Naar Emerce.nl

Deep dive: Google Analytics 4

Aan de slag met Google Analytics 4

Het bekendste en meest gebruikte analyseprogramma ter wereld is totaal vernieuwd, zowel aan de voor- als aan de achterkant. Google Analytics 4 (GA4) is de grootste update tot nu toe en het is fantastisch: uitgebreide voorspellingen, volledige integratie met Google Ads en betere controle over data.

✔️  Haal goud uit het optimaliseren van GA4 data

Voor iedere marketeer die gewend is om met het Universal Analytics (UA) te werken, kan het even schrikken zijn: een nieuwe analytics tool. Data wordt anders verzameld, de interface is anders ingericht, en oude vertrouwde manieren om inzichten te genereren zijn net iets anders. Daarnaast komen er andere vragen bij kijken rondom de timing van het overstappen en de factoren die daarin een rol spelen. Dan misschien wel het belangrijkste: de praktische invulling van het overstappen. 

✔️  Upgrade je user skills, integreren van offline data 

Verwacht een overzichtelijk stappenplan van wat je als organisatie zou kunnen en moeten doen om gebruik te maken van alle kansen die GA4 biedt. Na de deep dive begrijp je de context van waarom Google deze nieuwe versie heeft gelanceerd en wat er veranderd is in de manier waarop je data verzameld. Je leert de customer journey en de user experience beter te observeren. En we gaan de diepte in over use cases die er spelen rondom de integratie met Google Ads, DataStudio en BigQuery.

Voor wie:

Voor online marketeers en marketing managers, en andere liefhebbers van data binnen de marketing teams. We gaan in op omnichannel en nemen zowel online als offline resultaten mee tijdens de deep dive.  Michel helpt je op weg met een concreet stappenplan rondom het maximaliseren van bruikbare inzichten.

Tijdens de deep dive krijg je antwoord op vragen als: 
  • Waarom Google Analytics 4? Hoe sluit het aan op de veranderende online omgeving? Wat is de toegevoegde waarde van de andere producten uit de Google measurement stack?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van GA4 in vergelijking met UA? Hoe stel ik een stappenplan op rond overstappen gericht op maximaliseren van marketing inzichten? Welke functionaliteiten ben ik voorlopig nog afhankelijk van UA?
  • Rondleiding in de interface van GA4. Welke Universal Analytics rapporten wij zouden willen behouden en hoe die op te zetten GA4? Hoe zouden wij ecommerce rapportage opzetten in DataStudio zodat het gemakkelijk te delen is met key stakeholders binnen de organisatie die niet de tijd hebben om GA4 te doorgronden?
  • Een how-to voor online marketeers – wat ga je nu doen met je GA4 account?
  • Hoe zet je custom dimension in om de juiste inzichten te verzamelen?
  • Hoe integreer je slim audience data in je Google Ads strategie?
  • Hoe gebruik je de mogelijkheden die AI bieden in jouw ads strategie?
  • Hoe monitor je conversie op je site en vind je de knelpunten
Programma

09:30 – 10:20: Achtergrond, mogelijkheden en toekomst van GA4 

10:25 – 11:10: Concreet: hoe werkt het, waar is alles te vinden, hoe werken rapportages 

11:15 – 12:00: Bruikbare data: hoe gebruik ik GA4 om resultaten te genereren? 

Natuurlijk is er volop ruimte om vragen te stellen, zodat je met alle antwoorden aan de slag kunt met Google Analytics 4 om je online en offline resultaten te verbeteren.

Expert: Michel van Luijtelaar

Michel van Luijtelaar werkte dertien jaar bij Google als specialist en ondersteunde de grootste klanten van Google London bij attributie en measurement uitdagingen. De afgelopen jaren bij Google heeft hij heeft veel ervaring op gedaan voor zowel Google Ads, Google Analytics als Google Marketing Platform. Hij concentreerde zich op omnichannel-uitdagingen vanuit het kantoor van Google in Singapore. Momenteel werkt Michel als eigenaar van Up Analytics veel met locatie strategieën, GA4 / server side tagging en het optimaliseren van feed based marketing strategieën. Michel is gepassioneerd over marketing technologie, analytics, omnichannel en attributie en altijd bereid om inzichten te delen.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,-
  • Datum:
    → 9 december


Verwante opleidingen