Naar Emerce.nl

Deep dive: Online Personalisatie

Leer content personaliseren en zo conversie op je website of webshop verhogen

Hoe geef je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon? Leer hoe online personaliseren werkt, dé trend in de digital marketing. 

Waarom online personalisatie?

Met online personalisatie zorg je ervoor dat je klant in een oerwoud van content alleen de informatie krijgt die voor hem echt bruikbaar is. Hierdoor voelt je bezoeker zich meer in control over welke informatie hij tot zich neemt, wat leidt tot een betere online experience. Uiteindelijk vertaalt zich dat in betere marketingresultaten. Hoe je dat bereikt en hoe je je website of webshop personaliseert, leer je tijdens de Deep dive Online Personalisatie. 

Met personalisatie je conversie verhogen

Kom erachter hoe je met online personalisatie je conversie doelstellingen kunt verhogen. Je leert hoe je op basis van data- en klantinzichten relevante dialogen kunt maken waarmee je de beleving van de bezoeker optimaliseert en meer resultaat behaalt met je website. Je leert niet alleen wat Online Personalisatie is en wat je ermee kan bereiken, maar je leert ook bezoekers herkennen, profielen opbouwen en hoe je met de juiste boodschap de meeste impact kan halen. 

Extra E-books / hand-outs voor jou:

. “Meer dan 341 CRO & UX Vuistregels”
. “Personalisatie: 9 marketing tools vergeleken”
. “De 7 valkuilen van personalisatie”
. “Webinar: hoe verbeter je de conversie van je webshop met 20% door toepassing van personalisatie”

In de Deep dive Online Personaliseren leer je: 

  • de laatste trends en ontwikkelingen van online personalisatie kennen
  • doelstellingen van online personalisatie formuleren
  • verschillende vormen van online personalisatie gebruiken in de klantreis
  • bezoekers herkennen en profielen opbouwen
  • segmenten begrijpen die de meeste impact leveren op je conversie
  • overtuigende messaging maken op het juiste moment voor de juiste bezoeker
  • met personalisatie tools voor e-commerce en content gedreven websites werken
  • tips om meer draagvlak in de organisatie te krijgen 
  • best practices van andere websites en webshops voor je eigen platform benutten

Voor digital professionals met ambitie

Ben je bezig met personalisatie, de conversie en/of usability van je website of ben je van plan dat te gaan doen? Dan is deze Deep dive voor jou! Professionals die hiermee het verschil maken zijn (online) marketeers, webshop-, product-, category managers, content specialisten, conversie marketeers, UX designers, maar ook voor marketing- en communicatiespecialisten, uitgevers, ondernemers en startups. 

Krijg de volledige training in 4 uur 

09:00 tot 10:15:
– Wat is personalisatie? Welke vormen zijn er?
– Hoe past het in de online marketing-trends?
– Waarom is het zo belangrijk?
– Voorbeelden & cases
10:15 tot 10:30: Koffiepauze (15 min)
10:30 tot 11:45:
– Denken in segmenten, journeys en persuasive gepersonaliseerde content
– Opzetten van je online personalisatie-plan
– Inbedden in de organisatie
11:45 tot 12:00: Koffiepauze (15 min)
12:00 tot 13:00:
– Overzicht personalisatietools
– Demo WiQhit: werking, dashboard
– Vragen & discussie

Docent

Eddy Boeve is partner en conversie-expert bij full-service performance marketing bureau Booming, onderdeel van de Intracto Group. Eddy helpt organisaties zoals Allianz Direct, verf.nl, 113 Zelfmoordpreventie, Herinneringen op Linnen, CSU, Van der Valk, Avery Dennison en vele anderen bij het verbeteren van hun e-business effectiviteit. Met meer dan 25 jaar ervaring traint hij marketing- en design teams om structureel UX-verbetering, conversie-optimalisatie, persuasion, A/B-testen en online personalisatie in de organisatie in te zetten.

Opleidingsinformatie
  • OpleidingsgebiedOnline classroom
  • Investering:€245,- excl. BTW
  • Datum:16 maart


Verwante opleidingen