Naar Emerce.nl

Deep dive Marketplaces

Marketplaces hebben in een korte tijd een belangrijke plek veroverd in hoe en waar consumenten hun inkopen doen. Steeds meer klanten willen niet meer van winkel naar winkel, maar zetten hun zoektocht voort op marketplaces, zoals Alibaba, Amazon, Bestbuy en dichterbij huis bol.com. 

Introductie landschap, marketplace modellen en keuzes voordat je start

Veel merken en retailers hebben echter nog steeds moeite om in te schatten of en hoe ze succesvol kunnen deelnemen aan de platform economy. Tijdens de Deep dive Marketplaces leer je hoe jij de keuze maakt om te starten of te groeien met marketplaces en welke stappen er nodig zijn om succesvol te zijn op deze platformen. 

Marketplace integratie, content optimalisatie en adverteren

In 4 uur tijd krijg je een overview van de wereld van marketplaces. Wat zijn de trends en ontwikkelingen tot nu toe? Wat is de dynamiek van online marketplaces? Wat maakt ze succesvol? Hoe kun je ze gebruiken in je eigen voordeel? En hoe ziet de toekomst van marketplaces eruit? 

Tijdens de deep dive leer je:

  • Welke modellen er zijn op marketplaces en welke keuzes jij hierin kunt maken
  • Marketplaces voor cross border verkopen inzetten
  • Wat is er nodig in je organisatie om marketplaces tot een succes te maken 
  • Het opstellen van de business case 
  • Hoe je integreert met marketplaces
  • Hoe je content optimaliseert en jouw product goed in de digitale schappen kunt zetten.
  • De basis van marketplace advertising: sponsored products

Kortom: je sluit de sessie af met concrete handvatten en tips voor het optimaliseren van de verkoop van producten via een marketplace.

Programma 

09:00 – 10.00 uur: Introductie landschap, marketplace modellen en keuzes voordat je start
10.00 – 10.15 uur: Pauze
10.15 – 11.30 uur: Marketplace integratie, content optimalisatie en adverteren
11.30 – 11.45 uur: Pauze
11.45 – 12.45 uur: Businesscase opstellen/Bestaande businesscase verdieping
12:45 – 13.00 uur: Afsluiting

Voor wie?

Deze deep dive is gericht op iedereen die bezig is met het succesvol maken van marketplaces zoals (online) marketeers, e-commerce managers, webshop managers, content specialisten, SEO specialisten en SEA specialisten.

Over Jelmer

Jelmer Helderman - Product Manager E-commerce - Reprise Digital NL | LinkedInHelderman is werkzaam als productmanager eCommerce bij Reprise digital. In deze rol richt hij zich op innovatie en productontwikkeling van de e-commerce dienstverlening van Reprise Nederland. Hij helpt klanten (meer) te verkopen, aan consumenten, via hun eigen website, marketplaces en/of websites van e-retailers.​ Naast productontwikkeling voor onze Nederlandse dienstverlening en het adviseren van onze klanten maakt hij deel uit van de Reprise EMEA e-commerce HUB. Deze hub voorziet internationaal klanten van IPG Mediabrands van eCommerce dienstverlening als centrum van expertise.

 

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€295,- excl. BTW
  • Datum:→ 31 mei 2022 (startgarantie)


Verwante opleidingen