Naar Emerce.nl

Deep dive Marketing data-analyse

Inzichten rond data voor marketeers

✔️ Geef je marketingstrategie vorm met data-analytics

 Ben je verantwoordelijk voor de marketingstrategie en wil je deze onderbouwen met data en analyses? Dan is deze deep dive iets voor jou. Hiermee ga je leren hoe je data(science) inzet voor marketing.  In vier uur nemen we je stap voor stap mee in data-analyse en leggen we je uit hoe je hiermee marketingstrategie en -acties vormgeeft. 

✔️ Ontdek de waarde van data-analyse 

Je leert ontdekken welke waarde data-analyse heeft en je bent in staat om hiermee je marketingstrategie vorm te geven. Denk hierbij aan toepassingen zoals churn prediction, pricing modeling en media mix modeling.  Op basis van deze modellen ben je in staat om een aantal strategische marketing vragen te beantwoorden, zoals:

  • Welke klanten zijn voor mij het meest interessant?
  • Wat is de optimale pricing voor mijn bedrijf?
  • Welke marketingkanalen zijn het meest effectief?

✔️ Ontwikkel een data-gedreven marketing strategie

Je gaat in de Deep dive ook zelf actief aan de slag om je eigen marketingaanpak vorm te geven. Hierdoor leer je welke waarde data-analyse voor je strategie heeft.

Voor wie?

Er is minimale voorkennis van marketing data-analyse vereist, wel is ervaring hierin een pré. De focus van de deep dive ligt op verschillende toepassingen van data-analytics, in plaats van het zelf uitrekenen van deze modellen. Omdat iedereen in de deep dive persoonlijke begeleiding krijgt, is er volop ruimte om het niveau aan te passen aan de leerbehoefte van een individuele deelnemer.

Volg de volledige Deep dive in 4 uur

09:00 tot 10:15 – Introductie in data-analyse

10:15 tot 10:30 –  Koffiepauze
10:30 tot 11:45 –  De belangrijkste toepassingen van data-analytics
11:45 tot 12:00 –  Koffiepauze
12:00 tot 13:00 – Toepassen op je eigen case

Docent Olivier van Hees

Olivier van Hees heeft een ingenieursdiploma behaald aan de Technische Universiteit Eindhoven. Hij heeft meer dan 12 jaar werkervaring met het helpen van organisatie om meerwaarde uit data(science) te halen. Olivier heeft gewerkt voor verschillende consultancy bedrijven (zoals Deloitte) en marketingbureaus (o.a. iProspect). In 2018 heeft hij zijn eigen opleidingsbedrijf, Amsterdam Data Academy, opgericht. Samen met een team van data scientists helpt hij organisaties om meerwaarde te halen uit hun marketing data. Daarnaast is hij docent bij Emerce Academy voor de colleges over dit onderwerp.

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,-
  • Datum:11 mei


Verwante opleidingen