Naar Emerce.nl

Deep dive: Google Analytics 4

Aan de slag met Google Analytics 4

Het bekendste en meest gebruikte analyseprogramma ter wereld heeft een nieuwe versie gelanceerd, Google Analytics 4 (GA4). Het is de grootste update tot nu toe en brengt veel nieuwe kansen in data analyse.

✔️  Een nieuwe analytics tool

Voor iedereen die datagedreven werkt kan het even schrikken zijn: een nieuwe analytics tool.. dat heeft nogal impact. Nieuwe techniek. Nieuwe koppelingen. Nieuwe rapportages. Nieuwe mogelijkheden. Daar komen natuurlijk vragen bij kijken zoals: Wat kan ik er mee? Hoe werkt het? Moet ik over? Hoe stap je over? Wat moet ik doen? Waar moet ik beginnen?

✔️  Preciezere controle over data

Na deze deep dive weet je wat Google Analytics 4 kan betekenen. Je krijgt alle bagage en een routebeschrijving om Google Analytics 4 in te zetten. Maak uitgebreide voorspellingen, een diepere integratie met Google Ads en heb preciezere controle over data. Krijg van Jules Stijfbergen antwoord op al je vragen, zodat je vol nieuwe informatie aan de slag kunt met GA4! 

Voor wie:

Voor online marketeers, e-commerce managers, webanalisten en data scientists. Jules helpt je op weg met concrete tips en lijstjes, ingebed in theorie en een strategisch kader.

In de Deep dive leer je: 
  • Waarom Google Analytics 4 ontwikkeld is door Google en hoe het past binnen de “Google Stack”: Google Ads, Data Studio, Google Cloud en Machine Learning
  • Alle voor- en nadelen kennen van Google Analytics 4
  • Waar de Universal Analytics functies in de nieuwe tool zitten en waar de nieuwe gebieden liggen
  • Hoe de nieuwe interface werkt
  • Hoe rapportages en inzichten via reports en Data Studio werken
  • Een stappenplan: 
    • hoe ga je slim over van “pageview” analytics naar “event” analytics?
    • hoe kan je je huidige implementatie gebruiken voor een quick-start?
    • hoe kan je GA4 toekomstbestendig inrichten? 
    • hoe breid je stap voor stap je metingen uit voor maximale impact?
  • En ook alle valkuilen van GA4
Programma
  • 09:30 – 10:20: Achtergrond, mogelijkheden en toekomst van GA4
  • 10:25 – 11:10: Concreet: hoe werkt het, waar is alles te vinden, hoe werken rapportages
  • 11:15 – 12:00: Strategie: hoe ga ik stapsgewijs over, wat komt er bij kijken

Natuurlijk is er volop ruimte om vragen te stellen, zodat je met alle antwoorden aan de slag kunt met Google Analytics 4. 

Expert: Jules Stuifbergen

Jules is webanalist sinds 2006 en heeft een achtergrond in zowel Psychologie als Internet Technologie. Hij is zelfstandig ondernemer en ziet daardoor heel veel verschillende bedrijven van binnen. Van banken en verzekeraars tot grote webwinkels en ambitieuze startups.

Hij is een zelfverklaarde “measure nerd” en verdiept zich graag in details, zonder daarbij het grote plaatje uit het oog te verliezen: blije klanten en florerende business.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,-
  • Datum:5 maart


Verwante opleidingen