Naar Emerce.nl

Community Management


Voor wie?  –  Programma  –  Docent

Bouw je eigen ‘fanbase’

Communities zijn een krachtig instrument. De voordelen zijn talloos; klanten die elkaar helpen en inspireren, je hebt direct klantcontact en -inzichten en de content die zij maken geeft je een groot voordeel binnen social media en search. Maar toch is het moeilijk om een community echt actief te krijgen en te houden.

Wat maakt een community wel of niet succesvol? Hoe onderhoud je jouw community en hoe creëer je echte waarde voor je bedrijf en je fanbase? In onze eendaagse training Community Management leer je wat er nodig is om je achterban te activeren, te binden en te belonen.


Voor wie?

De training Bouw je eigen fanbase is bedoeld voor degene die (mede) verantwoordelijk is voor het bepalen van de marketing-en klantstrategie. Andere veel voorkomende functies bij deze training zijn: (content en online-) marketeers, social media experts, webcare specialisten, customer care managers, customer success managers, customer relationship managers en online professionals.

Je leert:

  • Aan welke strategische doelstellingen een fanbase kan bijdragen
  • Hoe je een succesvolle fanbase opzet
  • Hoe je fans kunt maken, aan je binden en kunt activeren
  • Hoe je met goede content je fanbase kunt uitbouwen: wat wel werkt en wat niet?
  • Een community plan opstellen en met welke  doelstellingen, KPI’s en metrics
  • Hoe je jouw organisatie optimaal kunt activeren voor je fans
  • Moderatie van een community en wat de rol is van de community manager
  • Hoe je op basis van meten en analyseren je bestaande community kunt verbeteren


Programma Community Management

09:30 – 12:30 Community & fanbase management strategie & organisatie
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Community management & fanbase: traffic, content, activatie en moderatie


Docent

Dennis Sanchez is naast trainer op gebied van LinkedIn &eCommerce ook Creative Strategist bij T-Mobile en hij heeft zijn eigen bedrijf in de Online Marketing. Groei. Voor jezelf, voor je business of beiden. Social Media kent voor hem geen geheimen en zijn kennis en ervaring deelt hij graag tijdens de training Community Management.

 


 Emerce Academy 

Emerce is het belangrijkste multichannel platform over online business en marketing in Nederland. Emerce biedt managers en ondernemers in e-business inspiratie en concrete tools voor innovatieve marketing, e-commerce en business. Bij Emerce Academy leer je via (online) trainingen, deepdives, masterclasses en updates.


Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Wil ik weten hoe ik voor mijn klanten een community kan organiseren? Wil ik weten hoe ik mijn klanten tot fan van mijn bedrijf kan maken? Kunnen mijn klanten/fans mij helpen met het behalen van mijn doelstellingen/kpi’s? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:€ 785
  • Datum:
    → 2 december 2020


Verwante opleidingen