – 17:00 Presentatie cases aan medecursisten
17:00 Afsluitende borrel

Docenten
André Merkus

Andre merkusNa zijn studie Econometrie heeft André een persoonlijke missie: beslissingen in het bedrijfsleven meer data gedreven maken. Want naast het beschikken over analytische en technologische kennis is het werkelijk begrijpen van de business minstens zo belangrijk. In de loop der jaren heeft hij veel verschillende marketing analytics projecten gedaan, in verschillende bedrijfstakken.

Menno Taanman

Menno TaanmanMenno is Data Scientist bij Objective Partners en helpt bedrijven met het oplossen van hun marketing analytics uitdagingen. Met een achtergrond in Econometrie weet hij alles van modellen, statistiek en optimalisatie.Zijn specialisatie in big data en machine learning betaalde zich in 2014 uit toen hij de finale haalde van het WK Big Data Analytics. Naast vergaande expertise van analyse technieken en tools, weet Menno de analyse altijd te koppelen aan de waarde voor de business.

Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring.

Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij marketing analytics helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met betere data en analyses? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedAnalytics
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:Vanaf € 1.495,-
  • Datum:3, 10, 24 & 31 okt of
    1, 8, 15 en 22 nov


Verwante opleidingen

Google Analytics
Analytics

Google Analytics

Leer alles van het meest gebruikte webanalyse-pakket Verbeter je website met Google...
Growth hacking
Innovatie

Growth hacking

Leer met Growth hacking sneller groeien Ontdek de ‘7 pilaren van Growth Hacking’...