Naar Emerce.nl

Deep dive: Inhousing

De transformatie naar een inhouse marketing operatie

Er is een transitie zichtbaar onder adverteerders om hun digitale marketingactiviteiten inhouse te brengen. De marketeer van vandaag wil directe sturing op resultaten en ROI. En hij heeft behoefte aan kortere doorlooptijden voor de implementatie van datagedreven communicatie gekoppeld aan een creatieve boodschap. Bedrijven die de prioriteit leggen bij hun digitale marketing transformatie zijn wendbaarder en beter uitgerust voor toekomstig succes, nu de wereld weer opstart vanuit stilstand.

Organisatorisch heeft inhousing een grote impact op de marketing operatie. Kostenbesparende systematiek en automatiseringsmogelijkheden vertroebelen vaak het zicht op de impact qua proces en complexiteit bij deze transitie. De grootste uitdaging voor veel organisaties is niet per se de implementatie van nieuwe marketingprocessen en taken, maar het juiste digitale talent vinden.

Steven Pieneman van Admanager heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar inhousing onder Nederlandse adverteerders. Vanuit zijn ervaring deelt hij de do’s en don’ts bij een inhousing transitie. Op welke manier bereid je de marketingorganisatie voor op de overgang naar inhouse? Welke elementen hebben kleine of grote impact op dit proces en hoe bouw je samen met je team aan een succesvolle interne marketing operatie?

In de Deep dive leer je:

  • Huidige trends en ontwikkelingen kennen van inhousing
  • Hoe inhousing interessant en toepasbaar is voor je organisatie
  • Right-housing: de methode voor inhousing
  • Opdracht geven en aansturen naar een nieuwe operatie
  • Assessment maken van je huidige interne en externe marketing operatie
  • Je focuspunten tijdens de inhousing transitie en hoe je de roadmap definieert.
  • Technologie en platforms integreren
  • Teamstructuur en taken opzetten
  • KPI’s en evaluatie opzetten van de nieuwe marketing operatie

Voor wie?

De Deep dive Inhousing is voor (digital) marketing managers, CMO’s en CEO’s.

Programma

0900 tot 10:30 uur: Hoe bereid je een marketingorganisatie voor op de transitie naar inhouse?
10:30 tot 11:00 uur: Pauze
11:00 tot 13:00 uur: Hoe organiseer je het overgangsproces en creëer je een succesvolle inhouse operatie?

Docent

Steven Pieneman is een digitaal marketing veteraan en managing director van inhousing specialist Admanager. Met Admanager helpt Steven adverteerders bij de transitie of verbetering van inhouse marketing operatie. Steven werkt al 20 jaar in de digitale media en marketing en was onder andere digitaal eindverantwoordelijk bij verschillende Nederlandse mediabureaus. Door de jaren heeft hij heel veel organisaties geholpen bij digitale marketing vraagstukken en transities.

 

George Goudsblom is een zeer ervaren media buyer voor zowel off- als online dealmaking. In zijn carriere van ruim 20 jaar was hij verantwoordelijk voor mediabuying voor o.a. P&G, HEINEKEN, Samsung, Hornbach en ABN Amro. Hij combineert een groot cijfermatig inzicht met slimme mediastrategie en dealmaking.

 

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,- Excl. BTW
  • Datum:28 januari


Verwante opleidingen