Naar Emerce.nl

Advanced marketing analytics


Voor wie?  –  Locatie & Programma  –  Docenten  –  Beeckestijn Business School  –  Inschrijven

Vergroot je succes in de wereld van ‘Big Data’ en marketing analytics

Je weet wat ROI, eCPM en een customer journey is. Maar je wil meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer ‘fact based’ maken. De opleiding Advanced marketing analytics geeft je die mogelijkheid. Ga in 4 losse dagdelen aan de slag met je eigen praktijkcase. Analyseer en visualiseer data, en presenteer je nieuwe inzichten en acties aan je medecursisten en aan je collega’s.

De opleiding is interactief met aardig wat huiswerk. Na de opleiding heb je van begin tot eind je eigen case doorlopen. Dit biedt je een framework voor vergelijkbare vraagstukken in de toekomst. Daarnaast haal je inspiratie uit de theorie, en leer je van de ervaringen van andere deelnemers.


 Voor wie

De opleiding Advanced marketing analytics is voor specialisten en managers. Je bent bijvoorbeeld: online marketeer, web analist of customer insight Manager. Ervaring met data analyse en web analytics tools als Google Analytics is noodzakelijk. Kennis van business analytics tools als QlikView of Tableau is handig, maar geen must.

Je leert:

  • Ruime aandacht voor de belangrijkste stappen in marketing analytics
  • Formuleren van een case
  • Verzamelen van data
  • Analyseren en vergroten inzichten
  • Visualiseren en rapporteren resultaten
  • Ervaring opdoen in je favoriete business analytics tool
  • Praktijkvoorbeelden en inspiratie uit diverse sectoren
  • Persoonlijke ondersteuning bij je eigen praktijkcase
  • Tips en advies om je analyse te onderbouwen


Wanneer, waar en investering?

Bekijk de agenda voor alle startdata.
In Amsterdam, Leusden of Utrecht
€ 1.615,- voor vier halve dagen, exclusief btw en inclusief materialen en catering

Programma Advanced marketing analytics

Dag 1
13:00 – 15:30 Marketing analytics en tools
15:30 – 17:00 Brainstorm en doorspreken eigen case

Dag 2
13:00 – 15:00 Data collectie en ‘summary statistics’
15:30 – 17:00 Onder begeleiding werken aan eigen case

Dag 3
13:00 – 15:00 Data analyse en insights
15:30 – 17:00 Onder begeleiding werken aan eigen case

Dag 4
13:00 – 14:00 Visualisatie en storytelling
14:00 – 15:00 Onder begeleiding werken aan visualisatie & presentatie
15:00 – 17:00 Presentatie cases aan medecursisten


Docenten

Andre merkusNa zijn studie Econometrie heeft André Merkus een persoonlijke missie: beslissingen in het bedrijfsleven meer data gedreven maken. Want naast het beschikken over analytische en technologische kennis is het werkelijk begrijpen van de business minstens zo belangrijk. In de loop der jaren heeft hij veel verschillende marketing analytics projecten gedaan, in verschillende bedrijfstakken.

 

Arno Witte studeerde cum laude af voor zijn studie Econometrics and Management Science aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft vijf jaar ervaring als Business Consultant voor grote bedrijven als Shell, UPC en T-Mobile. Momenteel heeft Arno de leiding over een data science team bij Objective Partners en is hij Intelligence Expert bij Shopping Tomorrow events.

 

Olivier van HeesOlivier van Hees heeft een ingenieurs achtergrond en meer dan 12 jaar ervaring in E-commerce en data driven marketing. Vanuit verschillende functies bij o.a. Deloitte Consulting, iProspect en Objective Partners heeft hij tientallen organisaties geadviseerd in het benutten van data om marketing slimmer en effectiever te maken. Op dit moment helpt Olivier bedrijven om de transitie te maken naar data gedreven marketing aanpak. Dit doet hij vanuit zijn eigen consultancy bedrijf genaamd Amsterdam Web Consulting.


Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

 


Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij marketing analytics helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met betere data en analyses? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 1.615,-
  • Datum:
    Dag of avond opleiding
    8, 15, 22 en 29 nov
    of 23 jan, 30 jan, 6 feb & 13 feb 2019


Verwante opleidingen