Naar Emerce.nl

Deep dive: Diepte-interviews

Je doelgroep echt begrijpen door met ze in gesprek te gaan

Het afnemen van een goed interview en het betrekken van de eindgebruiker, zijn de belangrijkste onderdelen van ieder innovatie- of verbeterproces. Zowel bij de start van een traject, om te leren door te observeren en de context te begrijpen, als later in het proces, voor het testen van je ideeën en prototypes. Om de juiste informatie boven water te krijgen, is goed kunnen interviewen essentieel. 

✔️  Leer de juiste interview technieken voor context & customer journey mapping 

In deze deep dive leer je zelf klantinterviews te doen. Veel oefenen helpt je om zelfverzekerd en doelgericht het gesprek aan te gaan. Je ervaring hoe het is om zelf te interviewen, geeft vertrouwen en enthousiasme om het te blijven doen en anderen hiertoe te stimuleren.

Wat levert de training op?
  • Je leert over verschillende methoden voor het ophalen van kwalitatieve inzichten, van explorerend tot toetsend.
  • Je leert interviewtechnieken voor context & customer journey mapping.
  • Je begrijpt de basis van een goed gesprek en het opbouwen van empathie voor de gebruiker.
  • Je begrijpt het belang van observatie, context en emotie.
  • Je weet hoe je tot de Job-to-be-Done komt en waarom dit belangrijk is.
  • Je weet hoe om te gaan met verschillende type deelnemers.
Voor wie?

Voor iedereen die (nog) meer customer centric wil denken en werken en zelf met klanten in gesprek wil gaan.

Programma (09:00 – 13:00 uur):
  • Human centered design – het belang van het begrijpen van de eindklant
  • Verschillende vormen van het betrekken van je klant
  • Het achterhalen en begrijpen van de Job-to-be-Done
  • Koffiepauze
  • Voorbereiden van interviews
  • Gesprekstechnieken
  • Emotie en type deelnemers
  • Doen!
  • Evaluatie en afronding
Docent: Sabine Croes

Als Business Designer en partner bij Perspective begeleidt Sabine innovatie en vernieuwingstrajecten bij diverse organisaties, waaronder ABN AMRO, PostNL, Eneco en KPN. Ze helpt teams bij het komen tot oplossingen die nieuwe waarde creëren voor eindgebruikers én de organisatie, waarin in gesprek gaan met de eindklant altijd een essentieel onderdeel is. In de projecten maakt Sabine onder andere gebruik van de principes en mindset van Business Design en Design Thinking en de werkwijze van Google Venture Design Sprints. Daarnaast traint ze teams om deze manier van denken en werken zelf toe te passen. De trainingen kenmerken zich door veel praktijk, energie en doen.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245
  • Datum:→ 7 december 2021


Verwante opleidingen