Naar Emerce.nl

Deep dive: De overstap naar GA4

De overstap naar Google Analytics 4: Wie, wat en wanneer

Ben je al bezig met de overstap naar Google Analytics 4? En vraag jij je ook af wanneer je dit het beste doet, waar je rekening mee moet houden, wie je hier op moet zetten en hoe je de interne organisatie daarop inricht?

Voor iedereen die Google Analytics wil blijven gebruiken is het namelijk niet de vraag of je overstapt naar de nieuwe versie, maar wanneer en hoe je dat doet. En dat blijkt in de praktijk nog lastig te bepalen voor een platform dat nog volop in ontwikkeling is én vraagt om een (gedeeltelijke) herimplementatie.

✔️ Stappenplan voor je organisatie

Tijdens deze deep dive gaan we daarom niet de technologie in, maar juist de mensen en processen. Zo krijg je alle handvaten om voor jouw organisatie te bepalen wanneer het praktisch en rendabel is om over te stappen. En leer je een concreet stappenplan maken om dit te doen. Inclusief de valkuilen, designkeuzes, tijdslijnen, rollen en verantwoordelijkheden.

Voor wie 

Voor managers van digitale teams, webanalisten, CRO-specialisten en andere data savvy specialisten die de kar zullen (moeten) trekken in de overstap naar Google Analytics 4.

In deze deep dive leer je:

Een concreet stappenplan maken voor je overstap naar Google Analytics 4:

  • De aandachtspunten van het nieuwe platform en hoe je je hier op voorbereidt;
  • De ideale tijdlijnen op basis van huidig en gewenst platform gebruik; 
  • Welke stappen je moet zetten en welke mijlpalen je moet behalen;
  • Welke verantwoordelijkheden bij wie liggen;
  • Hoe je er op voorsorteert om maximaal waarde uit het nieuwe platform te halen.
Programma

09:30 – 10:00: Even kort: Google Analytics 4, wat staat je te wachten?

10:05 – 10:35: Wat zijn de ideale tijdslijnen, rollen & verantwoordelijkheden in de overstap?

10:35 – 11:00: Hoe bepaal je de omvang en complexiteit voor je organisatie?

11:10 – 12:10: Stappenplan: wie moet wat wanneer hoe doen?

12:10 – 12:30: Q&A

Expert

Deze deep dive wordt verzorgd door Thomas de Ruiter en Steven van de Lisdonk van Cloud Nine Digital, het data & analytics-bureau van de LevelUp Group.

Thomas en Steven zijn Business Consultants bij Cloud Nine Digital, waar zij organisaties helpen structureel meer waarde uit digitale data te halen. Hun focus ligt op het bouwen van bruggen tussen de business en technologie: business managers en teams begeleiden in het inzetten van technologie en data om continu bij te dragen aan commerciële groei en een soepelere operatie.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,-
  • Datum:1 april


Verwante opleidingen