Naar Emerce.nl

Advanced social media management

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Hoe zet je social media slim in bij klantinteracties

Ontdek meer mogelijkheden van social media

Er komen steeds meer social media kanalen bij en de mogelijkheden veranderen snel. Vergroot je kennis van de rol van sociale media bij de realisatie van je organisatiedoelstelling(en) en maak een effectieve social media strategie.

In de opleiding Advanced social media management maak je voor je eigen praktijkcase een social media strategie. Je krijgt de ingrediënten die het rendement van jouw social media organisatie verhogen. Je leert andere organisatieonderdelen en management te overtuigen, en je social media ecosysteem beter in te zetten om marketingdoelstellingen te behalen.

Voor wie?

De opleiding Advanced Social Media Management is voor social media managers, (online) marketeers, marketing managers, e-commerce managers, online specialisten, community managers, brand managers en product managers, die verantwoordelijk zijn voor social media binnen de organisatie. Tijdens de opleiding formuleer en verbeter je de social strategie van je organisatie. Kennis van Social Media Monitoring en data is handig, maar geen must. De opleiding is echt iets voor jou als je een kei bent in je vak. Als je talent combineert met de motivatie en skills om hét verschil te maken.

Ga aan de slag met social media

Dit is een interactieve opleiding waarin je zelf met je social strategie aan de slag gaat. Je bereidt elk college voor. Na de opleiding heb je je eigen business case uitgewerkt en ben je op de hoogte van modellen, methoden en technieken, om de social media strategie van je organisatie te verbeteren. Je haalt inspiratie uit de theorie en leert van de praktijkervaring van de docenten en andere deelnemers.

Dit mag je verwachten:

  • Ruime aandacht voor het ontwikkelen van een social media strategie die aansluit op organisatiedoelstellingen.
  • Het analyseren en formuleren van een business case.
  • Het verzamelen van relevante gegevens en deze omzetten naar een goede social strategie.
  • Het (intern) overtuigen van stakeholders.
  • Het onderbouwen en uitwerken van jouw plan.
  • Persoonlijke ondersteuning van experts bij het uitwerken van je eigen praktijkcase.
  • De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social media.
  • Contentstrategie en het belang van engagement, creativiteit en viraliteit hier binnen.
  • Social media advertising mix.
  • Social media analytics: van data naar bruikbare inzichten om je strategie te verbeteren.
  • De business case van social media.
  • Ontwikkelingsmodellen voor een meer social organisatie.
  • Praktijkvoorbeelden en inspiratie uit diverse sectoren.
  • Tips en advies om je business case te presenteren.

Wanneer, waar en investering?

Donderdag 7, 14 en 21 december 2017 of dinsdag 13, 20 en 27 maart 2018.
Bekijk de agenda voor alle startdata.

In Amsterdam, Leusden of Utrecht

€ 1.995,- voor drie dagen, exclusief btw, inclusief materialen en catering

Programma Advanced social media management

Dag 1

  • Het veranderende social media ecosysteem
  • Bespreken case en maken van een analyse van huidige social strategie
  • Social media strategie
  • Breng jouw social media ecosysteem in kaart m.b.v. tools

Dag 2

  • Content, engagement, creativiteit en viraliteit
  • Onder begeleiding werken aan je eigen content strategie
  • Social media advertising mix
  • Onder begeleiding werken aan eigen social advertising strategie

Dag 3

  • Social media analytics en business case
  • Onder begeleiding werken aan eigen analytics en business case
  • De succesfactoren van een social organisatie cultuur
  • Het maken van een organisatie GAP-analyse
  • Presentatie cases aan medecursisten
  • Afsluitende borrel
Docent
Antal de Waij

Antal de WaijAntal heeft ruim 12 jaar ervaring bij verschillende multinationals en is oprichter van Engagement Media BV. In de digitale economie heeft hij zijn sporen verdiend als marketing manager en marketing directeur. Ook publiceert Antal regelmatig over marketing en sociale media.

Zijn focus ligt op de social media strategie, content marketing en community management. Antal is regelmatig spreker op congressen over Social Business en Social Media. Ook is hij voorzitter van de commissie social van de branchevereniging Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

Deelnemers beoordelen deze opleiding gemiddeld met een 8,3

De opleiding geeft een mooi compleet beeld van de strategische mogelijkheden van social media.

Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring.

Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij social media management helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met social media management? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedContent
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 1.995,-
  • Datum:7, 14 en 21 dec of
    13, 20 en 27 maart 2018


Verwante opleidingen