Naar Emerce.nl

Advanced Marketing analytics


Voor wie?                      Programma                        Docenten

Vergroot je succes in de wereld van ‘Big Data’ en marketing analytics

Je weet wat ROI, eCPM en een customer journey is. Maar je wil meer invloed op marketing beslissingen binnen je organisatie of je eigen beslissingen meer ‘fact based’ maken. De opleiding Advanced marketing analytics geeft je die mogelijkheid. Ga in 4 losse dagdelen aan de slag met je eigen praktijkcase. Analyseer en visualiseer data, en presenteer je nieuwe inzichten en acties aan je medecursisten en aan je collega’s.

De opleiding is interactief met aardig wat huiswerk. Na de opleiding heb je van begin tot eind je eigen case doorlopen. Je leert dus niet alleen hoe je een gedegen analyse doet maar ook hoe je de resultaten hiervan presenteert en verwerkt in een business case. Dit biedt je een framework voor vergelijkbare vraagstukken in de toekomst. Daarnaast haal je inspiratie uit de theorie, en leer je van de ervaringen van andere deelnemers.


 Voor wie

De opleiding Advanced Marketing analytics is voor specialisten en managers. Je bent bijvoorbeeld: online marketeer, web analist of customer insight manager. Kennis van business analytics tools als QlikView of Tableau is handig, maar geen must.

Je leert:

  • Ruime aandacht voor de belangrijkste stappen in marketing analytics
  • Formuleren van een case
  • Verzamelen van data
  • Analyseren en vergroten inzichten
  • Visualiseren en rapporteren resultaten
  • Ervaring opdoen in je favoriete business analytics tool
  • Praktijkvoorbeelden en inspiratie uit diverse sectoren
  • Persoonlijke ondersteuning bij je eigen praktijkcase
  • Tips en advies om je analyse te onderbouwen


Programma Advanced marketing analytics

Dag 1 
13:00 – 15:30       Marketing Analytics en Trends
15:30 – 17:00       Brainstorm en doorspreken eigen case

Dag 2
13:00 – 15:30        Data Quality en Summary statistics
15:30 – 17:00        Onder begeleiding werken aan eigen case

Dag 3
13:00 – 15:30        Data analyse
15:30 – 17:00        Onder begeleiding werken aan eigen case

Dag 4
13:00 – 14:00         Visualisatie en storytelling
14:00 – 15:00         Onder begeleiding werken aan visualisatie & presentatie
15:00 – 17:00         Presentatie cases aan medecursisten


Docenten

Arno Witte studeerde cum laude af voor zijn studie Econometrics and Management Science aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft vijf jaar ervaring als Business Consultant voor grote bedrijven als Shell, UPC en T-Mobile. Momenteel heeft Arno de leiding over een data science team bij Objective Partners en is hij Intelligence Expert bij Shopping Tomorrow events.

 


 Emerce Academy 

Emerce is het belangrijkste multichannel platform over online business en marketing in Nederland. Emerce biedt managers en ondernemers in e-business inspiratie en concrete tools voor innovatieve marketing, e-commerce en business. Bij Emerce Academy leer je via (online) trainingen, deepdives, masterclasses en updates.


Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij marketing analytics helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met betere data en analyses? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.

  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 1.615,-


Verwante opleidingen

Growth hacking
Amsterdam of online classroom

Growth hacking

Technologie heeft marketing voorgoed veranderd. De massa bereiken is niet meer alleen...