Naar Emerce.nl

Deep dive e-commerce dashboards bouwen

Van brondata naar dashboards, naar bruikbare inzichten voor e-commerce 

Ben jij in staat om een stap verder te gaan met e-commerce data? Met e-commerce dashboards maak je bestaande data inzichtelijker en kun je je data makkelijker analyseren. Het resultaat is een duidelijk live overzicht van hoe de organisatie er voor staat.

✔️  Actionable insights door het gebruik van dashboards

Tijdens de Deep dive e-commerce dashboards bouwen, leer je hoe je data omzet in inzichtelijke dashboards. Dit levert actionable insights op: inzichten waardoor je verbeteringen kunt doorvoeren in bedrijfsprocessen en het gedrag van consumenten op de site.

 

Krijg je inzichten in tools als Tableau, Google Data Studio & PowerBI voor het bouwen van een dashboard. Deze dashboards kunnen veel vragen beantwoorden, onder andere:

Hoe hoog is mijn voorraad?
Wat verdien ik aan een order?
Welk deel van mijn assortiment doet het goed? 
– Waar is er ruimte voor verbetering?
Behaal ik voldoende marge?
Wie zijn mijn vaste klanten?
Hoe goed ben ik in bijverkoop?
Hoe ontwikkelt mijn omzet?

Voor wie?

Deze deep dive is voor iedereen in e-commerce die zelf aan de slag wil met data-analyse. Van brondata naar dashboards naar actionable insights voor e-commerce.

Na deze deep dive sessie: 
  • Ken je de essentie van data-analyse: toegespitst op de cruciale metrics voor e-commerce organisaties
  • Kun je belangrijke metrics (omzet, marge, orders, klanten, producten) eenvoudig inzichtelijk maken op verschillende niveaus (per dag, maand, kwartaal, klantsegment, productcategorie etc.)
  • Leer je om op een snelle en structurele manier inzichten uit data te halen: het beginpunt van strategische beslissingen en verbeterde bedrijfsprocessen 
  • Weet je hoe je in 4 stappen data omzet in ‘actionable insights’’:
  1. Verzamelen van ruwe data en deze voorbereiden op analyses
  2. Uitvoeren van analyses
  3. Visualiseren van je resultaten om tot inzichten te komen
  4. Linken van deze inzichten aan je bedrijfsprocessen; om zo concrete acties te kunnen uitvoeren.
Docent Jop van Hooft

Jop heeft de bachelor Industrial Engineering gevolgd aan de TU Eindhoven en vervolgens een master Entrepreneurship and Innovation Management aan de KTH Royal Institute of Technology behaald. Hierna heeft hij als Senior Business Analist bij Coolblue gewerkt. In die tijd viel het hem op dat veel e-commerce organisaties data niet optimaal benutten, terwijl datagedreven organisaties beter presteren. Met zijn ervaring kan Jop organisaties helpen door data om te zetten tot acties en ze zo te laten profiteren van hun data. Met deze missie richtte hij in 2017 MeerMetData.nl op.

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,-
  • Datum:→ 2 december 2021 (09:30 - 13:00 uur)


Verwante opleidingen