Naar Emerce.nl

Crossmediale contentmarketing

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Bereik je doelgroep met een relevante boodschap

Innoverende en inspirerende content strategie

De opleiding Crossmediale contentmarketing laat je zien hoe je met een crossmedia aanpak van inspirerende content jouw e-business resultaat aanzienlijk verbetert. De docenten zijn allen expert op het gebied van content marketing. Zij leren je content marketing anders aan te pakken om meer rendement uit jouw marketingstrategie te halen.

Voor wie?

Deze opleiding is geschikt voor webredacteuren, online marketeers, webshop-, product-, category managers, content managers, content curators, communicatiespecialisten, journalisten en uitgevers. Kortom, voor iedereen met een focus op rendement. Hij is echt iets voor jou als je een kei bent in je vak. Als je talent combineert met de motivatie en skills om hét verschil te maken.

Effectieve crossmediale contentmarketing

Na de opleiding Crossmediale contentmarketing boek je direct meer resultaat met je content marketing. Je weet hoe je een contentstrategie ontwikkelt en hoe je die ten uitvoer brengt binnen jouw organisatie. Van conceptontwikkeling en content creatie tot communicatie en conversie: elke stap binnen het content marketing plan komt aan bod. Hierdoor leer je exact hoe je de content doelstellingen afstemt op de customer journey en je content crossmediaal inzet voor meer rendement.

Tijdens de opleiding ga je zelf aan de slag met je eigen crossmediale contentmarketing strategie en breng je de customer journey voor jouw klant in kaart. Je gaat aan de slag met je eigen ‘story’. Wat is het verhaal van jouw organisatie en wat betekent dit voor je crossmediale content strategie? Je leert een aantal persona’s uit te werken.

Ook op het belang van creëren van goede content gaan we in: hoe kan je deze content verbeteren door de toepassingen van beïnvloedings- en persuasion principes en powerwords? Vervolgens ga je werken aan je eigen contentkalender.

Tot slot ga je zelf nadenken de belangrijkste KPI’s en hoe je dit zou kunnen meten. Welke mensen wil je binnen je organisatie betrekken bij de realisatie van je contentkalender en hoe zorg je voor commitment.

Dit mag je verwachten:

  • Ontwikkelen van een contentstrategie
  • Opstellen van een crossmediaal content marketingplan
  • Het belang van crossmediaal denken
  • Formuleren content doelstellingen
  • Customer journey en customer journey mapping;
  • De ontwikkeling van persona’s
  • Dynamic content marketing, hoe werkt het?
  • Storytelling
  • Onderscheiden van verschillende typen content
  • Opstellen van een contentkalender
  • Persuasive content
  • Verspreiden van content
  • Online KPI’s en andere marketingcommunicatie metrics
  • Implementatie binnen de organisatie

Wanneer, waar en investering?

Dinsdag 3, 10 en 24 oktober 2017. Bekijk de agenda voor alle startdata.

In Amsterdam, Leusden en Utrecht

€ 2.315,- voor drie dagen, exclusief btw, inclusief materialen en lunch
€ 2.195,- voor Emerce leden en betalende deelnemers aan Emerce events in het afgelopen jaar

Programma Crossmediale contentmarketing

Dag 1
9:30 – 12.30 Contentstrategie en marketing
12:30 – 13.30 Netwerklunch
13:30 – 16.30 Persona’s en dynamic data driven marketing

Dag 2
9:30 – 12.30 Storytelling
12:30 – 13.30 Netwerklunch
13:30 – 16.30 Content creatie en management

Dag 3
9:30 – 12.30 Persuasive content
12:30 – 13.30 Netwerklunch
13:30 – 16.30 Meten, bijsturen en implementatie in de organisatie
16:30 – Afsluitende borrel

Docenten
Antal de Waij

AntalAntal de Waij heeft ruim 12 jaar ervaring bij verschillende multinationals en is oprichter van Engagement Media BV. In de ‘digitale economie’ heeft hij zijn sporen verdiend als marketing manager en marketing directeur. Bij UPC en Tiscali Nederland introduceerde hij digitale televisie in combinatie met internet. Ook is hij voorzitter van de commissie social van de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

Martin van Kranenburg

Martin is een veelgevraagd docent, spreker en dagvoorzitter. Zijn expertise ligt op het gebied van conversieoptimalisatie en neuromarketing. Martin heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen (1995–2006) en het succesvolle vakantiehuizen verhuurplatform Micazu. Hij is een gepassioneerd spreker die je laat zien hoe je websitebezoekers subtiel kunt overtuigen. Hij laat je ervaren hoe je met kleine aanpassingen, grote resultaten boekt.

Specialist in online beïnvloeden
Verder is Martin de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Rob Prass

RobDocent Emerce opleidingen- Rob Prass is expert op het gebied van storytelling, en is een gepassioneerd verhalenverteller, programmamaker, docent en inspirator. Als programmamaker regisseerde en ontwikkelde hij een groot aantal series. Van nieuws en docu tot animatie en drama, in verschillende vakgebieden. Sinds de jaren ‘90 richt hij zich met zijn bedrijf Creative Campfire vooral op nieuwe media. De rode draad in zijn verhaal is finding, selling en telling the story.

Deelnemers beoordelen deze opleiding gemiddeld met een 8

Zeer inspirerend verhaal, naar deze man bleef ik luisteren.

Inhoudelijk goed programma. Professionele docenten met een schat aan kennis en ervaring. Dankzij het selecte gezelschap is de interactie optimaal en wordt ingegaan op vraagstukken die betrekking hebben op de eigen organisatie.

Beeckestijn Business SchoolBeeckestijn Business School

Emerce verzorgt de opleiding in partnership met Beeckestijn Business School. Hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen.

Inschrijven kan uitsluitend via deze pagina. Het aantal beschikbare plaatsen is beperkt. Emerce en Beeckestijn zorgen samen voor een onvergetelijke ervaring.

Heb ik wat er voor nodig is?

Stel jezelf de volgende vragen. Ben ik een kei in mijn vak en wil ik nog beter worden? Heb ik de motivatie en skills om mij Crossmediale contentmarketing helemaal eigen te maken? Wil ik direct aan de slag met Crossmediale contentmarketing? Driemaal ‘Ja’, dan is het slim om mezelf nu in te schrijven voor deze opleiding.



  • Beste docenten van NL
  • Netwerken op niveau
  • Exclusief bij Emerce

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedContent
  • Opleidingsniveau:HBO+
  • Investering:Vanaf € 2.195,-
  • Datum:3, 10 en 24 okt of
    6, 13 en 20 dec


Verwante opleidingen